  • 71. Data: 2014-07-01 16:28:09
    Temat: Re: Co mogą usłyszeć okupacyjne samochody pelengacyjne?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > A to nie bardzo zrozumiem - UB zorganizowalo zagluszanie na
    > wszystkich pasmach, i jezdzilo z pelengatorami szukac sygnalu ?

    Jeździło samochodami, ale niczego nie szukało, tylko transmitowało
    sygnał z tych samochodów. Później nawet nie jeździło -- jak koło mnie,
    na sąsiedniej ulicy stanął jeden taki, to w Radmorze omal nie urwało
    wskazówki siły sygnału.

    --
    Jarek

  • 72. Data: 2014-07-01 18:39:46
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:53b1e850$0$2158$65785112@news.neostrada.pl...

    > Chcesz dane osobowe bekacza (łącznie ze znakiem wywoławczym - bo i takowy
    > uzyskał)? Mam wrażenie że Kobyła nadaj na pasmach śmieci...

    Mam, Z.B., SQ5, sam mi podał całą resztę (spotkanie na Wale). To prawda, że
    bluzgał po pijaku (ale też był licznie prowokowany, a pod spodem podśmiewano
    się z niego), ale nie wydaje mi się, by poza łaciną podwórkową, coś na
    przemiennikach dawał (no, jak był trzeźwy, to gadał normalnie).

    (unlis Legionowo)
    > najbliższy egzamin i licencję wyrobi. Zrozumiał, do dziś na pasmach jest

    W rzeczy samej, gadałem z nim na radiu, widywałem się osobiście. Pewnego
    razu wracając pociągiem do Warszawy, wspólnie z nim przywołaliśmy do
    porządku kolegów, którzy zapomnieli (a może "zapomnieli"?) o podawaniu
    znaków odpowiednio często (nie ukrywam, także takie zachowania starszych
    nauczyły tak młodszych używać radia, jak podrzędnego CB), robiąc z tego coś
    na kształt prywatnego CB,ludzi, którzy kupili radyjko i nawijają, bez zasad.

    > obecny. Kobyła był, jest, i do końca dni swoich chyba pozostanie
    > niereformowalny.

    Obecnie rzadko zaglądam na pasmo (mam 2m i 70cm), m.in. bo nie bardzo mogę
    pojąć, czemu stosuje się wuchtę przemienników (zwłaszcza na 70cm) (i nie
    wiem, na którym się ustawić dla znajomych), jednocześnie blokując niemal
    wszystkie tonem (ze środka pokoju, budynek żelbetowy, z ręki otwieram
    conajmniej 7 przemienników, dwa na dwójce i pięć na siedemdziesiątce,
    możliwe, że jest ich więcej, musiałbym przeskanować). Zrozumiałbym, gdyby
    były oblegane. Ale są puste i często nawet przez kilka godzin, nawet w dzień
    milczą. Nie słyszałem Zbyszka ani na dwójce, ani na siedemdziesiątce, więc
    nie powiem, czy bluzga (nic mi nie wiadomo, by bekał), czy co innego robi.
    Nie oznacza to, że jest nieobecny, po prostu się nie trafiliśmy, od
    dłuższego czasu.
    Jest jeszcze inna przyczyna, że tak rzadko zaglądam na pasma, stuprocentowo
    pozaformalna, licencję mam, legalną i czynną (za rok czeka odnowienie, to od
    razu sobie pół kilo strzelę, legalnie z urzędu), radio sprawne, pasmo nie
    zakłócone nadmiernie, więc raz na jakiś czas z rzadka zagadam... Ale o tym
    nie na grupie. Nikt mi nie grozi, nie zabrania, w każdej chwili radio w rękę
    i gadam. To sprawa osobista. Więc... czy złowię kolegę Zbyszka na nasłuchu,
    to nie wiem.

    --
    Spamerów i "pytaczy" informuję, iż bardzo narażają się na to, że ich
    adresy e-mail będą podawane harwesterom służącym do rozsyłania spamu.

  • 73. Data: 2014-07-01 19:41:11
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Zaraz - UB zorganizowalo zagluszanie, czy Solidarnosc kilka nadajnikow
    > maskujacych ?

    To pierwsze, zdecydowanie...

    > The Pretenders moze ?

