  • 31. Data: 2010-02-03 10:27:23
    Temat: Re: Co po Canon 5D
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 3 Feb., 11:20, John Smith <u...@e...net> wrote:

    > Tylko o takich (EF-s) tu dyskutujemy. Cytuję Tomka:
    > "Ideałem byłaby możliwość używania EF-S pod FF"

    > [...]
    >
    > W Nikonie masz zdaje się możliwość ograniczenia pola widzenia w
    > wizjerze, już przy kadrowaniu. Bo system to przewiduje, nie tylko
    > akceptuje, jak Canon. No i nie ma groźby zahaczenia lustrem.
    >
    > --
    > Mirek

    ale w celowniku optycznym tego pola nie powiekszysz tzn bedzie ono
    mniejsze.
    w C tez bedzie mniejsze - zobaczysz to co pokazuje obiektyw.
    niebezpieczenstwo zahaczenia istnieje jesli wnetrze obiektywu z tylu
    wysuwa sie poza bagnet.-
    jesli nie , to niebezpieczenstwa nie ma.
    Ponoc zamiana bagnetu ef-s na ef koszje 250 zl ( nie daje glowy za
    to )
    jesli tylne soczewki nie wysuwaja sie za bagnet to taki zabieg bylby
    dla aparatu nieszkodliwy.
    Stad obcy producenci majacy szkla pod aps-c z niewystajaca soczewka do
    tylu stosuja bagnet ef.
    taki obiektyw da sie podpiac pod oba formaty bez niebezpieczenstwa
    uszkodzenia , ale pelnej klatki FF nie pokryje ( z nielicznymi
    wyjatkami )

  • 32. Data: 2010-02-03 10:27:45
    Od: John Smith <u...@e...net>

    XX YY napisał(a):
    > Gdyby kryterium doboru mialabyc owa " separacja " czyli jak sie
    > domyslam mozliwosc odseparowania na sposob fluktuacji ostrosci motywu
    > od tla to odpowiednimi sa obiektywy o wiekszej ogniskowej.
    > ot chocby na 85 mm i jakiejs tam mozliwej przyslonie np 5,6 dostaniesz
    > mniejsza (? nie sprawdzelame , pisze tak na wyczucie ) Go niz na 35 mm
    > i przyslonie 2.

    Wyobraź sobie, że ktoś może mieć kaprys połączyć perspektywę 35mm z
    płytką głębią. W ramach jednego kadru. Jeśli dla Ciebie obiektywy 35/2 i
    85mm są zamienne, to nie mamy o czym dyskutować.

    Nie rozumiesz.
    Nikon: D700 + 35/2 + D90 + 16-85
    Canon: 5D + 35/2 + 24-105 + 50D + 15-85

    Widzisz różnicę w ilości sprzętu?

    --
    Mirek

  • 33. Data: 2010-02-03 10:50:19
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Nie rozumiesz.
    > Nikon: D700 + 35/2 + D90 + 16-85
    > Canon: 5D + 35/2 + 24-105 + 50D + 15-85
    >
    > Widzisz różnicę w ilości sprzętu?
    >
    > --
    > Mirek

    no widze bo tak Ci sie dopisalo o jeden obiektyw wiecej .
    mogles dopisac o np 5 sztuk wiecej po stronie canona albo nikona.

    rownowaznymi sa

    > Nikon: D700 + 35/2 + D90 + 16-85
    > Canon: 5D + 35/2 + 50D + 15-85

    po obu stronach bilansu masz po 4 sztuki.

    gdzie problem?

  • 34. Data: 2010-02-03 10:59:34
    Od: John Smith <u...@e...net>

    XX YY napisał(a):

> [...]
    > mogles dopisac o np 5 sztuk wiecej po stronie canona albo nikona.
    >
    > rownowaznymi sa

    > po obu stronach bilansu masz po 4 sztuki.

    I na wspomniany spacer zabierasz:
    Nikon: D700 + 35/2 + 16-85
    Canon: 5D + 35/2 + 50D + 15-85

    Dalej nie rozumiesz?

