  • Data: 2021-05-27 13:57:17
    Temat: Re: Co myślicie o DC
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Mateusz Viste napisał:

> [...]

    To wszystko dotyczy *skurczów*, czyli tego, że organizm sam sobie
    robi krzywdę, a prąd elektryczny działa tylko na "obwody sterujące",
    czyli układ nerwowy. Ten jest tak skonstruowany, że czuły jest na
    wszelkie zmiany.

    > Ostatnie zdanie: "Prąd stały długotrwale przepływający przez organizm
    > człowieka może spowodować zmiany patologiczne u rażonego nawet wtedy,
    > gdy nie jest odczuwany." - być może to właśnie nawiązanie do
    > elektrolizy?

    Zapewne między innymi. Ale to już są *bezpośrednie* skutki działania
    prądu. Z tego w XIX wieku jeszcze nie zdawano sobie sprawy.

    --
    Jarek