    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Co mogą usłyszeć okupacyjne samochody pelengacyjne?
    Date: Mon, 30 Jun 2014 16:51:55 +0200

    Pan Piotr Wyderski napisał:

    > Kluczem jest na "masową skalę". Szczególnie cennych podejrzanych
    > pewnie podsłuchiwali, na wszystkich sił nie starczyło. Nie było
    > też komputerów, by sobie dostatecznie szybko korelować, kto do kogo
    > dzwonił i na tej podstawie odtwarzać powiązania nawet bez treści
    > rozmów.

    Szkoda, że "dzisiejszym" ten woźny z kluczem gdzieś się zapodział.
    Więc błądzą i stoją pod drzwiami.

    > Magnetofony były, choć dość pionierskie.

    Jestem przekonany, że ktoś gdzieś kiedyś użył do podsłuchu woskowego
    walca Edisona. Ale ponieważ mu było głupio, nie chwalił się tym zbytniom,
    więc nie wiemy kto, gdzie i kiedy.

    > Jestem pewien, że kilku to "się podsłuchiwało". Jeżeli więc prawdą
    > jest ogólne przekonanie o braku podsłuchów, to tym mniej dziwi
    > spektakularny "sukces" Powstania Warszawskiego.

    Zapewne strategicznie, tak -- się podsłuchało i się wiedziało, że
    kroi się powstanie. Ale taktycznie, już niekoniecznie. Więc te krótkie
    meldunki mogły iść telefonem -- zyski z szybkości wyły ważniejsze niż
    ryzyko przechwycenia.

    > Wśród bad guyów również zdarzają się idioci, tam rozkład pana Gaussa
    > też działa. :-)

    Działa przede wszystkim rozkład zaufania społecznego. No i dobór
    naturalny. Wyłapią leszczy, a ci co zostaną, to dopiero nam dadzą
    popalić.

    > Poza tym nie ma potrzeby umieć wszystkiego teraz -- dyski są tanie,
    > to się nagra i poczeka na rozwój technologii. Jeśli ktoś był szczególnym
    > bad guyem, to takie materiały mogą być cenne nawet po kilku dekadach.
    > Zwłaszcza, jak bad guy został w międzyczasie np. senatorem.

    No tak, Zdzicho Bedgujski ma łącze 150M w domu i ssie terabajt na dobę.
    Nie czekając na rozwój technologii kupmy od razu trzydzieści tysięcy
    dysków i czekajmy aż Zdzicha zrobią senatorem. Nawet do szukania haków
    trzeba odrobiny inteligencji, idioci się do tego nie nadają.

    > Znajomość treści nie musi być kluczowa. Jeśli jeden wpadnie
    > z innych przyczyn, to wszystkich pozostałych z jego "listy
    > kontaktów" można profilaktycznie zaprosić na wakacje zagraniczne
    > do znanego kurortu na Kubie. Przecież zawsze można powiedzieć
    > "przepraszam, pomyłka", a jak uczy stare rosyjskie przysłowie,
    > "żeby wyjść, trzeba najpierw trochę posiedzieć"... :-)

    Jak już mają zapraszać *profilaktycznie*, to co szkodzi zaprosić od
    razu większą grupkę? Nakłady na rozbudowę prewentorium będą daleko
    niższe, niż na zaawansowane podsłuchy. A i będzie można pochwalić
    się wyższą wykrywalnością.

    Jarek

    --
    -- Ma się wiedzieć, pani Müllerowo. Jakby pani chciała zastrzelić
    arcyksięcia albo pana cesarza, toby się pani na pewno z kimś naradziła.