    From: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Co kupić - nieco lepsza idiot camera
    Date: Sat, 5 Nov 2011 20:39:57 +0200

    "Jarek" <j...@n...pl> wrote:

    > Muszę szybko się zdecydować na jakiś aparacik +/- 1kpln.
    > Wymagania są takie:
    > - ładne zdjęcia :)
    > - szybki i skuteczny focus,
    > - dobra czułość - lubię robić zdjęcia bez lampy,
    > - ręczny zoom,
    > - tryb manual

    Myślę, że w tej klasie AF powinien być chyba podobny w każdym
    wybranym produkcie.

    Wstępna selekcja wg parametrów:
    http://www.dpreview.com/products/search/cameras#crit
    erias=SpecsCoreParams%2CSpecsManualFocus%2CSpecsISOR
    angeSearch%2CSpecsUncompressedFormatNew%2CSpecsWhite
    BalanceOverrideCustom%2CSpecsImageStabilizationNew&i
    ncludeDiscontinued=No&sort=newestFirst&view=list&pag
    e=1&paramSpecsCoreParamsBodyType=LargeSensorCompact%
    2CRangefinder%2CMirrorless%2CSLRLike%2CCompact&param
    SpecsManualFocus=Yes&paramSpecsISORangeSearchMin=400
    &paramSpecsISORangeSearchMax=3200&paramSpecsISORange
    SearchIncludeBoosted=No&paramSpecsUncompressedFormat
    New=RAW&paramSpecsWhiteBalanceOverrideCustom=Yes&par
    amSpecsImageStabilizationNew=sensor-shift%2Coptical

    ...30 sztuk, z czego większość poza granicami wymagań cenowych.
    Reszta do odrzucenia z braku ręcznego zooma (też bym nie mógł inaczej),
    nie wiem czy jeszcze coś zostanie... ;-)

    Jeśli chodzi o dobry obraz w świetle zastanym, to jest tu
    praktycznie tylko jeden parametr do sprawdzenia: powierzchnia matrycy
    (no i stabilizacja to też jakiś plus). Matematyczne różnice w kompaktach
    wg DxO w moim rankingu (sam koniec strony):
    http://www.flickr.com/photos/plrecfotocyfrowa/571408
    7010/in/photostream/

    A co do wymagań cenowych, to radziłbym się pośpieszyć z zakupami,
    zanim nurkująca złotówka odbije się w cenach na półkach.

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]