  • Data: 2017-08-31 19:54:06
    Temat: Re: Co jest nie tak z C++ (było: Rust)
    Od: Adam M <a...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Thursday, August 31, 2017 at 12:28:10 PM UTC-4, Maciej Sobczak wrote:
> [...]
    jest), tylko dlatego, że to dobry język jest. Zwłaszcza do systemów wbudowanych.

    > Ravenscar to osobne zwierzę, to jest próba ujarzmienia wielowątkowości w kontekście
    safety-critical. Tymczasem większość takich systemów jest jednowątkowa, więc
    Ravenscar to trochę taki akademicki pomysł, chociaż dobry.
    > Natomiast nie jest potrzebny, żeby Adę użyć w embedded.

    > To jest zdecydowanie bardziej popularny język, niż większość egzotyki, która była w
    tej dyskusji wymieniona.

    I tu sie z kolega w 100% zgodze - z punktu dyskutowanych tu jezykow Ada jest o wiele
    bardziej popularna i na pewno na 100% solidna i bezpieczna w uzyciu.

    Jest to bardzo dobry jezyk (jedyny praktycznie dla ktorego nie trzeba pisac
    komentarzy w kodzie jesli uzywa sie sensownych nazw dla zmiennych i metod) ale ciagle
    niepopularny. Zlozylo sie na to wiele zaszlosci historycznych a wspolczesnie Ada, C++
    i recznie kodowane C sa wypychane na systemach wbudowanych przez genercje kodu z
    Matlab/Simulink do C dla docelowej platformy.

    > Również.

    > Również.

    > To jest mit. Tzn. prawdą jest brak programistów, ale mitem jest oczekiwanie, że
    treba znać Adę od pierwszego dnia pracy w projekcie. Zatrudniamy ludzi umiejących
    programować *w czymkolwiek* (w szczególności w C) i mających naturalne wyczucie
    poprawności i tacy ludzie prędzej się nauczą Ady, niż zrozumieją wymagania właściwego
    projektu. Nie ma problemu, naprawdę - zwłaszcza, że w kontekście embedded i tak nie
    używa się całego języka, tylko jakiś jego niewielki, "bezpieczny" podzbiór.
    > Wiem, że w innych firmach mają podobne doświadczenia.

    To tez jest prawda - problemem jest ze wiekszosc firm nie ma zamiaru i nie chce
    inwestowac w programistow - sa traktowani jak trybiki w maszynie - i jesli trybik ma
    niewlasciwe zabki (nie zna Ady w tym przypadku) to go sie nie przyjmuje do pracy -
    smutne ale prawdziwe.