  • 21. Data: 2011-11-07 19:51:00
    Temat: Re: Co kupić - nieco lepsza idiot camera
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 05.11.2011 20:09, Jarek pisze:
    > Witam!
    >
    > Muszę szybko się zdecydować na jakiś aparacik +/- 1kpln.
    a może lustrzanka typu np sony alfa?
    > Wymagania są takie:
    > - ładne zdjęcia :)
    będą
    > - szybki i skuteczny focus,
    oczywiście.
    > - dobra czułość - lubię robić zdjęcia bez lampy,
    ale to zależy od obiektywu. z takim 1.8 możesz z iso400 robić zdjęcia w
    domu bez lampy
    > - ręczny zoom,
    masz, mało tego przejście z max do min trwa 0.1sek
    > - tryb manual
    sprawa oczywista.

    no to polecam jakąkowliek lustrzankę plus 2 obiektywy. jeden maks jasny,
    drugi jakiś z zomem. aparat z jednym obiektywem - jakiś tysiak, ten
    drugi - dozbierasz przed wakacjami. jak "zassiesz", to juz do kompakta
    nie wrócisz. :)

    ToMasz

  • 22. Data: 2011-11-07 22:31:38
    Od: Jarek <j...@n...pl>

    W dniu 07.11.2011 20:51, ToMasz pisze:

> [...]
    > drugi jakiś z zomem. aparat z jednym obiektywem - jakiś tysiak, ten
    > drugi - dozbierasz przed wakacjami. jak "zassiesz", to juz do kompakta

    Temat zabawy lustrzankami już mam za sobą. Nie robię zdjęć
    profesjonalnych, tylko rodzinne pamiątki.
    10 lat temu targałem ze sobą parę kilo sprzętu i bawiłem się w
    artystyczną fotografie (a przynajmniej takie miałem ambicje).
    Teraz wolę dobry kompakt - po pierwsze do odbitek 10x15 więcej nie
    potrzeba, po drugie zajmuje mniej miejsca i mniej waży, a po trzecie jak
    mi spadnie na beton (jak ostatnio) to bez wielkiego płaczu kupię sobie
    następny. Jak by mi tak się rozsypała na kawałki Leica S2 to bym się
    chyba zapłakał na śmierć :)

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 23. Data: 2011-11-08 06:42:49
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]
    > mi spadnie na beton (jak ostatnio) to bez wielkiego płaczu kupię sobie
    > następny. Jak by mi tak się rozsypała na kawałki Leica S2 to bym się

    masz racje , ja tez jestem tego samego zdania.
    od aparatu oczekuje przede wsyzstkim aby dobrze naswietlil i zrobil
    ostre zdjecia. resta nalezy do mnie.
    To zadanie kompakty / hybrydy wypelniaja lepiej od dslr.
    Dslr daje szanse na wyzsza rozdzielczosc co w przypadku zdjec 10*15
    nie jest wykorzystywane dlatego, ze i tak rozdzielczosc musi zostac do
    wydruku zredukowana.
    Wydaja mi sie , ze jednak najbardziej Twoim oczekiwaniom odpowiadac
    bedzie aktualnie hs20.
    Ludzie pisza o niezbyt dobej jakosci zdjec z kompaktoiw - jesli aparat
    nie ma jakis ewidentnych wad , to jakosc zdjecia zalezy w 90% od
    obrobki i fotografujacego , oczywiscie trzeba sobie zdac z tego ze te
    szerokie 30 krotne zoomy zoomy to chwyt reklamowy , jesli sie wie ze
    w takim zakresi zoom nie moze byc dobry i wykorzystuje sie ten wezszy
    gdzie zoom ma niezle osiagi to i rozczarowania nie bedzie.

    Starsze konstrukcje - wciaz ciagle dobre panasonik z obiektywami
    leici , zoomami 10 - 12 razy recznymi , mozna dostac tylko uzywane ,
    mnie sie udalo kupic z drugiej reki jak nowy ,

  • 24. Data: 2011-11-09 20:30:58
    Od: Maksymilian Dutka <"maxdutka[blebleble]"@gmail.com>

    W dniu 2011-11-07 23:31, Jarek pisze:

> [...]
    > 10 lat temu targałem ze sobą parę kilo sprzętu i bawiłem się w
    > artystyczną fotografie (a przynajmniej takie miałem ambicje).
    (...)

    Nie wiem dlaczego ludzie tak strasznie psioczą na te kompakty, poniżej
    linki do 2 fotek robionych z ręki Nikonem P500 przy max. zoomie (36x):

    https://picasaweb.google.com/lh/photo/xpyfURFeS49yt8
    v7TZGKaw?feat=directlink

    https://picasaweb.google.com/lh/photo/19XmhsynoT14ip
    YmWLjVjg?feat=directlink

    Jakoś straszniej tragedii niema.

