eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaCo po Canon 5D › Re: Co po Canon 5D
  • Data: 2010-02-03 09:43:32
    Temat: Re: Co po Canon 5D
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 3 Feb., 09:56, XX YY <f...@g...com> wrote:
    > On 3 Feb., 09:37, John Smith <u...@e...net> wrote:
    >
    >
    >
    >
    >
    > > XX YY napisał(a):
    >
    > > >> Pomijam oczywi cie kwesti niepe nego pokrycia kadru FF przez obiektywy
    > > >> cropowe, to osobna kwestia.
    >
    > > >> --
    > > >> Mirek
    >
    > > > i chyba decydujaca.
    > > > w ef-s wykorzystuje sie niemal caly mozliwy obraz , prostokat jest
    > > > wycinany az do pelnego okregu , przy ktorym pojawia sie winietowanioe.
    > > > oznacza to ze po podpieciu ef-s na FF obraz nie bylby wiekszy . a jesi
    > > > taki sam to po co podpinac - ne da to zadnych korzysci.
    >
    > > Niekoniecznie.
    >
    > > Po pierwsze:http://www.flickr.com/groups/canondslr/disc
    uss/72157604422834954/
    > > Pokazane, że EF-s 10-22 na korpusie 5D pozwala uzyskać szerszy kąt niż
    > > na cropie.
    >
    > we wstepie pisze ze podpial pod c1dmkiii a wiec  aparat cropowy 1,3
    > czyli nie FF.
    > podpiecie z cropa z 1,6 na 1,3  jest bardziej mozliwe niz na crop=1
    >
    > probowalem podpinac rozne szkla cropowe na FF.
    > generalnie efekt jest marny , uzyskuje sie niewielkie powiekszenie
    > pola widzenia- jakies jest ale nie duze.
    > Wykorzystuje sie nieznacznie wiecej niz format aps-c , aby uzyskac
    > obraz tej samej wielkosci koncowej jak z aps-c wymagane jest niemal
    > takiesamo powieksenie , co przy mniejszej gestosci upakowania pixeli
    > ostatecznie prowadzi do mniejszej rozdzilczosci.
    >
    > wyjatkiem sa szkla , ktore konstruktorzy przewidzieli na obydwa
    > formaty jak np  szeroki kat tokiny.
    >
    >
    >
    > > Po drugie:
    > > Załóżmy że chciałbyś mieć na spacerze lekkiego zooma (którego zwykle
    > > używasz z cropowym korpusem), ale czasem potrzebujesz neutralnej
    > > perspektywy i separacji planów jaką daje 35/2 na pełnej klatce. I co?
    > > W Canonie musisz wziąć ze sobą dwa korpusy, albo mieć specjalnego
    > > spacerzooma do FF. W Nikonie bierzesz D700 + 16-85 + 35/2 i wio.
    >
    > nie rozumime sensu tego przykladu.
    > 35 miesci sie w zakresie 16-85 - z punktu widzenia kadru nic ta 35 nie
    > wnosi.
    > jesli masz na mysli jasnosc to canon tez ma jasna 35 - ke
    >
    >
    >
    >
    >
    > > --
    > > Mirek- Zitierten Text ausblenden -
    >
    > - Zitierten Text anzeigen -- Zitierten Text ausblenden -
    >
    > - Zitierten Text anzeigen -

    ach domyslam sie co masz na mysli.
    chodzi Ci o to , ze mozesz do FF podpiac w N szklo przeznaczone do
    cropa N ( aps).
    W C tez tak jest , ale akurat nie dotyczy to obiektywowo canona ef-s.
    szkla cropowe obcych producentow ( choc glowy nie dam ze wszystkie ,
    gdyz nie znam wszystkich ) maja bagnet ef i daja sie podpiac pod FF ,
    z tym ze oczywiscie nie pokrywaja calej klatki , ale da sie wykadrowac
    jej czesc- wowczas bedzie pole widzenia takie jak w cropie ( moze byc
    nieco wieksze ) ale wykorzystuje sie oczywiscie ok polowe
    rozdzielczosci matrycy.
    Moj 17-50 tamronek tak funkcjonuje , ale nie uzywam w ten sposob .
    Mimo dobrej korekcji obiektywwu po powiekszeniu do takiego formatu jak
    z aps-c rozdzielczosc jest nizsza ( w kazdym razie nie jest lepsza )
    jako ze wykorzystuje ok poowy matrycy FF.
    Choc to niewygodne da sie jednak zrobic.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: