eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCo będzie z ropą w erze samochodów elektrycznychRe: Co będzie z ropą w erze samochodów elektrycznych
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!fu-berlin.de!news.uzoreto.com!npeer.as2
    86.net!npeer-ng0.as286.net!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer0
    2.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada
    .pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.
    pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Thu, 8 Dec 2022 08:26:38 +0100
    MIME-Version: 1.0
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:102.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/102.5.1
    Subject: Re: Co będzie z ropą w erze samochodów elektrycznych
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <tmlf6q$u28$1@gioia.aioe.org> <63903bd7$0$567$65785112@news.neostrada.pl>
    <639072e4$0$469$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Language: pl
    From: cyklista <c...@g...com>
    In-Reply-To: <639072e4$0$469$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 26
    Message-ID: <639191ad$0$547$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.24.28.177
    X-Trace: 1670484397 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 547 83.24.28.177:64287
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2219
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2709611
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 07.12.2022 o 12:02, T. pisze:
    >
    > Wydawało mi się, że frakcje po rafinacji sa mniej więcej określone.

    Mniej więcej dobrze ci się wydawało jeśli jesteśmy na etapie destylacji
    ropy surowej.


    > Czyli jeśli nie byłoby popytu na asfalt to trzeba by go było utylizować.

    Nie trzeba, po to są procesy technologiczne żeby ja przerabiać na co innego

    > Podobnie z benzyną - rozumiem, że można ją dołączyć do sąsiedniej
    > frakcji, ale konkretnie do czego? Do rozpuszczalników? Tyle ich nie

    W tej chwili to robi się masowo kraking i reforming żeby robić benzyny,
    bez tego tych benzyn było by mało a więcej cięższych frakcji.

    > potrzeba... Stąd moje pytanie. Natomiast faktycznie ktoś tu rozsądnie
    > odpowiedział, że można to będzie spalać w elektrowniach. W nich można w
    > sposób przemysłowy lepiej oczyszczać spaliny niż w przeciętnym samochodzie.
    > T.

    Spalać można wszystko w zasadzie, tylko lepiej spalać surową ropę i
    czyszczić spaliny, po co wydawać mnóstwo energii na robienie benzyny do
    spalania?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: