-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!usenet.blueworldhosting.com!feed1.usenet.blueworldhosting
.com!peer02.iad!feed-me.highwinds-media.com!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.com!new
s.xlned.com!peer02.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!n
ewsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.p
l!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Sun, 4 Dec 2022 19:38:44 +0100
MIME-Version: 1.0
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:102.0) Gecko/20100101
Thunderbird/102.5.1
Subject: Re: Ciekawy film o samochodach elektrycznych
Content-Language: pl
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <tlssuu$1p38$1@gioia.aioe.org> <tlt6ip$1njh$1@gioia.aioe.org>
<tlvc9m$463$2@news.icm.edu.pl> <tlvjed$14b0$2@gioia.aioe.org>
<146kgg981bf5n$.dlg@myjk.org> <tm5bhc$1fqk$1@gioia.aioe.org>
<1...@m...org> <6387a35c$0$559$65785112@news.neostrada.pl>
<z82l5cr2cmqf$.dlg@myjk.org> <638887f9$0$545$65785112@news.neostrada.pl>
<c...@m...org> <638b69e3$0$560$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@m...org>
From: cef <c...@i...pl>
In-Reply-To: <1...@m...org>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 193
Message-ID: <638ce933$0$457$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.27.130.38
X-Trace: 1670179124 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 457 83.27.130.38:54858
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 10365
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2709460
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2022-12-04 o 15:37, Myjk pisze:
> Sat, 3 Dec 2022 16:23:16 +0100, cef
>
>>>>>> Ciebie (chyba) tutaj irytowało, że wypowiadający się tam widzi na
>>>>>> autostradzie wlekące się elektryki i już widzisz jakąś manipulację.
>>>>> A co to jest jak nie manipulacja faktami?
>>>> To jest opisane wrażenie tego kierowcy.
>>>> Jeżeli on takie dostrzegł zjawisko, to jak temu zaprzeczysz?
>>> Statystyką.
>> Takich danych nie masz, a nawet jeśli,
>> to przecież margines, więc nie stanowi o niczym.
>
> Przecież sam napisałeś że łże, a teraz zaprzeczasz. Zdecyduj się.
> Statystyka jest nieubłagana, choćby ilościowa. EV jest tak mało u nas, za
> granicami trochę więcej, ale też bez szału, że stwierdzenie że on je
> notorycznie i tylko wyłącznie wyprzedza jest z dupy wyciągnięta.
Gdzieś tam poniżej masz to wyjaśnione, że jest z d... i niczemu
nie zaprzeczam, tylko stwierdzam, że Ty twierdzisz, że on łże i ja też tak
twierdzę, tylko Ty negujesz, że on widzi i wyprzedza wolnojadące EV
a ja twierdzę, że tych EV w ogóle nie widuję na autostradach i dlatego
uważam, że on łże.
A do tego dojdzie statystyka, że nawet jak on coś zauważył, to i tak
jest to margines.
>>>>>> W mieście widuję częściej, choć ich przywileje uważam za nielogiczne.
>>>>> Z pozoru tak, jak się zastanowić głębiej, to mają sens aby zachęcić do ich
>>>>> zakupu i przestać truć ludzi niską emisją. Nowsze spaliniaki też mają
>>>>> handikapy w postaci możności wjazdu tam gdzie stare trujące trupy nie mogą.
>>>> Ten sens jest różny w różnych ograniczeniach i przywilejach. Zakaz
>>>> wjeżdżania w jakieś strefy miejskie dla samochodów, które mają szkodliwą
>>>> emisję jest dla mnie zrozumiały.
>>> Zarówno jeden i drugi jest zrozumiały, tylko widać drugi nie pasuje ci
>>> akurat do myślenia.
>> Nie. Po prostu utrudnia mi życie.
>
> Czyli nie pasuje do twojego myślenia. CBDU.
No wybacz, ale nie rozumiem takiej interpretacji.
Pasowanie do myślenia a utrudnianie życia to dwie odrębne rzeczy.
Wiele rzeczy mi nie pasuje, ale niektóre są dobre dla większości
i je akceptuję.
