  • 31. Data: 2010-11-21 14:06:10
    Temat: Re: Co sądzicie o matizie?
    Od: "aro333" <a...@w...pl>

    No cóż, bardzo porządne autko za nie dużą kasę.Osobiście użytkowałem
    takowego sprzęta przez 5 lat i byłem 2 właścicielem. Zakupiłem go gdy miał 4
    lata i ok 40kkm. Jak sprzedawałem to miał około 100kkm. Tego samochodu byłem
    zawsze pewny, wiedziałem że mnie nie zawiezie i przywiezie. Z awarii jakie
    mnie spotkały to standardowo zacierająca się linka sprzęgła. Z podpartym
    sprzęgłem wróciłem 500kilometrów z wakacji z pełnym obciażenie. Oczywiście
    nie szalałem, rozpędzałem go tak aby nie było za wielkiego poślizgu
    sprzęgła. W domu po wymianie tylko linki (mechanik upieral się aby zmienić
    całe sprzeglo) , Matizem śmigałem jeszcze przez rok bez objawów niedomagania
    sprzegła. Co do pękajacej szyby - tak to jest usterka ale spowodowana
    plastikowymi technologicznymi podpurkami szyby. Znajduja się one w
    podszybiu. Z tego co pamietam, te platiki w fabryce podtrzymywały świeżo
    wklejoną szybę. Jak ich nie usunieto, to szyba nie pracowała razem z
    karoserią i pekała. U mnie tych podpurek nie było i Matiz miał do końca
    szybę oryginalną. EGR to faktycznie porażka. Najlepiej go zaślepić i po
    kłopocie. Przy zle działającym obroty szaleja jakby cos byułóo z
    przepustnicą. Acha 2 razy zmienilem też kabelki od WN. W sumie oryginalne
    koreańskie były najlepsze i wytrzymały ok 60kkm. Następne to juz loteria. Na
    koniec zakupiłem znowu oryginały i z tego co wiem następny użytkownik nie
    miał już z tym problemu.Ja miałem wersją mało wypasioną bo LIFE z roku 1999
    , jeszcze cały koreański. Niestety następnemu użytkownikowi zaczęła
    wychodzić rdza ale on go "utopił" po same siedzenia wjezdzając pod zalany
    most. Co ciekawe Matiz wyjechał o własnych siłach jednak nabtrał wody po
    same siedzenia. O braniu oleju nie było mowy, do końca NIC sie nie działo.
    Acha miał jeszcze jedną przypadłośći to podobno się zdarzało.Jak był mocnoi
    rozgrzany, to z silnika dochodziły bardzo dziwne odgłosy, tak jakby coś
    rzęziło, jakby klepało. Ja z takim obajawem przejezdzilem 25kkm i nic się
    nie dzialo. Podobno to wina kiepskiego wałka rozrządu na którego krzywkach
    robiły się jakby bruzdy, inaczej mówiąc był porysowany. Na forum o matizie
    pisanoi o tym, że wyszła seria ze słabym wałkiem rozrządu. Tzle co pamitam,
    bo to juy 3 lata jak nie mam tego spryta.

  • 32. Data: 2010-11-21 14:19:35
    Od: "aro333" <a...@w...pl>

    Co do Corolki. Właśnie zamieniłem Matiza na Corollę E11 ale taka brzydką,
    garbato żabiastą, choć wygląd o ładność to sprawa względna. Jestem
    zadowolony tak jak z Matiza (jeżeli chodzi o bezawaryjność). Jednak auto
    wieksze i bezpieczniejsze. Wiesz co, jest taka wersja krótsza tej Corolli
    E11 , 3 drzwiowa , przez to i ładniejsza.
    Silniczek 1,4 całkiem dynamiczny i totalnie bezobsługowy.Obecnie mam
    nastukane 220kkm na tym silniczku i nie wiem co to dolewki oleju a śmigam
    cały czas na syntetyku. Gdybyś nadal drążył temat Corolki- uważaj na takie
    po lifcie z roku 2000.Te rolki pomimo ładniejszego rozwiazania przodu(inne
    reflektory) i wnętrza samochodu, miały jako pierwsze montowane silniki
    VVT-i. Niestety, chyba do konca roku 2001 ten silnik miał wadę kanały
    olejowego i brał olej na potęgę. Niektórym użytkownikom udało sie na
    gwarancji wyeliminować tą poważną usterkę ale niestety nie wszystkim. Czyli
    jak brać starszą rolkę to tylko taką przed liftem do 1999roku a potem
    dopiero od roku chyba 2003 ale to juz inna kasa i inny świeższy model E12.
    Poczytaj sobie o problemach olejowych na forum rolki .

