  • Data: 2010-02-03 10:17:13
    Temat: Re: Co po Canon 5D
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 3 Feb., 11:07, John Smith <u...@e...net> wrote:

    > A dalej w komentarzach ktoś pisze, że podpinał do 5D.
    > Zresztą nieistotne, nie chodzi o pełne pokrycie klatki, tylko możliwość
    > ograniczonego używania. Nikon może sam wycinać odpowiedni wycinek, albo
    > dać Ci wszystko, co obiektyw widzi z winietowaniem. Lepsze to niż brak
    > fizycznej możliwości podłączenia jak w Canonie.

    > A o co innego?
    > Przecież napisałem: perspektywa i separacja planów obiektywu 35/2 na
    > pełnej klatce.

    35 - ka miesci sie w zakresie 16-85 tzn perspektywe dostaniesz taka
    sama jak na ustawionym 35 mm w zoomie . Z tego wiec powodu nie ma
    senesu zabierac 35.

    jesli ze wzgledu na jasnosc ( sepracja dotyczy raczej pozycia
    malzenskiego ) to canon ma 35/1,4 o ile pamietam .
    Gdyby kryterium doboru mialabyc owa " separacja " czyli jak sie
    domyslam mozliwosc odseparowania na sposob fluktuacji ostrosci motywu
    od tla to odpowiednimi sa obiektywy o wiekszej ogniskowej.
    ot chocby na 85 mm i jakiejs tam mozliwej przyslonie np 5,6 dostaniesz
    mniejsza (? nie sprawdzelame , pisze tak na wyczucie ) Go niz na 35 mm
    i przyslonie 2.

    W Canonie, aby to uzyskać musisz mieć drugi korpus,
    > pełnoklatkowy, oprócz cropowego, do którego zapniesz spacerzooma. I
    > tachasz oba korpusy. Albo kupujesz dodatkowego (pewnie większego i
    > cięższego) spacerzooma pod FF.

    dokladnie tak jak w podanym przykladzie w N - jeden corpus dwa
    obiektywy - a jakie - mozliwosci wyboru jest dziesiatki w kazdym z
    systemow.