>> Generalnie miało coś ułatwić a nie spełnia swojej funkcji.
>> (w wielu miejscach jak nie było buspasa ruch był płynniejszy)
>
> Ale skad założenie że wyznaczenie buspasów ma upłynniać ruch samochodów? Ma
> upłynniać ruch autobusów i czyni to skutecznie.
Nie zawsze i nie wszędzie skutecznie.
Zrobiono te buspasy hurtem
nie zawsze komunikacja miejska na tym zyskała w sensie czasu przejazdu.
W kilku miejscach tramwaje mają taki sam czas przejazdu a osobowe straciły.
Ale widzę, że gdzieś tam analizują, bo niektóre głupie buspasy znikają.
>> W praktyce są inne bariery skutecznie odstraszające od zakupu
>> choć akurat EV w mieście sprawdza się najlepiej.
>
> Czyli się nie zgadzasz, ale jednak się zgadzasz.
Zgadzam się z tym, że EV się świetnie sprawdza w mieście,
ale jest za drogi w zakupie i to odstręcza od zakupu.
Czego nie rozumiesz tutaj?
>>>> Ale pierwszą bzdurą jest dla Ciebie fakt, że gość widzi wlekące się
>>>> elektryki. A to jest akurat fakt, marginalny ale fakt.
>>>
>>> Ale rzecz w tym że on nie twierdzi że to margines, tylko sugeruje że to
>>> powszechne zjawisko. Już samo to jest kłamstwem, manipulacją faktami.
>>
>> Z czego to wywnioskowałeś?
>> On bodajże mówił, że "zawsze" jak jedzie autostradą, to widzi te elektryki.
>> Gdzie tu powszechność? Czy on jeździ wszystkimi autostradami,
>> nieustannie w każdym kierunku? Jak ja powiem, że nigdy prawie na
>> autostradzie nie dostrzegam elektryków, to jak chcesz to statystycznie ująć?
>> Coś sobie ubzdurałeś po prostu.
>
> Ubzdurałem sobie że jest w PL 9 tys. EV na 32 mln ICE, czyli EV stanowi
> 0,3% ICE, z czego większość EV jeździ po miastach, więc spotkanie EV na
> autostradzie graniczy z cudem a tymczasem ten pacjent ZAWSZE JAK JEDZIE to
> je wyprzedza na autostradzie? Ty prawie nigdy ich nie widzisz, ja też
> prawie nigdy ich nie widzę, bo przy takim procencie jaki stanowią nie
> sposób je widzieć. Ale oczywiście my w dupie byliśmy i g widzieliśmy, bo
> tamten wie lepiej w statystykę i obserwację.
Ale to Ty założyłeś, że on daje jakiś obraz z istotnej ilości dróg,
że je monitoruje. Czyli sam wyciągnąłeś taki wniosek, że gość
daje opinię o statystycznym ruchu samochodowym w Polsce na autostradzie.
Ja wyciągnąłem wniosek, że jego cos tam śmieszy - ogólnie rzecz
nieistotna dla sprawy.
>> W sumie to dziennikarz potwierdził to, co ogólnie wiadomo z relacji
>> użytkowników EV, że trzeba zwolnić i zaplanować.
>
> Planować trzeba, szczególnie w naszym zapyziałym kraju gdzie ładowarek tyle
> co kot napłakał, bo ich nie budują, a to bo nie ma dla kogo, a to dlatego
> że się notorycznie hejt leje na EV.
Na forach EV widzę, że to raczej zaleta, że nie ma takiej popularyzacji EV,
bo jakby uzytkowników przybyło, to przy takiej infrastrukturze
jazda elektrykiem stałaby sie udręką większą niż obecnie.
Ale nie wyciągam z tego wniosku, że sami hejtujecie.
>> Manipulacji nie widzę, bo to materiał z tezą.
>
> Aha, czyli jak jest materiał z tezą to już z automatu nie może być
> manipulacją. Dobre.
Jeśli nie widzisz, że jakiś materiał jest z tezą i się dajesz zmanipulować,
to Twój problem raczej.
