    From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Co mogą usłyszeć okupacyjne samochody pelengacyjne?
    Date: Fri, 11 Jul 2014 11:14:32 +0200
    Sender: r...@n...agh.edu.pl
    <lp11nj$fcg$1@usenet.news.interia.pl> <s...@t...dom>
    <53bafed3$0$2141$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@t...dom> <lpf689$9uc$1@usenet.news.interia.pl>
    <53be7989$0$2371$65785112@news.neostrada.pl>
    <lpm0jq$53o$1@usenet.news.interia.pl>
    <s...@f...debian.org.pl> <lpmdcp$7k9$1@dont-email.me>
    <lpmldk$hn0$1@usenet.news.interia.pl>
    <s...@f...debian.org.pl>

    Hello Krzysztof,

    Friday, July 11, 2014, 10:46:00 AM, you wrote:

    [...]

> [...]

    Najwyższa, znana mi prędkość przesuwu w sprzęcie seryjnym, to 30"/s
    (76.2cm/s). Późniejsze są podwielokrotnościami tej prędkości.

    > Wbrew pozorom nie było różowo. Z czasem udoskonalono taśmy i sam
    > magnetofon (np. wykorzystanie AC bias) i w latach 40. udało się wycisnąć
    > OIDP 10 kHz.

    Przy prędkości przesuwu 38.1cm/s i szerokości szczeliny w głowicy 4um
    (10um dla głowicy zapisującej) pasmo 20kHz nie stanowiło najmniejszego
    problemu. To tylko kwestia drobnoziarnistych materiałów magnetycznych
    mogła sprawiać kłopot z szumami w wyższym paśmie. W każdym razie
    technologia z lat 40-tych, zastosowana w magnetofonach studyjnych
    serii SJ10x przy zastosowaniu dobrych taśm i współczesnego wzmacniacza
    odczytu pozwalała na uzyskania pełnego pasma.

    O mało co miałbym SJ-102 w domu :) Ale jakoś brakło samozaparcia do
    remontu :(

    --
    Best regards,
    RoMan