  • Data: 2009-04-13 21:24:01
    Temat: Re: Co lepiej do domku - TN-C-S czy TT?
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "T.M.F." <t...@n...mp.pl> wrote in message
    news:gs09ja$lou$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > U mnie nic takiego nie bylo. Ciekawe czy to lokalne zwyczaje zalezne od
    > ZE, czy jest to jakos regulowane ustawowo/rozporzadzeniem. Kiedy
    > zglaszales do ZE? Ja jakies 3 lata temu.

    Pierwsze jakieś 8 lat temu w STOENie, drugie ze trzy lata temu, trzecie
    przed paroma miesiącami, oba w ZEWT-Wołomin

    > W sumie to co piszesz jest o tyle dziwne, ze ZE nie ma najmniejszej
    > mozliwosci w ingerencje w instalacje uzytkownika - wiec jak moze cos
    > wymagac?

    Ale zwróć uwagę, że ZE nie ingeruje w instalację jako taką, on Ci jedynie
    narzuca sposób zbudowania złącza, czyli punktu styku ich instalacji z twoją,
    zresztą nawet nie tyle go narzuca, co samodzielnie stawia, a Ty się tam masz
    jedynie przyłączyć w sposób narzucony pzrez nich choćby konstrukcją tego
    miejsca. Układ ochrony p/porażeniowej z kolei również właściwie wynika z
    zewnętrznych warunków zależnych od ZE.
    A że w "warunkach" jest obowiązek stosowania wyłączników RP i
    p/przepięciowych? Jedno wynika z nadrzędnych przepisów, a od drugiego
    zapewne można się odwołać, z tym że ZE zaraz podsunie do podpisu klauzulę
    mówiącą, że w takim razie nie biorą odpowiedzialności za szkody wyrządzone
    przez przepięcia w sieci.

    J.