    Maksymilian Dutka

  • 25. Data: 2011-11-10 08:20:18
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 9 Nov., 21:30, Maksymilian Dutka <"maxdutka[blebleble]"@gmail.com>
    wrote:

> [...]
    >
    > Nie wiem dlaczego ludzie tak strasznie psioczą na te kompakty, poniżej
    > linki do 2 fotek robionych z ręki Nikonem P500 przy max. zoomie (36x):

    nie ma - calkiem przyzwoicie odwzorowane , a jesli ktos mialby ochote
    to moze w ps wynik jeszcze troche poprawic.

  • 26. Data: 2011-11-13 16:59:18
    Od: "Paweł(Suw)" <1...@v...pl>

    W dniu 2011-11-09 21:30, Maksymilian Dutka pisze:

    > Nie wiem dlaczego ludzie tak strasznie psioczą na te kompakty, poniżej
    > linki do 2 fotek robionych z ręki Nikonem P500 przy max. zoomie (36x):

> [...]

    ale "ostrzenie" to ma szybkość szachisty

  • 27. Data: 2011-11-13 22:38:55
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

> [...]

    > Nie wiem dlaczego ludzie tak strasznie psioczą na te kompakty, poniżej
    > linki do 2 fotek robionych z ręki Nikonem P500 przy max. zoomie (36x):

    Przy pomniejszeniach nawet budyń robi się ostry! ;-)

    Myślisz, że zawodowcy dla szpanu puszczają ciężką kasę za
    swoje grube rury?

    Ale faktycznie - jakość całkiem niezła (w dobrym świetle + łatwe,
    geometryczne kształty jednolitych płaszczyzn), więc jeśli wątkotwórcy
    odpowiada stosunek jakość/cena, to czemu by nie?

    Mariusz [mr.]

  • 28. Data: 2011-11-14 19:40:18
    Od: Maksymilian Dutka <"maxdutka[blebleble]"@gmail.com>

    W dniu 2011-11-13 17:59, "Paweł(Suw)" pisze:

    v7TZGKaw?feat=directlink

    YmWLjVjg?feat=directlink

    > ale "ostrzenie" to ma szybkość szachisty

    Pewnie nie jest tak szybkie jak w lustrzankach, ale tragedii niema, bo
    inaczej bym nie zrobił takiej fotki:

    https://picasaweb.google.com/lh/photo/-8QYLgIpKkx2eH
    yO1h8NPA?feat=directlink

    albo takiej:

    https://picasaweb.google.com/109862184023448024748/A
    irShowRadom2011#5646321253140484194

    Maksymilian Dutka

  • 29. Data: 2011-11-14 19:50:41
    Od: Maksymilian Dutka <"maxdutka[blebleble]"@gmail.com>

    W dniu 2011-11-13 23:38, Mariusz [mr.] pisze:

> [...]
    >

    > Przy pomniejszeniach nawet budyń robi się ostry! ;-)
    >
    > Myślisz, że zawodowcy dla szpanu puszczają ciężką kasę za

    Ależ ja w żadnym wypadku nie twierdzę że kompakt robi lepsze zdjęcia od
    lustrzanki :)
    Twierdzę tylko że do nieprofesjonalnych zastosowań to całkiem dobre
    rozwiązanie.

    > Ale faktycznie - jakość całkiem niezła (w dobrym świetle + łatwe,
    > geometryczne kształty jednolitych płaszczyzn), więc jeśli wątkotwórcy
    > odpowiada stosunek jakość/cena, to czemu by nie?

    Te fotki są nieobrobione, chwila zabawy w Gimp-ie i jest znacznie lepiej.

    Maksymilian Dutka

  • 30. Data: 2011-11-14 22:32:00
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 09-11-2011 21:30, Maksymilian Dutka pisze:
    > Nie wiem dlaczego ludzie tak strasznie psioczą na te kompakty, poniżej
    > linki do 2 fotek robionych z ręki Nikonem P500 przy max. zoomie (36x):
> [...]

    Moim skromnym zdaniem słabo z ostrością, takie mydlane te zdjęcia...
    https://picasaweb.google.com/Pawel.DoQ/Minolta100200
    45 we wrześniu
    testowałem obiektyw minolty 100-200/4.5 za którego dałem raptem 300PLN.
    Jak widać nie potrzeba pierdyliarda zoomu i 10kpln zeby bylo ostro.

    --
    Paweł