  • Data: 2022-12-07 12:02:58
    Temat: Re: Co będzie z ropą w erze samochodów elektrycznych
    Od: "T." <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2022-12-07 o 08:08, cyklista pisze:

    > Nic się nie będzie działo, zmieniając parametry rafinacji zmieniamy
    > otrzymywane produkty. Dlatego tez skoro benzyn lekkich będzie potrzeba
    > mniej to się ich mniej będzie produkować w rafinacji. Oczywiście jakaś
    > ilość lekkich zawsze będzie i zależna też pewnie od gatunku ropy, ale to
    > można też przerabiać zarówno na jeszcze lżejsze jak i na cięższe.
    > Wszystko to kwestia ceny i opłacalności

    Wydawało mi się, że frakcje po rafinacji sa mniej więcej określone.
    Czyli jeśli nie byłoby popytu na asfalt to trzeba by go było utylizować.
    Podobnie z benzyną - rozumiem, że można ją dołączyć do sąsiedniej
    frakcji, ale konkretnie do czego? Do rozpuszczalników? Tyle ich nie
    potrzeba... Stąd moje pytanie. Natomiast faktycznie ktoś tu rozsądnie
    odpowiedział, że można to będzie spalać w elektrowniach. W nich można w
    sposób przemysłowy lepiej oczyszczać spaliny niż w przeciętnym samochodzie.
    T.