  • Data: 2010-02-03 10:07:51
    Temat: Re: Co po Canon 5D
    Od: John Smith <u...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

    XX YY napisał(a):
    > we wstepie pisze ze podpial pod c1dmkiii a wiec aparat cropowy 1,3
    > czyli nie FF.

    A dalej w komentarzach ktoś pisze, że podpinał do 5D.
    Zresztą nieistotne, nie chodzi o pełne pokrycie klatki, tylko możliwość
    ograniczonego używania. Nikon może sam wycinać odpowiedni wycinek, albo
    dać Ci wszystko, co obiektyw widzi z winietowaniem. Lepsze to niż brak
    fizycznej możliwości podłączenia jak w Canonie.

    > nie rozumime sensu tego przykladu.
    > 35 miesci sie w zakresie 16-85 - z punktu widzenia kadru nic ta 35 nie
    > wnosi.
    > jesli masz na mysli jasnosc to canon tez ma jasna 35 - ke

    A o co innego?
    Przecież napisałem: perspektywa i separacja planów obiektywu 35/2 na
    pełnej klatce. W Canonie, aby to uzyskać musisz mieć drugi korpus,
    pełnoklatkowy, oprócz cropowego, do którego zapniesz spacerzooma. I
    tachasz oba korpusy. Albo kupujesz dodatkowego (pewnie większego i
    cięższego) spacerzooma pod FF.

    --
    Mirek