  • Data: 2010-11-20 23:18:01
    Temat: Re: Co sądzicie o matizie?
    Od: "pavellz" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Yogi(n)" <y...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:4ce83928$0$27043$65785112@news.neostrada.pl...
    > Wybór padł na matiza (dla żony) - na miasto, kilka kilometrów dziennie,
    > może dwadzieścia (maks). Obejrzałem kilka (z osiem) i większości
    > przypadków straszna padaczka (przerdzewiałe progi, skrzynie, sprzęgła do
    > wymiany itp, silniki sikające olejem po całej komorze). Czy te typy tak
    > mają i każdy będzie miał podobne przypadłości, czy też trafiłem na
    > wyjątkowe padła? - (oglądałem giełdowe i komisowe), teraz się rozglądam za
    > prywatnymi właścicielami.
    > Czy jest na grupie jakiś użytkownik matiza, który może opisać zwięźle to
> [...]
    No to od początku - z matizem jest trochę tak, że zależy na jaki trafisz
    egzemplarz.
    Są tacy, którzy od początku przeklinali zakup tego auta, a są tacy, którzy
    zachwycali się
    ich względną bezawaryjnością, co podobno miało swoje przyczyny w braku
    powtarzalności produkcji.
    Moje doświadczenia z matiziakiem były takie, że to fajne auto, pod
    warunkiem że masz znajomego mechanika,
    który czasem coś w nim pogrzebie za parę złotych (bo części są śmiesznie
    tanie).

    Osobiście miałem autko z niewiadomym przebiegiem (70 000 ma liczniku, łysa
    kierownica,
    warczący silnik, poślizg sprzęgła, dwie wymiany rozrządu i historia auta
    firmowego). Dodam, że po zakupie
    okazało się że klemy akumulatora są zamontowane na gwóźdź wbity w akumulator
    :D Olej lubi uciekać z silnika,
    niemniej jak ktoś jest cierpliwy - idzie to łatwo zwalczyć, z tym że warto
    używać nieoryginalnych uszczelek.
    Auto było konserwowane antykorozyjnie przez poprzedniego
    właściciela, więc zaczęło gnić po 10 latach (co jak na tę klasę chyba
    norma).
    Z rzeczy które się psuły - co jakiś czas jakaś guma stabilizatorów, oring,
    uszczelka pokrywy zaworów i inne duperelki.
    Jak na to jak był traktowany przez poprzednika - to czołg a nie samochód. :)

    Paweł