  • Data: 2022-12-12 11:54:22
    Temat: Re: Co będzie z ropą w erze samochodów elektrycznych
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 7 Dec 2022 12:02:58 +0100, T. wrote:

    > Wydawało mi się, że frakcje po rafinacji sa mniej więcej określone.

    Do czasow crackingu tak. Teraz cracking powszechny.

    Co prawda patrzac na ceny benzyny i ON ... nie ma crackingu?

    > Czyli jeśli nie byłoby popytu na asfalt to trzeba by go było utylizować.

    Jakos tak, ale popyt jest.

    > Podobnie z benzyną - rozumiem, że można ją dołączyć do sąsiedniej
    > frakcji, ale konkretnie do czego?

    Chyba niespecjalnie ... moze jakis drobny % podfrakcji ...
    Normy na dany rodzaj paliwa są, i nie wiem, czy tak dolewke mozna
    zrobic. Moze prywatnie.

    > Do rozpuszczalników? Tyle ich nie potrzeba...

    Na rozpuszczalniki tez sa normy emisji :-)

    > Stąd moje pytanie. Natomiast faktycznie ktoś tu rozsądnie
    > odpowiedział, że można to będzie spalać w elektrowniach.

    Mozna, tylko co z tego za zysk.
    Do ladowania samochodow elektrycznych ten prąd, czy do krecenia
    pompami ciepla ?

    > W nich można w
    > sposób przemysłowy lepiej oczyszczać spaliny niż w przeciętnym samochodzie.

    Troche watpie.

    Katalizator wielkosci komina ?

    J.