>> Tym się właśnie to różni. Poza tym materiał
>> bez tezy? Czy jest coś takiego w ogóle?
>
> Oczywiście że są takie materiały. To te, niestety nieliczne, dobre.
> Przykład, Jason z Engineering Explained. Zagorzały fan samochodów, o
> spaliniakach wie wszystko, daje też materiały o EV gdzie na liczbach i
> statystykach wszystko pokazuje -- a nie jak tu, na swoim, i paru innym z
> łapanki, widzimisię.
Bez tezy to lektura GUS a nie fora i blogi.
(a i w GUS bywa różnie)
>> Chyba w TVP.
>
> W TVP(iS) materiały bez tezy? Dobre.
No właśnie - niby tylko informacje, ale tezę zauważasz.
>> Cieszę się, że jesteś taki postępowy, ale
>> nie widzę związku z wykluczeniem własnego zdania
>> w różnych kwestiach w tym wywodzie.
>
> Przecież widzę że nie wiesz na czym polega rzetelność przekazu. Dlatego
> mamy taki kibel w eterze. Każdy pierdoli co mu się podoba zamiast CHOCIAŻ
> zwyczajnie sprawdzić dane przed wypruciem się. Co gorsza, zwrócisz takiemu
> uwagę, dasz dane na tacy, a ten dalej klapy na oczach i galopuje. Do tego
> jeszcze po żonie.
Dzięki temu znamy Cię lepiej.
Jeśli o mnie chodzi, to wstawki o żonie ociepliły Twój wizerunek w sieci :-)
>>>> Rozumiem Twoje podejście, ale na razie cały rynek E o którym
>>>> dyskutujemy jest marginalny w motoryzacji
>>>
>>> Yhym, i to jest powód by łgać na temat tego rynku, by go notorycznie
>>> ludziom obrzydzać? Bo jak dla mnie to są tacy którzy się tego panicznie
>>> boją i nie chodzi wcale o te problemy z postojem na ładowaniu, a zwyczajnie
>>> o utratę zysków z paliw. No bo jak to możliwe aby taka Polska by mogła sama
>>> napędzać swoje krajowe pojazdy, z własnych krajowych surowców, zamiast
>>> kupować paliwa od turbanów i ruskich, no jak?
>> Ja tu ostatnio widzę niemal wyłacznie jakies wstawki obrzydzające ICE.
>> Nie przyszło mi do głowy, że ich ktoś opłaca.
>
> Pokaż mi choć JEDEN taki wątek gdzie ktoś obrzydza ICE.
A to nie Ty jakieś dwa lata temu nazywałeś moje auto
smrodowozem, pierdziawką czy jakoś tak?
>>>> i nie wiem nawet czy się przebije jak już nadejdzie deadline.
>>> A ja owszem. Tylko trzeba go przestać ludziom obrzydzać na każdym kroku.
>> Jedni obrzydzają, drudzy zakazują.
>
> Tylko ja się pytam czemu obrzydzają? Co jest takiego cennego w poświęceniu
> paru(nastu) minut rocznie na łądowanie (o ile w ogóle) by w zamian przestać
> pompować kasę w turbanoputinów i napędzać samochody swoimi krajowymi
> źródłami przy jednoczesnym zdobyciu czystszego powietrza?
No z tymi krajowymi źródłami to bym nie szarżował.
>> Normalnie jak to na rynku. Generalnie zarabiać będą koncerny,
>> tylko produkt musi być topowy/masowy. Niestety EV będą miały problem
>> z byciem powszechnymi, więc coś będzie musiało je zastąpić,
>> albo będą musiały poczekać.
>
> Będą zarabiać na EV jak zarabiały na ICE, ale ludzie przestaną być truci
> niską emisją (w tym manipulacją emisjami vide niedawny dieselgate), turbany
> przestaną sobie za kasę z ropy budować wyspy z piasku i stoki narciarskie,
> a putiny nie będą mieli kasy na wojny.
Jak EV opanują rynek, to niewykluczone, że prąd
będzie z ropy na masową skalę i w kwestii turbanów/putinów nic się nie
zmieni.
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-11 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-11 Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- 2024-12-11 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe