  • 1. Data: 2011-11-05 18:39:57
    Temat: Re: Co kupić - nieco lepsza idiot camera
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Jarek" <j...@n...pl> wrote:

    > Muszę szybko się zdecydować na jakiś aparacik +/- 1kpln.
    > Wymagania są takie:
    > - ładne zdjęcia :)
    > - szybki i skuteczny focus,
    > - dobra czułość - lubię robić zdjęcia bez lampy,
    > - ręczny zoom,
    > - tryb manual

    Myślę, że w tej klasie AF powinien być chyba podobny w każdym
    wybranym produkcie.

    Wstępna selekcja wg parametrów:
    http://www.dpreview.com/products/search/cameras#crit
    erias=SpecsCoreParams%2CSpecsManualFocus%2CSpecsISOR
    angeSearch%2CSpecsUncompressedFormatNew%2CSpecsWhite
    BalanceOverrideCustom%2CSpecsImageStabilizationNew&i
    ncludeDiscontinued=No&sort=newestFirst&view=list&pag
    e=1&paramSpecsCoreParamsBodyType=LargeSensorCompact%
    2CRangefinder%2CMirrorless%2CSLRLike%2CCompact&param
    SpecsManualFocus=Yes&paramSpecsISORangeSearchMin=400
    &paramSpecsISORangeSearchMax=3200&paramSpecsISORange
    SearchIncludeBoosted=No&paramSpecsUncompressedFormat
    New=RAW&paramSpecsWhiteBalanceOverrideCustom=Yes&par
    amSpecsImageStabilizationNew=sensor-shift%2Coptical

    ...30 sztuk, z czego większość poza granicami wymagań cenowych.
    Reszta do odrzucenia z braku ręcznego zooma (też bym nie mógł inaczej),
    nie wiem czy jeszcze coś zostanie... ;-)

    Jeśli chodzi o dobry obraz w świetle zastanym, to jest tu
    praktycznie tylko jeden parametr do sprawdzenia: powierzchnia matrycy
    (no i stabilizacja to też jakiś plus). Matematyczne różnice w kompaktach
    wg DxO w moim rankingu (sam koniec strony):
    http://www.flickr.com/photos/plrecfotocyfrowa/571408
    7010/in/photostream/

    A co do wymagań cenowych, to radziłbym się pośpieszyć z zakupami,
    zanim nurkująca złotówka odbije się w cenach na półkach.

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 2. Data: 2011-11-05 19:09:43
    Temat: Co kupić - nieco lepsza idiot camera
    Od: Jarek <j...@n...pl>

    Witam!

[...]

    Ostatnio miałem Fuji HS10 i byłem z niego bardzo zadowolony, ale
    niestety miał wypadek i naprawę wycenili mi na 700pln, co jest lekko bez
    sensu.
    Nie zależy mi na wielkim zoomie, nie chcę kosmicznej ilość MP i zupełnie
    nie potrzebuję programu odróżniania psa od kota i wykrywania uśmiechu.

    Będę wdzięczny za propozycje

    Pozdrawiam
    Jerek.

  • 3. Data: 2011-11-05 20:15:08
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]
    > Nie zależy mi na wielkim zoomie, nie chcę kosmicznej ilość MP i zupełnie
    > nie potrzebuję programu odróżniania psa od kota i wykrywania uśmiechu.

    jest nastepca - hs20 z ulepszona matryca.
    tez wolalbym z miejszym zoommem , ale skoro juz taki jest - 30 razy
    optycznie, to trzeba sie z tym poogodzic.

    powinen byc lepszy od hs10 , skoro byles z hs10 zadowolony to z hs20
    tym bardziej. cenowo sie miesci +-.

  • 4. Data: 2011-11-05 22:52:40
    Od: "Gil" <g...@g...pl>

    "Jarek" <j...@n...pl> wrote in message

    > Będę wdzięczny za propozycje
    >
    > Pozdrawiam
    > Jerek.

    Kup Nikon COOLPIX P300 a na pewno nie będziesz zawiedziony.
    Zomm 4x.
    Jasność od 1,8 przy min zoomie. Szeroki - 24mm.
    Bardzo dobry automatyczny balans bieli i rewelacyjne fotki na ISO 800.

  • 5. Data: 2011-11-06 00:28:33
    Od: " Gil" <g...@W...gazeta.pl>

    Jarek <j...@n...pl> napisał(a):

> [...]

    Jasność od 1,8 przy min zoomie. Szeroki - 24mm.
    Bardzo dobry automatyczny balans bieli i rewelacyjne fotki na ISO 800.
    Cenowo się mieści. A jasności 1,8 i kąta 24mm nie dostaniesz chyba nigdzie w
    kompaktach.

  • 6. Data: 2011-11-06 13:14:48
    Od: Jarek <j...@n...pl>

    W dniu 05.11.2011 19:39, Mariusz [mr.] pisze:
> [...]
    New=RAW&paramSpecsWhiteBalanceOverrideCustom=Yes&par
    amSpecsImageStabilizationNew=sensor-shift%2Coptical

    Jak się okazuje znalezienie idiot camery z ręcznym zoomem jest trudne. W
    zasadzie tylko Fuji HS20 wchodzi w grę.

