  • 61. Data: 2014-07-01 11:23:11
    Temat: Re: Co mogą usłyszeć okupacyjne samochody pelengacyjne?
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik ACMM-033 napisał:
    > Nie mogłem się oprzeć wrażeniu, że one były synchroniczne, kilka
    > zagłuszaczek nadawały muzykę, o różnej jakości, ale w tym samym momencie
    > utworu/-ów. Może je po prostu synchronicznie uruchomili, nie wiem,
    > czasem udawało się odkręcić od ich sygnału jeśli pożądany był w miarę
    > mocny, nagrywało się...

    Zagłuszanie w Polsce odbywało się do 1956 roku. Potem zagłuszanie na
    Polskę załatwiali nasi sojusznicy:
    http://www.polskieradio.pl/68/2057/Artykul/591079,Za
    gluszanie-zachodnich-rozglosni
    Jest tu również wyjaśnienie audycji muzycznych, zagłuszających RWE.
    Maciek

  • 62. Data: 2014-07-01 11:30:38
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:
    > Zupełnie nie pamiętam co konkretnie nadawali, tylko to, że nie była
    > to Kalinka, Międzynarodówka, przemówienia Breżniewa ani cokolwiek,
    > czego po czerwonym można było się spodziewać. Może właśnie o to
    > chodziło, by ludzie słuchali i przestali kręcić gałką w poszukiwaniu
    > "Siekiera, motyka...".

    Tu jest opisane, jak ten system działał i dlaczego słyszałeś normalną
    muzykę:

  • 63. Data: 2014-07-01 14:56:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciek" napisał w wiadomości
    >Tu jest opisane, jak ten system działał i dlaczego słyszałeś normalną
    >muzykę:
    >http://www.polskieradio.pl/68/2057/Artykul/591079,Z
    agluszanie-zachodnich-rozglosni

    Ale czemu taki system ?
    Chcieli synchronicznosc nadajnikow uzyskac, zeby ich sumaryczny sygnal
    byl silny, czy co ?

    No i czy naprawde kilka/nascie/dziesiat nadajnikow w kraju, malej
    mocy, nie jest lepsze niz megawaty hen daleko ?

    J.

  • 64. Data: 2014-07-01 14:57:31
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Andrzej Lawa napisał:

    > Gorzej jak odkoduje. Prawnicy go zjedzą ;->

    Gdy w latach siedemdziesiątych wysyłano sondy kosmiczne Voyager 1
    i Voyager 2, to dołączono do nich złote płyty z nagraniami odgłosów
    Ziemi. Wybrano najlepsze nagrania, które miały nas reprezentować
    poza Układem Słonecznym. W ostatniej chwili trzeba było jednak
    skreślić z tej listy "Here Comes the Sun" The Beatles -- prawnicy
    EMI oświadczyli, że darmo nie dadzą praw do korzystania z utworu
    na nowych obszarach eksploatacji. A chodziło nie tylko o okolice
    Jowisza, Saturna i pozostałych zewnętrzych planet, ale właściwie
    o całą Galaktykę. Więc straty EMI z tytułu bezprawnej eksploatacji
    mogłyby sięgnąć astronomicznych kwot.

    Jeśli współcześni prawnicy zabierają się za coś im nieznanego, coś,
    co nie zostało dobrze uregulowane już wczasach rzymskich, a najdalej
    napoleońskich, to mamy gwarancję, że będzie i straszno, i śmieszno.

    Jarek

    --
    więc po pierwsze panie Cohen
    to nie będzie o Zuzannach

  • 65. Data: 2014-07-01 15:05:43
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-07-01 11:23, Maciek pisze:

> [...]
    gluszanie-zachodnich-rozglosni

    > Jest tu również wyjaśnienie audycji muzycznych, zagłuszających RWE.

