  • Data: 2015-07-21 17:04:18
    Temat: Re: Co mi da lepszy moment?
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sat, 18 Jul 2015 09:51:17 -0700 (PDT), w
    <a...@g...c
    om>, Majka
    <k...@g...com> napisał(-a):

    > Oglądam małe tanie samochody, nowe.
    > Pomińmy różnice w cenie, powiedzmy, że to bez znaczenia, mogę kupić diesla, jak i
    benzynę. Tak samo różnica w spalaniu jest nieistotna. Jeśli któryś motor jest
    głośniejszy, to tez nie zważajmy na to.
    > Auto tej samej marki.
    > Ten sam model, kolor, wyposażenie.
    > Ta sama masa, te same osiągi.
    >
    > Tylko:
    > albo diesel albo benzyna.
    > Maja te samą moc, ale _różne_ _momenty_.
    > Co wybrać?
    > Co mi da większy (np. dwukrotnie) moment w dieslu?

    Lepsze przyspieszenie przy niższych obrotach.
    Ale, że diesel ma generalnie niższe obroty, różnica może być niezbyt zauważalna
    -- tak naprawdę wszystko zależy od przebiegu wykresu momentu i mocy.
    Ponieważ na resztę mamy nie zwracać uwagi więcej nie mogę napisać :)

    PS. Sprawdź elastyczność tych silników na testach w necie.