    Z ciekawszych propozycji znalazłem Samsung EX1 - trochę mały zoom (3x)
    ale podobno szkło ma niezłe. Ktoś może robił tym zdjęcia ?

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 7. Data: 2011-11-06 15:26:30
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Jarek" <j...@n...pl> wrote:

> [...]
    > W zasadzie tylko Fuji HS20 wchodzi w grę.
    >
    > Z ciekawszych propozycji znalazłem Samsung EX1 - trochę mały zoom (3x)

    Pewnie za to dobrze skorygowany. No i światło zachęcające...

    Hiperzoomy (bo zapomniałem, że tu szkło przyspawane i koniecznie
    trzeba brać je pod uwagę :) nie dość, że często słabe na obydwu końcach,
    to jeszcze ciemne i wymuszające małą matrycę = komplet wad przy foceniu
    w świetle zastanym.

    Zdaje się, że to Panas LX3 zaczął segment kompaktów miłych dla
    fotoamatorów - sensowna matryca, jasne, nieprzesadzone z zoomem szkło.
    Ten Samsung należy do puli jego klonów, więc jeśli nie ten, to może jest
    jeszcze coś podobnego. Ogólnie bardzo miły kierunek do przyjemnego
    fotografowania w sensownej jakości i bez napinania się na torbę gratów.
    Np. Panas. LX5 ma bardzo użyteczny zakres zooma eq. 24-90 - można
    pozazdrościć szerokiego kąta. ;) (a i portretówka przy f:3.3 jako taka
    z niego będzie):
    http://www.dpreview.com/reviews/q42010highendcompact
    group/

    > ale podobno szkło ma niezłe. Ktoś może robił tym zdjęcia ?

    No ja właśnie nie - jeszcze nie miałem z takimi miłymi kompakcikami
    do czynienia, trzeba więc zajrzeć do archiwum - były tu już wypowiedzi
    posiadaczy.

    pozdrawiam

    [mr.]

  • 8. Data: 2011-11-06 17:31:35
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 6 Nov., 14:14, Jarek <j...@n...pl> wrote:

    terias=SpecsCorePa...

    > Jak się okazuje znalezienie idiot camery z ręcznym zoomem jest trudne. W
    > zasadzie tylko Fuji HS20 wchodzi w grę.

    tak - masz racje.
    to fatalny trend - zoomy sterowane elektrycznie , wolne ,mniej
    precyzyjne i zuzywajace prad.

    az nie chce mi sie wierzyc jakie mialem szczesci kupujac przed paru
    ( 5 , 6 - ciu ? ) laty taki aparacik- ob ekw 34- 420 mm , jasnosc 2,8
    zoom sterowany recznie , obsluga calosci jak klasyczny slr. Cudo ,
    sprawdza sie w praktyce znakomicie ,. Nie ma czegos takiego dzisiaj.
    Bardzo czesto w fotografi "domowo-ogolnie uzytkowej " jakosc zdjec z
    duzych matryc w ogole nie ma mozliwosci zaistnienia. Gdy mi pewnego
    dnia padnie w zasadzie nie widze alternatywy.

  • 9. Data: 2011-11-06 19:07:51
    Od: "Rafał" <s...@i...pl>

> [...]
    > Np. Panas. LX5 ma bardzo użyteczny zakres zooma eq. 24-90 - można
    > pozazdrościć szerokiego kąta. ;) (a i portretówka przy f:3.3 jako taka

    A jeszcze lepiej zapowiada się kompakt Fuji X10:
    - 28-112 mm (F2.0 - F2.8)
    - matryca 2/3 cala (więc jeszcze ciut większa niż w LX3/LX5)
    - zoom "sterowany" ręcznie

    Niestety cena na start podobno ma być 2200 - 2300 zł więc trochę lipa.
    Poza tym podobno akumulator niezbyt dużej pojemności.
    Ale sprzęt i tak zapowiada się super sądząc po wstepnych testach.

    pozdrawiam

    Rafał

  • 10. Data: 2011-11-06 19:30:48
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    Dnia Sun, 06 Nov 2011 14:14:48 +0100, Jarek napisał(a):

> [...]
    > Z ciekawszych propozycji znalazłem Samsung EX1 - trochę mały zoom (3x)
    > ale podobno szkło ma niezłe. Ktoś może robił tym zdjęcia ?

    tak - mam ten aparacik. Szklo jest jasne i szerokie wiec terotycznie
    wyglada ok ale ma kilka wad:
    - na pełnym otworze abberacja jest naprawde spora - wiec w scenach gdzie
    moze sie ujawnic trzeba go przymykać,
    - pod słońce odblaski są pewne jak w banku,
    - jak robisz rawy to na najszerszym końcu dystorsja jest dość znaczna. W
    jotpegach jest korygowana.

    poza tym aparat dość dziwny bo jak dla mnie ma dość menu, które przez kilka
    sekund nas powiadamia o tym iż przesunęliśmy kółko programów z jednej
    pozycji na drugą.

    poza tym IMO fajny sprzęt.