  • 321. Data: 2009-07-06 16:04:12
    Temat: Re: Ciekawostka sprzed stu lat
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > to jest juz godne umioeszczenia w sygnaturze.

    Zaiste, z kims kto nie rozumie (uwaga trudne slowo) sarkazmu, nie ma co
    dyskutowac. W pozostalych sprawach mozemy pogadac jak sie douczysz i
    skonczysz pare szkol, bo w kolejnych wypowiedziach sie osmieszasz co raz
    bardziej.
    A dobra rada - jak jedna osoba mówi ci, że jesteś osłem, możesz ją
    wyśmiać ale kiedy mówi ci to cały tłum, czas dać sobie siana.
    Wiec albo daj sobie siana, albo zmien towarzystwo.
    Jak dla mnie EOT.

    http://idom.sourceforge.net/
    Teraz takze forum dyskusyjne
    Zobacz, wyslij uwagi, dolacz do projektu.

  • 322. Data: 2009-07-06 16:07:17
    Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah>

    adam pisze:

    > Jak się ktoś domyśli, że ma doczynienia z jakimś zapisem to po przyjęciu do
    > wiadomości czym jest taki jak płyta winylowa nośnik, zmierzeniu rowka chyba
    > nie wpadnie na pomysł, że może ona zawierać zapis szczególnie wyrafinowany
    > technicznie ?

    Nie o to nawet chodzi. Wyobraź sobie organizm, który owszem, "słyszy" zmiany
    ciśnienia akustycznego, ale że wyewoluował w innym ciśnieniu atmosferycznym
    i/lub mieszance gazowej, owo słyszenie to zupełnie inne pasmo częstotliwości,
    niż w przypadku człowieka. Co taki archeolog-nieziemiec usłyszy, jeśli odtworzy
    naszą płytę gramofonową? Z jaką prędkością powinien ją odtworzyć? A co, jeśli w
    ogóle nie słyszy? Jeśli pomyśli, że zapis z rowka płyty to modulacja światła
    albo strumienia mikrofal, bo w tym akurat paśmie działa jego główny zmysł? Na
    dobrą sprawę można by przecież zapisywać na płytach winylowych obraz. Analogowo,
    monochromatycznie (drgania w jednej płaszczyźnie), albo nawet z jakimś tam
    kolorem, jeśli przyjąć mniej skomplikowana budowę receptora (przecież większość
    ssaków to dichromaty, więc drgania w dwóch płaszczyznach, wykorzystywane w
    zapisie dźwięku stereofonicznego, sprawdziłyby się bez problemu).

    > Choć to oczywiście problem tego kto to wykopie za x lat ; )

    Ano właśnie. Z zapisem cyfrowym jest zresztą ten sam problem: jak odróżnić obraz
    od dźwięku, a kod wykonywalny programu od pliku tekstowego?

  • 323. Data: 2009-07-06 16:12:11
    Od: rs <n...@n...spam.com>

    On Mon, 06 Jul 2009 18:04:12 +0200, "T.M.F." <t...@n...mp.pl> wrote:

    >Zaiste, z kims kto nie rozumie (uwaga trudne slowo) sarkazmu, nie ma co
    >dyskutowac.

    zeby uzywac takich zabiegow formalnych jak sarkazm, to sie najpierw
    trzeba tego nauczyc. sorry, ale w twoim wypadku to daleka jeszcze
    droga. <rs>

    --

    "My God is nicer than yours". Thomas Krupski

  • 324. Data: 2009-07-06 16:20:10
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "rs" <n...@n...spam.com> napisał:

    >[...]
    >
    > ale ja nadal twierdze, ze jest to niewykonalne, a paru tez
    > stwierdzilo, z ekonomicznie nie do zrealizowania, wies sorry Jasiu,
    > ale przeprosin nie bedzie. <rs>

    I to właśnie jest brnięcie w zaparte. Przytaczałeś argumenty, ze nie da się
    tych kamieni ociosać, przewieźć, ustawić, a gdy kolejno były obalane - nadal
    twierdzisz że się nie da.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 325. Data: 2009-07-06 16:28:24
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "rs" <n...@n...spam.com> napisał:

    > nadal nie rozumiesz. wiec sorry, prosciej wytlumaczyc juz nie
    > potrafie. pass.

    Właśnie nie rozumię. Nie mogę zrozumieć uporu, który każe Ci twierdzić, ze
    się nie da. Parę osób Ci tłumaczy, że przy dzisiejszej technice to nie jest
    jakiś straszliwy problem ani techniczny ani ekonomiczny (podejrzewam, ze
    koszt takiej piramidy nie byłby większy niż wybudowanie 100km autostrady), a
    Ty jak mantrę swoje...

