-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED.s201pc206.mmj.pl!not-for-mail
From: ii <i...@o...invalid>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Ciekawy film o samochodach elektrycznych
Date: Sat, 3 Dec 2022 18:10:28 +0100
Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
Message-ID: <tmfvu8$nnu$1@news.icm.edu.pl>
References: <tlssuu$1p38$1@gioia.aioe.org> <tlt6ip$1njh$1@gioia.aioe.org>
<tlvc9m$463$2@news.icm.edu.pl> <tlvjed$14b0$2@gioia.aioe.org>
<146kgg981bf5n$.dlg@myjk.org> <tm5bhc$1fqk$1@gioia.aioe.org>
<1...@m...org> <6387a35c$0$559$65785112@news.neostrada.pl>
<z82l5cr2cmqf$.dlg@myjk.org> <638887f9$0$545$65785112@news.neostrada.pl>
<tmao46$d0v$2@news.icm.edu.pl>
<63890c86$0$473$65785112@news.neostrada.pl>
<tmf9tg$70u$1@news.icm.edu.pl>
<638b64a3$0$454$65785112@news.neostrada.pl>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Sat, 3 Dec 2022 17:10:32 -0000 (UTC)
Injection-Info: news.icm.edu.pl; posting-host="s201pc206.mmj.pl:89.174.201.206";
logging-data="24318"; mail-complaints-to="u...@n...icm.edu.pl"
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:102.0) Gecko/20100101
Thunderbird/102.5.1
Content-Language: pl
In-Reply-To: <638b64a3$0$454$65785112@news.neostrada.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2709430
[ ukryj nagłówki ]W dniu 03.12.2022 o 16:00, cef pisze:
> W dniu 2022-12-03 o 11:54, ii pisze:
>> W dniu 01.12.2022 o 21:20, cef pisze:
>>> W dniu 2022-12-01 o 18:26, ii pisze:
>>>> W dniu 01.12.2022 o 11:54, cef pisze:
>>>>> W dniu 2022-12-01 o 10:47, Myjk pisze:
>>>>>> Wed, 30 Nov 2022 19:39:24 +0100, cef
>>>>>>
>>>> ...
>>>>>
>>>>>
>>>>>>> W mieście widuję częściej, choć ich przywileje uważam za
>>>>>>> nielogiczne.
>>>>>>
>>>>>> Z pozoru tak, jak się zastanowić głębiej, to mają sens aby
>>>>>> zachęcić do ich
>>>>>> zakupu i przestać truć ludzi niską emisją. Nowsze spaliniaki też mają
>>>>>> handikapy w postaci możności wjazdu tam gdzie stare trujące trupy
>>>>>> nie mogą.
>>>>>
>>>>> Ten sens jest różny w różnych ograniczeniach i przywilejach.
>>>>> Zakaz wjeżdżania w jakieś strefy miejskie dla samochodów, które
>>>>> mają szkodliwą emisję jest dla mnie zrozumiały.
>>>>> Ale już instytucja buspasa jest źle pomyślana, bo jak spaliniaki
>>>>> stoją w korkach, to
>>>>> smrodzą czyli większość dostaje po dupie (czy po płucach) bo muszą
>>>>> syf wdychać.
>>>>> Rozsądniej było by ustawić w korkach elektryki, bo one jak stoją to
>>>>> nic nie emitują
>>>>> a buspasami puścić spaliniaki, bo spalinowy przy przelocie przez
>>>>> miasto
>>>>> znacznie mniej szkodzi jak jedzie niż jak stoi.
>>>>
>>>> Ale czego? CO czy NO?
>>>
>>> Szkodliwych gazów/wyziewów/syfów tak wg nomenklatury ekologów.
>>
>> No ja rozumiem, że w ogóle to wszystkich, ale jak Ci dalej pisałem,
>> nic nie wskazuje by emisja CO2 w korku wywołanym wyłączeniem z
>> normalnego ruchu buspasa, była istotnie większa, o ile w ogóle byłaby,
>> od emisji poruszających się samochodów. Może jakieś NO.
>
> Nie rozbierałem tego tak dokładnie.
> Mniej lub więcej, tlenki/azotki - emisja jest.
>
>
>>>> CO2 to wprost proporcjonalnie do mocy. NO .. np. EGR nie dopala
>>>> spalin przy otwartej przepustnicy. Nie wiem jak kat. Jak jest zimny
>>>> to nie działa, ale jak się rozgrzeje to w funkcji mocy chyba działa
>>>> w miarę proporcjonalnie.
>>>>
>>>> Natomiast w mieście jest więcej spalinówek na m2 niż poza miastem i
>>>> dlatego dochodzi do koncentracji spalin. W korku pewnie jeszcze
>>>> gęściej, ale nie tak drastycznie jak między miastem i obszarem
>>>> pozamiejskim.
>>>
>>> Z samego faktu, że ogólnie ICE jest więcej niż BEV to puszczenie
>>> spaliniaków buspasem nic by nie zmieniło, bo zapchali by oba pasy
>>> ale widać ze to nieprzemyślane rozwiązanie.
>>
>> Jak to nie? Zablokowały by ruch autobusom dla których ten buspas jest
>> i co jeszcze może (w sensie, że nie jest pewne) mieć prosty sens
>> zwiększania przepustowości w przewożonych ludziach licząc. A
>> zachęcanie do używania elektryków jest dla lepszej kondycji środowiska
>> w którym ludzie żyją. Innego rodzaju cel.
>
> W kilku miejscach w mieście gdzie jeżdżę buspas
> niespecjalnie pomógł komunikacji publicznej
> a zwykli użytkownicy się tłoczą, więc nie zawsze to działa.
No jasne, to działa w korkach, ale tak właściwie to ... można w zamian
wprowadzić pierwszeństwo autobusów w terenie zabudowanym i nie zawracać
gitary buspasami. I tak je przepuszczamy.
> Co do zachęty, to niech to będzie zachęta a nie zakazy.
Kasowanie punktów karnych? :-)
Następne wpisy z tego wątku
- 03.12.22 18:10 ii
- 03.12.22 19:56 Myjk
- 03.12.22 21:49 ii
- 04.12.22 12:28 Myjk
- 04.12.22 13:14 Myjk
- 04.12.22 13:29 ąćęłńóśźż
- 04.12.22 13:34 ąćęłńóśźż
- 04.12.22 13:42 ąćęłńóśźż
- 04.12.22 13:44 ii
- 04.12.22 13:58 nadir
- 04.12.22 14:05 Myjk
- 04.12.22 15:37 Myjk
- 04.12.22 18:49 ii
- 04.12.22 18:58 ii
- 04.12.22 19:38 cef
Najnowsze wątki z tej grupy
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
Najnowsze wątki
- 2025-01-12 Jak na naszych oczach odradza się cenzura :-)
- 2025-01-11 Koszty prowadzenia firmy za granicą
- 2025-01-11 19 migrantów
- 2025-01-11 300km/h
- 2025-01-11 Kongres USA uchwalił "Prawo babci Pawlakowej" na MTK [Lex Gradma Pawlak]
- 2025-01-11 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-11 Przestępca wyborczy Musk nadciąga nad Tuskistan?
- 2025-01-11 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2025-01-09 Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- 2025-01-10 Coś dusi.
- 2025-01-09 akumulator napięcie 12.0v
- 2025-01-10 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-10 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-01-10 Białystok => Application Security Engineer <=
- 2025-01-10 Warszawa => System Architect (Java background) <=