  • 1. Data: 2009-11-23 21:07:27
    Temat: Co można powiedzieć nt. D3000
    Od: Marcus <m...@w...pl>

    Witajcie!

    Mój znajomy zapragnął zanabyć sobie Nikosia D3000, a ponieważ należę do
    obozu kanonierów, to nie jestem w stanie wiele mu o tym aparacie
    powiedzieć. Dlatego pozwalam sobie zapytać tutaj. Chodzi o niezawodność
    aparatu, wygodę obsługi, jakość zdjęć itd., słowem wszystko, co może
    zainteresować potencjalnego nabywcę, nie mającego doświadczenia w pracy
    z DSLR-ami.
    Z góry dzięki za info.

    Pozdro
    Marek

  • 2. Data: 2009-11-23 21:16:58
    Temat: Re: Co można powiedzieć nt. D3000
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Marcus pisze:
    > Witajcie!
    >
    > Mój znajomy zapragnął zanabyć sobie Nikosia D3000, a ponieważ należę do
    > obozu kanonierów, to nie jestem w stanie wiele mu o tym aparacie
    > powiedzieć.

    To jest praktycznie to samo co Nikon D40x, czy D60. To co dodano, to
    jest praktycznie kosmetyka. Dodali też multimedialny przewodnik dla
    początkujących, który mówi, jak wprowadzone zmiany wpływają na zmiany w
    zdjęciu (informacje wyświetlane na LCD aparatu, a nie PDF do
    przeglądania na komputerze - żeby nie było niejasności).
    Nie ma silnika do współpracy z obiektywami manualnymi (jeśli zamierza
    kupić chociażby 50/1.8), nie ma LV, czy kręcenia filmów.
    Za to silnik, LV i możliwość kręcenia filmów ma Pentax Kx w cenie
    zbliżonej do tego Nikona.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 3. Data: 2009-11-23 21:33:29
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Paweł W. wrote:
    > Za to silnik, LV i możliwość kręcenia filmów ma Pentax Kx w cenie
    > zbliżonej do tego Nikona.

    Pominales lepszy obiektyw kitowy. :)

    k,

  • 4. Data: 2009-11-23 21:48:13
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    KILu pisze:

    > Pominales lepszy obiektyw kitowy. :)

    Oczywiście, że lepszy. A jak jeszcze dorwie kita 18-55 AL II od K20D, to
    będzie jeszcze lepszy (nie optycznie, a mechanicznie - quick shift).

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 5. Data: 2009-11-23 22:09:29
    Od: "Gil" <g...@g...pl>

    Marcus <m...@w...pl> napisał(a):

    > Witajcie!
    >
    > Mój znajomy zapragnął zanabyć sobie Nikosia D3000, a
    > Z góry dzięki za info.
    > Marek

    Pierwsza nieudana lustrzanka Nikona z uwagi na szumy jak w kompaktach.

  • 6. Data: 2009-11-23 22:13:10
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Oczywiście, że lepszy. A jak jeszcze dorwie kita 18-55 AL II od K20D, to
    > będzie jeszcze lepszy (nie optycznie, a mechanicznie - quick shift).

    I tulipnan, i podziałka ;-)
    Ale k-x całkiem nieźle sobie radzi z AF, lepiej od k10d! Quick shift w
    zasadzie byłby bezużyteczny - nie mamporównania z AF w k20d. W zasadzie
    byłby to aparat idealny, gdyby miał trzy rzeczy: guziczek do rawa, guziczek
    do wyboru sposobu pomiaru światła i rozdzielony przycisk AF z AE-L.
    Przeżyłbym nawet bez uszczelnień,gdyby miał te guziczki (zwłaszcza ten
    fotometryczny by mi się przydał).

    --
    Yogi(n)

  • 7. Data: 2009-11-24 01:16:54
    Od: mt <t...@i...pl>

    Paweł W. pisze:

    > To jest praktycznie to samo co Nikon D40x, czy D60. To co dodano, to
    > jest praktycznie kosmetyka.

    Jeśli chodzi o matrycę, to owszem. Ze znaczących różnić to lepszy autofokus.

> [...]
    > kupić chociażby 50/1.8), nie ma LV, czy kręcenia filmów.
    > Za to silnik, LV i możliwość kręcenia filmów ma Pentax Kx w cenie

    Nie będę się spierać, który z tych dwóch modeli jest lepszy, bo na dzień
    dzisiejszy Pentax wydaje się być lepszym wyborem, jednak ciągłe
    narzekanie na brak śrubokręta w trzycyfrowych Nikonach zaczyna być już
    trochę nudne. Jedynym moim zdaniem szkłem (w klasie powiedzmy to w miarę
    budżetowej), którego można żałować, że nie ma silnika to 85/1.8, reszta
    albo ma już silniki albo znajdzie się dla nich alternatywa (pomijam też
    oczywiście niektóre drogie teleobiektywy bez silnika, ale umówmy się,
    ich używanie z najtańszymi i małymi korpusami chyba lekko mija się z celem).

    --
    pozdrawiam
    marcin

  • 8. Data: 2009-11-24 07:32:59
    Od: TomekM <t...@g...com>

    > Pierwsza nieudana lustrzanka Nikona z uwagi na szumy jak w kompaktach.

    Chyba kolega nieco przesadza.
    Mam ten model.
    Może są mniej szumiące lustrzanki z matrycami typu CMOS,
    ale ten Nikon to po prostu tania, porządna lustrzanka,
    żaden podkreślam żaden kompakt nie ma szans jeśli chodzi o szumy.
    Tego Nikona kupiłem z obiektywem 18-105,
    w takim zestawie daje naprawdę bardzo ostre fotki z duża ilością
    szczegółów.
    W Nikonach mi osobiście bardzo podoba się rozbudowana opcja auto ISO.
    Ustawia się czułość minimalną, maksymalną i najdłuższy czas.
    Canon, Sony nie mają takich opcji.

  • 9. Data: 2009-11-24 11:38:33
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    >W Nikonach mi osobiście bardzo podoba się rozbudowana opcja auto ISO.
    >Ustawia się czułość minimalną, maksymalną i najdłuższy czas.
    >Canon, Sony nie mają takich opcji.

    soniacze mają taką opcję dla ISO.

  • 10. Data: 2009-11-24 12:40:21
    Od: "Nix" <videoart1@___WYTNIJ__WYTNIJ___wp.pl>

    > To jest praktycznie to samo co Nikon D40x, czy D60.
    > Za to silnik, LV i możliwość kręcenia filmów ma Pentax Kx w cenie
    > zbliżonej do tego Nikona.

    Ale Kx nie jest zbliżony cenowo do D3000..., bo wg skapiec.pl
    to d3000+kit VR = 1617zł

    Kx +kit = 2097zł, czyli bliżej mu do ceny D5000, a ten to jednak nieco inna
    pólka...

    pzdr! Nix