    Całkowicie nie!
    Ale... moja wina, ja pokręciłęm - nie ma ciągu "how are do you pretend".
    Jednak... znalazłem, po niemałych trudach, co to i kto to!
    To była nowa piosenka, powstała w 1981 roku. Więc zagłuszacze mogli sami to
    przywieźć z Usiech, albo sobie z radia nagrać...
    Alvin Stardust "Pretend".
    Po prostu - PRETEND.
    Żeby nie być taka do końca pipa, to podaję link do teledysku (sekundkę
    urwane z początku, ale warto obejrzeć):
    http://www.youtube.com/watch?v=Fr8u31M9VxA

  • 74. Data: 2014-07-01 19:47:21
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > No i czy naprawde kilka/nascie/dziesiat nadajnikow w kraju, malej mocy,
    > nie jest lepsze niz megawaty hen daleko ?

    Gdyby nie zjawisko strefy martwej w powiązaniu z właściwościami
    propagacyjnymi poszczególnych pasm, to rzecz była by znacznie prostsza.
    Teoretycznie ryzykowałeś, że te kilkadziesiąt osiądzie w strefie martwej
    właśnie. W ogóle, fale krótkie, to był bardzo niepewny w tym względzie
    nośnik... Powiem tyle, że strefa lokalna, to kilka/naście/dziesiąt
    kilometrów. To prędzej by sobie dupę o(d)grzali, niż zagłuszyli.

  • 75. Data: 2014-07-01 19:48:58
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Ze swoich źródeł wiem, że za Gierka i Jaruzela na częstotliwości
    > Wolnej Europy nadawały zagłuszaczki z podwarszawskiego Radiówka.
    > I nie puszczały żadnych tang, beatlesów, jazzu czy orkiestr kubańskich,
    > tylko transmitowały odgłos traktora włączonego na luzie.

    Pomierzany z jakąś titawą i tępą krajzegą i purtaniem diabła...

  • 76. Data: 2014-07-01 19:54:32
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > To było w roku 1981. Nigdy wcześniej ani później za komuny ludzie nie
    > mieli takiego poczucia, że czerwony, to im może naskoczyć. Robił to
    > całkiem otwarcie, niczego się nie obawiając. Nie on jeden zresztą.

    Całe szczęście. Ale wiesz, statystycznie teoretycznie taka pizda mogła się
    znaleźć. I młot jej w srom/rzyć.
    Bo najgorsza menda, to taka, która przed tobą udaje, że chuj w dupę komunie,
    a sam zaraz potem leci cię podpierdolić do centrali UB.

  • 77. Data: 2014-07-01 20:16:03
    Od: "Bambaryla" <b...@o...gof>

    > Mało mnie interesuje co ma do powiedzenia ten dość znany hohsztapler i de
    > facto morderca.

    //

    Nie jest wazne co 'on' mowi, ale to co mowia fakty historyczne, te miedzy
    wierszami..
    http://www.youtube.com/watch?v=GVeLTD4tgnI
    tak, gdzies w polowie, chociaz warto zobaczyc calosc.

  • 78. Data: 2014-07-01 21:06:42
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    ACMM-033 napisało:

> [...]
    > Bo najgorsza menda, to taka, która przed tobą udaje, że chuj w dupę
    > komunie, a sam zaraz potem leci cię podpierdolić do centrali UB.

    Gdyby tak się stało, to szansa, że pół roku później autobusiarza
    internowali, wydatnie by się zwiększyła. A stąd już prosta droga
    do tego, by po kolejnych siedmiu latach (chudych) zostać -- jako
    represjonowany -- senatorem, posłem, ministrem transportu, lub
    choćby wójtem. Nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło, jak
    głosi mądrość ludowa.

    Jarek

    --
    w pięćdziesiątym już był dyrektorem
    ktoś donosem chciał kłodę pod nogi

  • 79. Data: 2014-07-01 21:18:37
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jarosław,

    Tuesday, July 1, 2014, 9:06:42 PM, you wrote:

    [...]

> [...]
    > do tego, by po kolejnych siedmiu latach (chudych) zostać -- jako
    > represjonowany -- senatorem, posłem, ministrem transportu, lub

    Zdziwiłbyś się ilu byłych internowanych klepie teraz biedę.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 80. Data: 2014-07-01 21:35:01
    Od: "Akond ze skwak" <A...@s...pl>

    Jak napisałem anteny to 4 dipole na samej górze masztu. Nic się nie kręci.

    Pytanie do was : Jak to działało ? ( ja wiem)

    Wynik pomiaru na lampie oscyloskopowej w postaci wektora od środka w
    kierunku nadajnika.

    Podpowiem tylko, że w układzie jest zastosowany typowy odbiornik - jeden.

    Widziałem to wielokrotnie podczas pracy.
    Fajny efekt jest gdy nie ma sygnału - odbiornik odbiera tylko szumy z wielu
    kierunków.
    Na ekranie widać wtedy skaczący mały wektorek we wszystkich kierunkach.

    Akond ze skwak.