    > chocby taki sam jaki przyswiecal transportowi zamkow czy katedr,
    > kamien po kamieniu z jednego kontynentu na drugi. lub chocby prostego
    > zademonstrowania lucdzkiej pychu, ktora od czasu faraonow sie nie
    > zmienila. <rs>

    Cóż - jak widać obecnie ludzie wolą swoją pychę demonstrować w tańszy
    sposób.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 326. Data: 2009-07-06 16:30:11
    Od: rs <n...@n...spam.com>

    On Mon, 06 Jul 2009 18:07:17 +0200, Marcin 'Cooler' Kuliński
    <m...@p...gazeta.blah> wrote:

> [...]
    >ssaków to dichromaty, więc drgania w dwóch płaszczyznach, wykorzystywane w
    >zapisie dźwięku stereofonicznego, sprawdziłyby się bez problemu).

    to wszystko prawda, ale to juz bardzo daleki wybieg w przyszlosc i
    wkraczamy wlasciwie w sci-fi. niemniej jednak jesli juz tacy
    archeologowie by sie znalezli, niezaleznie od tego czy tubylczy czy
    poza ziemscy, to cala wyprawa bylaby zwiazana z ogromnymi kosztami i
    uprzednim gruntownym przygotowaniem. ci archeolodzy dysponowaliby na
    pewno jakims mocno zaawansowanym sprzetem, ktory moglby sobie poradzic
    jesli nie z odczytaniem informacji, to ze zweryfikowaniem uzytej
    technologii i odczyt moglby byc dokonany po powrocie.
    no chyba zeby ziemia bylaby kolonia karna innego systemu i
    "archeolodzy" byliby amatorami pozbawionymi odpowiedinego sprzetu.

    >Ano właśnie. Z zapisem cyfrowym jest zresztą ten sam problem: jak odróżnić obraz
    >od dźwięku, a kod wykonywalny programu od pliku tekstowego?

    jesli wyskoczylismy juz tak daleko w pszyszlosc i przy zalozonych
    wyzej warunkach, to tym sie nie ma juz co przejmowac. informacja
    zapisana magnetyczny juz dawno nie bedzie istniec. chyba w to nikt nie
    watpi. <rs>

    --

    "My God is nicer than yours". Thomas Krupski

  • 327. Data: 2009-07-06 16:30:21
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "rs" <n...@n...spam.com> napisał:

> [...]
    http://www.galenfrysinger.comvermont_granite_mining.
    htm

    > pare tygodni?! i ty mowisz, ze ja sie osmieszam. zapewne sadzisz, ze
    > by wszystko scyfrowali i zipem skompresowali. <rs>
    >[...]

    W pare tygodni to trochę przesada, ale obstawiam, że przy dobrej organizacji
    2 lata by z zapasem wystarczyły.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 328. Data: 2009-07-06 16:45:50
    Od: rs <n...@n...spam.com>

    On Mon, 6 Jul 2009 18:20:10 +0200, "Marek Wyszomirski"
    <w...@t...net.pl> wrote:

    >I to właśnie jest brnięcie w zaparte.

    nic wlasnie. to tylko znaczy tyle, ze wasze argumenty nie sa
    wystarczajaco mocne. podaj mi np. sensowny kosztorys takiego
    przedsiewziecia. w konkretnych warunkach, to byc moze zmienie zdanie.
    na razie powtarzacie to samo, a teraz wymysliliscie sobie inny
    argument, ze ide w zaparte. to wygodne, ale to nie jest madre, a juz
    na pewno rzeczowe.

    >Przytaczałeś argumenty, ze nie da się
    >tych kamieni ociosać, przewieźć, ustawić, a gdy kolejno były obalane - nadal
    >twierdzisz że się nie da.

    "lancuch jest tak mocny jak jego najslabsze ogniwo" i to jest prawda
    znana od daaaawna i nie ja ja wymyslilem. czyzby tobie byla obca? <rs>

    --

    "My God is nicer than yours". Thomas Krupski

  • 329. Data: 2009-07-06 16:49:18
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński" napisał

> [...]
    > większość ssaków to dichromaty, więc drgania w dwóch płaszczyznach,
    > wykorzystywane w zapisie dźwięku stereofonicznego, sprawdziłyby się bez

    : )))))
    No tak, tutaj wychodzi moja niechęć do literatury sci-fi ; ))))
    Właśnie zrewidowałem swój antropocentryzm ; )))))

    adam

  • 330. Data: 2009-07-06 16:59:35
    Od: rs <n...@n...spam.com>

    On Mon, 6 Jul 2009 18:28:24 +0200, "Marek Wyszomirski"
    <w...@t...net.pl> wrote:

> [...]
    >koszt takiej piramidy nie byłby większy niż wybudowanie 100km autostrady), a

    wyglada tylko na to, ze nie czytasz wszystkich postow w tej galezi.

    prawda? <rs>

    --

    "My God is nicer than yours". Thomas Krupski