  • 33. Data: 2010-11-21 18:21:46
    Od: BearBag <b...@o...pl>

    Matizów miałem sporo wieć moge ci tylko odradzić -
    te auta były projektowane na małe przebiegi i lepszą aute niż u nas
    Roczniki z okolic 2000 są już zjedzone przez rdze - nawet garażowane Gnije
    maska - zaczyna się w okolicach przedniego znaczka deawoo, progi (na całej
    długosci, potem tylne błotniki, przednie. Ogolnie co załatasz dziure to
    pojawi sie nowa... Autka mechanicznie ok do 80-100tyś, potem codziennie
    bedzie nowa usterka. Poza tym silnik to kosiatka, czym wiekszy przebieg tym
    bardziej klekoczy a nie oplaca sie tego naprawiać
    Naprawde lepiej kupić SC chociaz bedzie sporo droższe i gołe, ale o wiele
    bardziej trwałe i niesamowicie dobre zawieszenie (bardzo trwałe) co w tej
    klasie auta jest niespotykane. No i blachy w sejkach są 5 razy lepsze.
    Dzisiaj sprzedałem dwa takie, było pisać wczesniej ;)

    Pozdrawia BearBag...

  • 34. Data: 2010-11-21 18:22:44
    Od: BearBag <b...@o...pl>

    > te auta były projektowane na małe przebiegi i lepszą aute niż u nas

    miało być "aurę" ;)

  • 35. Data: 2010-11-21 19:22:31
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "aro333" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Co do Corolki. Właśnie zamieniłem Matiza na Corollę E11 ale taka brzydką,
    He he, co do corolli E11, to mógłbym napisac o niej książkę, jeździłem taką
    przez 9 lat ;-) Moja była po lifcie, zaraz z początku produkcji, ale nie
    dolewałem oleju.
    Ale dzięki, kiedy ją sprzedawałem, małżowinka nie wyrażała zaintersowania
    motoryzacją, teraz wręcz przeciwnie.

    --
    Yogi(n)
    http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasi

  • 36. Data: 2010-11-21 19:45:47
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "BearBag" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Matizów miałem sporo wieć moge ci tylko odradzić -
    > te auta były projektowane na małe przebiegi i lepszą aute niż u nas

    A czy SC będzie lepsze jesli chodzi o bezpieczeństwo (takie z poduszką
    oczywiście)? Podstawowym argumentem tutaj jest wielkośc auta, żona nie chce
    niczego większego, gdy wspomniałem o SC to nie było tak gwałtownych
    protestów, jak przy innych.

  • 37. Data: 2010-11-21 21:15:27
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "P_ablo" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Yogi(n)" <y...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Co Ci zrobila, ze jej tak nie kochasz ?!

    Jeszcze nic. Nie kocham jej "profilaktycznie".

  • 38. Data: 2010-11-21 21:26:10
    Od: "Kartrait" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Yogi(n)" <y...@t...pl> napisał w wiadomości
    > Wybór padł na matiza (dla żony) - na miasto, kilka kilometrów dziennie,
    > może

    Żona też kiedyś tym śmigała, kupiliśmy właśnie typowo takie małe cudo jako
    drugie autko dla żony na miasto. Był to głównie jej wybór po tym jak sobie
    posiedziała w różnych autach małych (corsa, ka, cc, tico ip...) i w mieciu
    czuła się najlepiej. Był to rocznik 99 więc ten jeszcze przywieziony
    całkowicie z Korei, ponoć te były najlepsze (w necie znajdziesz info jak
    wyłowić po nr. VIN), rdzy praktycznie nigdzie nie było poza jednym miejscem
    bardziej stukniętym punktowo na drzwiach. Progi również idealne i
    oryginalne. Faktycznie dość zrywne auto jak na tak śmiesznie mały silniczek,
    co owocowało też śmiesznie niskim OC. 5 drzwi to łatwość pakowania
    dzieciaków w foteliki. Wadą są małe i wązkie koła, które dość słabo zonosiły
    wrocławskie dziury. Niestety po 3 latach użytkowania sprzelił pasek i
    musieliśmy się go pozbyć.

    Pozdrufka,
    Krzysiek vel kartrait

  • 39. Data: 2010-11-21 21:34:56
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 21 Nov 2010 19:45:47 +0100, Yogi(n) napisał(a):

    > A czy SC będzie lepsze jesli chodzi o bezpieczeństwo (takie z poduszką
    > oczywiście)? Podstawowym argumentem tutaj jest wielkośc auta, żona nie chce

    NIE.

    > niczego większego, gdy wspomniałem o SC to nie było tak gwałtownych
    > protestów, jak przy innych.

    Cóz, każdy ma prawo popełniać błedy na własne konto.

    --
    ___________ (R)

  • 40. Data: 2010-11-21 22:16:40
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 20 Nov 2010 23:32:37 +0100, Yogi(n) napisał(a):

    > Komisy objechałem, "prywatnych" właścicieli z okolicy również, obdzowniłem
    > tych z allegro i otomoto w promieniu 200 km, trzech z nich odwiedziłem,
    > podesłałem nawet dwóch znajomych ze Śląska z prośbą o oględziny - i wszędzie
    > to samo. Napisalem nawet na PMS ;-) Zatem - został tylko pigalak ;-)

    Skup sie na autach, ktore stoja na wsi. Mowie serio. To jedyny przypadek,
    kiedy opis "jezdzony tylko w niedziele do kosciola" moze sie pokrywac ze
    stanem faktycznym. Wiadomo, ze do roboty na wsi jest co innego.
    Poza tym ludzie maja tam wiecej czasu.

    --
    Maciek