    --
    Mirek

  • 35. Data: 2010-02-03 11:04:34
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 3 Feb., 11:59, John Smith <u...@e...net> wrote:

    > I na wspomniany spacer zabierasz:
    > Nikon: D700 + 35/2 + 16-85
    > Canon: 5D + 35/2 + 50D + 15-85
    >
    > Dalej nie rozumiesz?
    >
    > --

    na wspomniany spacer zabierasz

    > Nikon: D700 + 35/2 + 16-85

    i Canon: 5D + 35/2 +24-105

    po obu stronach bilansu 3 sztuki z porownywalnym polem widzenia.

    przeciez z 16-85 dx pod ff robi sie ekw. o 1.5 wiekszy.

  • 36. Data: 2010-02-03 11:22:42
    Od: John Smith <u...@e...net>

    XX YY napisał(a):

    > na wspomniany spacer zabierasz

    > i Canon: 5D + 35/2 +24-105

    A skąd wziąłeś tego 24-105?
    Przecież przed chwilą skasowałeś go z listy posiadanego sprzętu.

    --
    Mirek

  • 37. Data: 2010-02-03 11:34:56
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 3 Feb., 12:22, John Smith <u...@e...net> wrote:

    > A skąd wziąłeś tego 24-105?
    > Przecież przed chwilą skasowałeś go z listy posiadanego sprzętu.
    >
    > --
    > Mirek- Zitierten Text ausblenden -
    >
    > - Zitierten Text anzeigen -

    z tego samego zrodla z ktorego wziales 16-85 - ze sklepu.

    niczego z listy posiadanego sprzetu nie kasuje.
    poprzednio podlaes calkowicie bezsesnsowne porownanie dopisujac jeden
    obiektyw wiecej po stronie C.

    masz te same mozliwosci ( w sensie kadru i liczby sztuk targanego
    sprzetu) zabierajac 5D + 35/2 +24-105
    co Nikon: D700 + 35/2 + 16-85 - przy przewadze jakosciowej zestawu C.

  • 38. Data: 2010-02-03 12:09:36
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 3 Feb., 12:34, XX YY <f...@g...com> wrote:

> [...]
    > sprzetu)  zabierajac 5D + 35/2 +24-105
    > co Nikon: D700 + 35/2 + 16-85  - przy przewadze jakosciowej zestawu C.- Zitierten
    Text ausblenden -

    > - Zitierten Text anzeigen -

    malo tego
    poniewaz N z definicji na DX cropuje to jesli byc cropowal w C w tym
    samym stopniu czyli osiagajac porownywalna jakosc to z 24-105 robi
    sie dodoatkowo ekw 36-160mm
    jak widac zestaw C w tej konfiguracji daje zecydowanie wieksze
    mozliwosci przy tej samej liczbie sztuk sprzetu.

  • 39. Data: 2010-02-03 12:18:17
    Od: John Smith <u...@e...net>

    XX YY napisał(a):
    > masz te same mozliwosci ( w sensie kadru i liczby sztuk targanego
    > sprzetu) zabierajac 5D + 35/2 +24-105
    > co Nikon: D700 + 35/2 + 16-85 - przy przewadze jakosciowej zestawu C.

    Tylko że tego 24-105 nie podłączysz do małego korpusu by uzyskać lekki i
    uniwersalny zestaw, jakim jest D90 + 16-85.

    --
    Mirek

  • 40. Data: 2010-02-03 12:23:45
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 3 Feb., 13:18, John Smith <u...@e...net> wrote:

    > Tylko że tego 24-105 nie podłączysz do małego korpusu by uzyskać lekki i
    > uniwersalny zestaw, jakim jest D90 + 16-85.
    >
    > --
    > Mirek

    z kolei nie podlczysz 16-85 do malego korpusu c50d (nawiasem mowiac
    c5d =c50d ciezar , wielkosc) jesli chcesz miec lekki i uniewersalny
    uniwersalny zoom urlopowy . w zasadzie 36-160 pokrywasz w praktyce
    wiekszosc potrzeb wycieczkowych , jesli brakuje szerokiego kata robisz
    dwa ujecie i laczysz w panorame - lepiej jakosciowo i szybciej niz
    wymiana obiektywu.

    Nie da sie rozstrzygnac ktora ogniskowa lepsza , ktora gorsza- zalezy
    od tego co chcesz sfotografowac.
    pod tym wzgledem obydwa systemy sa rownoznaczne , z tym ze wskazalem
    na wieksze mozliwosci ( i to zdecydowanie ) c5 z 24-105 jesli
    stosowac cropowanie , anizeli proponowany przez Ciebie zestaw.