    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Cienka folia z niklu
    Date: Mon, 2 Apr 2012 16:35:59 -0700 (PDT)

    sion-forums@vbut24...

    > To był by pomysł gdybym nie potrzebował minimalnie kawałka 3x3 cm.
    > Z tej grupy któryś z kolegów już ratował mnie (lata temu) wysyłając nikiel w
    > formie taśmy, wtedy się przydało - teraz jednak idę w stronę galwanicznego
    > wytwarzania powłoki.

    To ja byłem tym kolegą. Co to było? Naciąg? Pociąg? Do czegoś grającego zdaje się :-)
    Tamta była dość wąska, ale mam próbkę bardzo szerokiej, tyle że grubej i nerównej.
    Starą, teraz pewnie są ładniejsze.

    Tak sobie myślę... masz zamiar zdjąć tą nałożoną galwanicznie warstwę czy zostawić?

    A tak w ogóle to ja się nie znam na mikrofonach, więc wybacz głupie pytanie: Po co ta
    membrana ma przewodzić prąd? Co tam się mierzy: pojemność?

    Teraz polimery też przewodzą prąd. A skoro przewodzą, to i nagalwanizować można, być
    może nawet i lepiej niż napylić...

    Jeszcze jedno pytanie: Zastępujesz coś konkretnego tym niklem, czy eksperymentujesz?
    Bo nikiel to dosyć twardy materiał. Wiesz czego szukasz czy strzelasz?

    Konrad