    From: Arek M <a...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Citroen C4 - opinie właścicieli
    Date: Fri, 04 Mar 2011 06:43:49 +0100

    > zastanawiam się nad zakupem około 5-6 letniego citroena C4 w wersji
    > 4-drzwiowej. Dzisiaj oglądałem jedną sztukę (poprzedni model, nowy w
    > salonie) i mocno rozczarowała mnie jakość plastików wewnątrz. Do tego
    > stopnia, że obawiam się o ich stan po kilku latach...

    Miałem do czynienia z kilkoma egzemplarzami C4 1.6HDI 90KM. Wszystkie
    mają około 3 lat i circa 40-60 kkm przebiegu. Wersja wyposażenia wyższa
    niz standardowa. Uzywane bardzo rozsądnie (kierowcy z lekka nogą i mocno
    dbające o auta). Komentarze dotycza wszystkich egzemplarzy.

    > Mam następujące pytania do użytkowników kilkuletnich C4:
    > - czy auto jest ciche przy 130-140 km/h? (są wersje 6-biegowe?)
    Nie wiem, czy byly 6-cio biegowe. 1.6 HDI w tamtych latach był 5
    biegowy, i jazda z predkosciami, o jakich piszesz lekko męczy to auto.
    120 jest git :) 130 / 140 to jak na moje uszy nieakceptowalny poziom hałasu.

    > - czy wnętrze zaczyna skrzypieć i "latać" po kilku latach?
    Wnętrze skrzypi chyba od nowości :) Napewno po dwoch latach skrzypi juz
    praktycznie wszystko, nawet mimo bardzo rozsądnego traktowania auta.
    Jakośc uzytych materiałów odpowiada cenie auta :)

    > - czy zawieszenie jest ciche czy głośne w czasie jazdy po polskich,
    > miejskich ulicach?
    Niestety głośne ...
    Za to jest raczej wytrzymałe. Zadna sztuka nie trafila ani razu do
    serwisu z powodu usterek w zawieszeniu. BA! Auto mocno zaprzecza
    stereotypom o awaryjnosci aut na F - zadne z tych aut nigdy nie bylo
    naprawiane!

    > Generalnie chodzi mi o opinię odnośnie komfortu jazdy tym samochodem i
    > odporności wnętrza na zużycie.
    To jest budżetowe auto - nie oczekuj cudów :) Zalezy tez, co rozumiesz
    pod pojęciem komfortu i z czego sie na nei przesiadasz. Jakoś mocno sie
    nie zużywają - w środku po 3 latach / 40-60kkm nie widac sladów
    użytkowania, za to je slychac. Fotele sa srednio wygodne i na dluzsze
    trasy auto srednio (jak dla mnie) sie nadaje. Do miasta i na krótsze
    dystanse moim zdaniem wystarczy z zapasem.

    > Inne uwagi również dobrze widziane.
    > Zastanawiam się nad wersją o mocy>100KM. Jeszcze nie wiem czy diesel
    > czy benzyna.
    1.6HDI 90KM jezdzi wyraźnie gorzej od benzynowego 1.6 w tej samej
    budzie. Ale ma tez 20KM mniej. Wyprzedzanie tym pierdlem to jednak
    troche męcząca sprawa w polskich warunkach. Ten diesel pali smieszne
    ilosci paliwa.

    --
    PozdrawiAM!
    WRX/240KM