  • Data: 2018-01-03 10:58:10
    Temat: Re: Co jest nie tak z C++ (było: Rust)
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Jaka nazwa?

    https://stackoverflow.com/questions/31059479/why-bub
    ble-sort-is-called-bubble-sort

    > Nazwa "sortowanie bąbelkowe" wzięła się od pewnej metafory,

    Z obserwacji natury. :-)

    > Nie do końca rozumiem, co masz na myśli mówiąc o "procesach naturalnych".

    Takich, które występują w naturze. Wliczamy w to procesy fizyczne, chemiczne, itp.

    > Jeżeli mamy kurę, która składa jajko, z którego wykluwa się kura, która
    > składa jajko, z którego wykluwa się ..., to czy to nie jest proces
    > reKUREncyjny par excellence?

    Ciekawy przykład, ale Słońce też wschodzi i zachodzi i znowu wschodzi. Deszcz pada,
    potem woda paruje a potem z tej pary robią się chmury i znowu pada. Itd. Jeśli coś
    się powtarza, to mówimy, że jest to cykl. Pojęcie rekurencji nie jest do tego
    potrzebne ani nie ułatwia rozumienia tych zjawisk. Z jakiegoś powodu wszystkie takie
    zjawisko omawia się w przedszkolach, na szczęście dla przedszkolaków bez rekurencji.

    > Podobnie jest zresztą z opisem języków.

    Ten przykład jest już ciekawszy. Możesz mnie przekonać, że nawet tak prostą rzecz jak
    wyrażenie arytmetyczne łatwiej opisać pozwalając na rekurencję.

    > Praktycznie wszystkie
    > języki programowania opisuje się rekurencyjnie przy pomocy BNF.

    Języki programowania nie są naturalne. A języków naturalnych nie opisuje się w BNF. I
    tu wracamy do starego argumentu.

    > Taki opis jest zrozumiały, i nie wydaje się, żebyśmy dysponowali
    > do tego celu jakimś lepszym narzędziem.

    W odniesieniu do wielu obecnych języków programowania, zgadzam się - i tam też
    stosuję rozwiązania rekurencyjne.