  • Data: 2010-11-21 14:06:10
    Temat: Re: Co sądzicie o matizie?
    Od: "aro333" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    No cóż, bardzo porządne autko za nie dużą kasę.Osobiście użytkowałem
    takowego sprzęta przez 5 lat i byłem 2 właścicielem. Zakupiłem go gdy miał 4
    lata i ok 40kkm. Jak sprzedawałem to miał około 100kkm. Tego samochodu byłem
    zawsze pewny, wiedziałem że mnie nie zawiezie i przywiezie. Z awarii jakie
    mnie spotkały to standardowo zacierająca się linka sprzęgła. Z podpartym
    sprzęgłem wróciłem 500kilometrów z wakacji z pełnym obciażenie. Oczywiście
    nie szalałem, rozpędzałem go tak aby nie było za wielkiego poślizgu
    sprzęgła. W domu po wymianie tylko linki (mechanik upieral się aby zmienić
    całe sprzeglo) , Matizem śmigałem jeszcze przez rok bez objawów niedomagania
    sprzegła. Co do pękajacej szyby - tak to jest usterka ale spowodowana
    plastikowymi technologicznymi podpurkami szyby. Znajduja się one w
    podszybiu. Z tego co pamietam, te platiki w fabryce podtrzymywały świeżo
    wklejoną szybę. Jak ich nie usunieto, to szyba nie pracowała razem z
    karoserią i pekała. U mnie tych podpurek nie było i Matiz miał do końca
    szybę oryginalną. EGR to faktycznie porażka. Najlepiej go zaślepić i po
    kłopocie. Przy zle działającym obroty szaleja jakby cos byułóo z
    przepustnicą. Acha 2 razy zmienilem też kabelki od WN. W sumie oryginalne
    koreańskie były najlepsze i wytrzymały ok 60kkm. Następne to juz loteria. Na
    koniec zakupiłem znowu oryginały i z tego co wiem następny użytkownik nie
    miał już z tym problemu.Ja miałem wersją mało wypasioną bo LIFE z roku 1999
    , jeszcze cały koreański. Niestety następnemu użytkownikowi zaczęła
    wychodzić rdza ale on go "utopił" po same siedzenia wjezdzając pod zalany
    most. Co ciekawe Matiz wyjechał o własnych siłach jednak nabtrał wody po
    same siedzenia. O braniu oleju nie było mowy, do końca NIC sie nie działo.
    Acha miał jeszcze jedną przypadłośći to podobno się zdarzało.Jak był mocnoi
    rozgrzany, to z silnika dochodziły bardzo dziwne odgłosy, tak jakby coś
    rzęziło, jakby klepało. Ja z takim obajawem przejezdzilem 25kkm i nic się
    nie dzialo. Podobno to wina kiepskiego wałka rozrządu na którego krzywkach
    robiły się jakby bruzdy, inaczej mówiąc był porysowany. Na forum o matizie
    pisanoi o tym, że wyszła seria ze słabym wałkiem rozrządu. Tzle co pamitam,
    bo to juy 3 lata jak nie mam tego spryta.