  • Data: 2018-01-02 10:45:18
    Temat: Re: Co jest nie tak z C++ (było: Rust)
    Od: g...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 2 stycznia 2018 08:28:31 UTC+1 użytkownik Maciej Sobczak napisał:

    > Nic, oprócz może tego, że samo pojęcie przodka zdefiniowane w ten sposób jest mało
    użyteczne.

    To, czy coś jest użyteczne, czy nie jest, zależy od celu, który się
    przed sobą stawia. Podana przeze mnie definicja jest użyteczna do wyjaśnienia
    tego, w jaki sposób rozumiemy pojęcie przodka. Może też być użyteczna
    dla osób zajmujących się genealogią.

    Moje wyzwanie nie jest takie, żebyś wskazał różne obszary, w których
    pojęcie przodka nie jest użyteczne - bo takich obszarów jest wiele
    (np. ciesielstwo albo kowalstwo artystyczne), tylko takie, żebyś zdefiniował
    pojęcie przodka w sposób, który będzie równoważny powyższemu (tzn. będzie
    uchwytywało naszą intuicję odnośnie tego, co to znaczy być czyimś przodkiem),
    a który będzie nierekurencyjny.

    > Oczywiście, zwłaszcza jeśli w dyskusji pojawia się pojęcie stopnia pokrewieństwa
    albo inne limity liczbowe, przy których sztuczna i potencjalna nieskończoność
    mechanizmu rekurencji jest tylko przeszkodą. Każ komuś wymienić potomków kogośtam w
    trzecim pokoleniu i zobacz, jak to zrobi.

    Pewnie to zależy od tego, z kim będę rozmawiał, i od okoliczności,
    w jakich będę to robił.

    > Rekurencja jest sztuczna i nienaturalna. Ani ludzie tak nie myślą ani komputery tak
    nie działają. No i żeby zrozumieć rekurencję, trzeba najpierw zrozumieć rekurencję...

    Rzecz w tym, że otóż właśnie ludzie tak myślą.
    Peano sformułował swoją aksjomatykę przed powstaniem komputerów.
    Wskazówka: Peano był człowiekiem.

    Spróbuj zaimplementować quicksorta albo mergesorta bez użycia rekurencji.
    Nawet szybką transformatę Fouriere'a dużo łatwiej zrozumieć w jej zapisie
    rekurencyjnym, który jest podstawą do konwersji do postaci iteracyjnej
    (której celem jest optymalizacja).