  • Data: 2015-07-20 11:19:22
    Temat: Re: Co mi da lepszy moment?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Majka" napisał w wiadomości grup
    >Oglądam małe tanie samochody, nowe.
    >Pomińmy różnice w cenie, powiedzmy, że to bez znaczenia, mogę kupić
    >diesla, jak i benzynę. Tak samo różnica w spalaniu jest nieistotna.
    >Jeśli któryś motor jest głośniejszy, to tez nie zważajmy na to.
    >Auto tej samej marki.
    >Ta sama masa, te same osiągi.

    Diesel zazwyczaj troche wiekszy i ciezszy. I ma turbine.

    >Tylko:
    >Co mi da większy (np. dwukrotnie) moment w dieslu?

    Nic. O czym swiadcza same osiagi.

    Jesli gdzies znajdziesz wykres ch-ki silnika .... zobacz jak wyglada
    przebieg momentu przy niskich obrotach.
    Bo praktyka mi podpowiada:
    a) przy niskiej predkosci na wysokim biegu benzyna nie ciagnie i
    szarpie, a diesel tylko nie ciagnie. No ale tak sie jezdzic nie
    powinno, wiec to w zasadzie zadna roznica.
    b) jedne diesle bez osiagniecia tych 2000 obr nie ciagna, a ze 4000
    nie przekraczaja, to biegi trzeba zmieniac czesto, zresta producent im
    6 czy 7 daje.
    c) inne diesle sobie nawet radza ponizej.

    J.