-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: Krzychu <"s_krzychu[m"@upa]poczta.onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Co sądzicie o matizie?
Date: Sat, 20 Nov 2010 23:05:20 +0100
Organization: http://onet.pl
Lines: 59
Message-ID: <ic9gn2$mnm$1@news.onet.pl>
References: <4ce83928$0$27043$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: host13-89-206-7.limes.com.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1290290722 23286 89.206.7.13 (20 Nov 2010 22:05:22 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 20 Nov 2010 22:05:22 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.2.12) Gecko/20101027
Thunderbird/3.1.6
In-Reply-To: <4ce83928$0$27043$65785112@news.neostrada.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2327090
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2010-11-20 22:10, Yogi(n) pisze:
> Wybór padł na matiza (dla żony) - na miasto, kilka kilometrów dziennie, może
> dwadzieścia (maks). Obejrzałem kilka (z osiem) i większości przypadków straszna
> padaczka (przerdzewiałe progi, skrzynie, sprzęgła do wymiany itp, silniki sikające
> olejem po całej komorze). Czy te typy tak mają i każdy będzie miał podobne
> przypadłości, czy też trafiłem na wyjątkowe padła? - (oglądałem giełdowe i
> komisowe), teraz się rozglądam za prywatnymi właścicielami.
> Czy jest na grupie jakiś użytkownik matiza, który może opisać zwięźle to autko,
> ew. definitywnie odradzić lub przekonać do tego modelu? A może ktoś chce sprzedać
> takiego niezjedzonego przez rdzę?
>
Już nie mam, ale użytkowałem 2 lata.
Bardzo sympatyczne autko, polecam. Ale...
Matizy mają słaby (i tylko częściowy) ocynk, więc w zależności od rocznika który
oglądasz, będzie pojawiać się rdza. Najszybciej rdzewieją: przednia maska, potem
tylne nadkola i progi. Rdza potrafi pojawić się już w zapuszczonym pięciolatku. Z
drugiej strony - jak ktoś zakonserwował chociaż trochę podwozie, czy też
zainwestował 20zł w plastikowe nadkola tylne, to i dziesięciolatek będzie bez
rdzy. Także trudno tu mówić o jakiejś regule. W wieku jakichś 8 lat lubią też
sobie przerdzewieć końcowy tłumik oraz przewody hamulcowe (które nie wiedzieć
czemu, nie są miedziane). Podsumowując: jak oglądasz zapuszczonego parcha - to
szkoda brać. Jak oglądasz coś co jeździło 10 lat, wygląda "bardzo ładnie" ale
właściciel nie wspomina o regularnych konserwacjach/garażowaniu i/lub
reparaturkach progów/nadkoli - to wali Cię w bambus - lub wyklepał przystanek
(ergo - wali Cię w bambus).
Co do mechaniki - nie piszesz, jakie przebiegi miały oglądane przez Ciebie
egzemplarze. Samochodzik co do zasady mało awaryjny. Miał kilka swoich regularnych
bolączek, które czekały praktycznie każdego. Np. pękające przednie szyby - usterka
fabryczna, zapychający się EGR (niepotrzebny chyba jak wszędzie), przecierająca
się linka sprzęgła - co ok. 40-50kkm. Groszowa sprawa, ale irytująca.
Ogólnie: sprzęgło w matizie powinno wytrzymać ok. 150tys. U mnie przy 100kkm nie
wykazywało żadnych śladów zużycia. Olej nie powinien sikać właściwie przy żadnym
przebiegu, przy normalnym stanie samochodu. Każdy ze znanych mi ZADBANYCH
egzemplarzy nie miał takich objawów. Mój przy przebiegu 100kkm nie brał oleju
(5w40) pomiędzy wymianami i był suchy jak Sahara. Najdłuższodystansowy znany mi
Matiz jeździł bez zaglądania do silnika bodajże 270kkm. Potem był mały remont i
obecnie ma 330kkm. Ale właściciel dba o niego, teraz to już z sentymentu a nie
potrzeby. Zasadniczo - do 200kkm rzadko wymagają ingerencji w silnik, aczkolwiek
zdarzały się takie, co wydmuchały UPG sporo wcześniej - jak zawsze - kwestia
egzemplarza.
Ogólnie - bardzo miło wspominam. Dosyć żwawy jak na tą porywającą pojemność i moc,
całkiem wygodny jak na autko tych gabarytów. W środku znacznie więcej miejsca niż
się spodziewałem. Gdyby nie to, że TŻ skasowała cały przód, pewnie dożyłby u nas w
rodzinie swoich dni. Bardzo go lubiliśmy. BTW: uderzenie czołowe w narożnik
budynku przy prędkości ok. 50km/h skończyło się tylko siniakami (mimo iż miałem
wersję bez poduszek), a drzwi dały się normalnie otworzyć - to tak a propos
bezpieczeństwa. Był rozważany zakup kolejnego, ale TŻ chciała już coś większego.
Możesz zaglądać na kącik Matiza na autokacik.pl. Co jakiś czas któryś z
kącikowiczów sprzedaje. Nieco większa szansa na kupienie czegoś w przyzwoitym
stanie i z historią, którą można odszukać na forum.
Pozdrawiam
Krzychu
Następne wpisy z tego wątku
- 20.11.10 23:18 pavellz
- 20.11.10 23:19 Yogi\(n\)
- 20.11.10 23:26 Yogi\(n\)
- 20.11.10 23:27 pavellz
- 20.11.10 23:23 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 20.11.10 23:27 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 20.11.10 23:32 Yogi\(n\)
- 20.11.10 23:35 Yogi\(n\)
- 20.11.10 23:36 Yogi\(n\)
- 20.11.10 23:46 Adam Szewczak
- 20.11.10 23:40 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 20.11.10 23:54 pavellz
- 20.11.10 23:54 Yogi\(n\)
- 21.11.10 00:21 Michał Gut
- 21.11.10 00:25 Michał Gut
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- A co mnie to koooorwa obchodzi?
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
- zajebał w mur
- Skandal, Emil Rau parkuje pod hipermarketem bez biletu
- o mały włos
- Szuru na uniwersytecie jagielońskim
- skup katalizatorów
- Polska to nadal złodziejski kraj?
- Motodziennik #281 Tesla z VANEM? A Volkswagen inwestuje w silniki spalinowe.
- Jest tu jeszcze CWANIAK?
Najnowsze wątki
- 2024-06-27 Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- 2024-06-27 A co mnie to koooorwa obchodzi?
- 2024-06-28 nawigacja satelitarna
- 2024-06-28 SmartLife/Tuya i osuszanie -- mordowanie z zimną krwią...
- 2024-06-27 położyłem kafelki
- 2024-06-28 Łódź => International Freight Forwarder <=
- 2024-06-28 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-06-28 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-06-28 Sopot => Team Leader E-Commerce for Foreign Markets <=
- 2024-06-28 Warszawa => Senior React Native Developer <=
- 2024-06-28 Warszawa => Frontend Developer (React) <=
- 2024-06-28 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-06-28 Warszawa => Frontend Developer (React) <=
- 2024-06-28 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-06-28 Warszawa => Frontend Developer (React) <=