    Przy takich nadajnikach to energią wolnodostępną pewnie swobodnie można
    co najmniej gotować wodę, jeśli nie ogrzewać cały dom w zimie :)

    Tytaj chyba jeszcze lepsze anteny, tylko nie "dla nas" ale "przeciwko nam":

    http://www.eksel.user.icpnet.pl/opowiadania/4miszmas
    z/czarnobyl10.php

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 66. Data: 2014-07-01 15:06:38
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    ACMM-033 napisało:

    > Odważniak, czy może oszacował statystycznie, że taki chuj (czyt. ubek,
    > czy inna pokrewna kurwa), to mu się pojawi w pojeździe rzadziej, niż
    > ileś razy w jakiejś jednostce czasu...? Bo w sumie jakiś pasażer też
    > by mógł zakapować, że "panie władzo, jechałem w lipcu w Bieszczady
    > i autobusiarz puszczał Wolną Ełuropę, pojazd Ałtosan rejestracja
    > XXXXXXX" (orty celowe)

    To było w roku 1981. Nigdy wcześniej ani później za komuny ludzie nie
    mieli takiego poczucia, że czerwony, to im może naskoczyć. Robił to
    całkiem otwarcie, niczego się nie obawiając. Nie on jeden zresztą.

    Jarek

    --
    Święty człowiek Jacek
    albo nawiedzony

  • 67. Data: 2014-07-01 15:08:05
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Zaraz - UB zorganizowalo zagluszanie, czy Solidarnosc kilka nadajnikow
    > maskujacych ?

    To pierwsze.

    --
    Jarek

  • 68. Data: 2014-07-01 15:50:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Pan J.F. napisał:

    >To pierwsze.

    A to nie bardzo zrozumiem - UB zorganizowalo zagluszanie na wszystkich
    pasmach, i jezdzilo z pelengatorami szukac sygnalu ?

    J.

  • 69. Data: 2014-07-01 16:07:24
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 1 lipca 2014 15:50:56 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    >

    > A to nie bardzo zrozumiem - UB zorganizowalo zagluszanie na wszystkich
    >
    > pasmach, i jezdzilo z pelengatorami szukac sygnalu ?

    Ja rozumie. Pierdolą ludzie jak potłuczeni żeby pokazać że są jacyś ważniejsi,
    mądrzejsi. Dzisiaj jak na dłoni widać że cała ta pierdolona solidarność to była
    robota komunistów.

  • 70. Data: 2014-07-01 16:19:17
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Maciek napisał:

    > Tu jest opisane, jak ten system działał i dlaczego słyszałeś normalną
    > muzykę:

    Więc po pierwsze: nie *TEN* system. My tu teraz piszemy o audycjach
    "Radia Solidarność", nadawanych nie z zachodu na falach krótkich, ale
    zupełnie lokalnie, w miastach, w zakresie UKF FM. (Teraz sobie siądę
    cichutko w kąciku i przyznam się skromnie do autorstwa tego pomysłu
    i sposobu jego realizacji. Wiem, że w podręcznikach piszą o ś.p. Panu
    Senatorze, ale to nie całkiem tak było.)

    > http://www.polskieradio.pl/68/2057/Artykul/591079,Za
    gluszanie-zachodnich-rozglosni

    Po drugie, to nie wiem kto to jest ten Mieczysław Oktaw Pietruski,
    ale skoro pisze o skuteczności zagłuszania 54%, to z taką precyzją
    może zrobić karierę w w firmach robiących sondaże wyborcze. Pisze
    też o średniofalowych (720 kHz) antenach w Monachium, które jakoby
    miały zapewnić odbiór w *centralnej* Polsce. Chyba trochę przesadził
    z wiarą w możliwość takiego ukierunkowania wiązki. Ale mniejsza o to.
    Ze swoich źródeł wiem, że za Gierka i Jaruzela na częstotliwości
    Wolnej Europy nadawały zagłuszaczki z podwarszawskiego Radiówka.
    I nie puszczały żadnych tang, beatlesów, jazzu czy orkiestr kubańskich,
    tylko transmitowały odgłos traktora włączonego na luzie.

    --
    Jarek