  • 311. Data: 2009-07-06 14:51:56
    Temat: Re: Ciekawostka sprzed stu lat
    Od: rs <n...@n...spam.com>

    On Mon, 6 Jul 2009 07:55:02 +0200, "Marek Wyszomirski"
    <w...@t...net.pl> wrote:

    >kilka

    >kosmiczne
    >są

    >którym

    >Potrafimy. To Ty z uporem godnym lepszej sprawy twierdzisz, że wyzwaniu
    >konstrukcyjnemu jakim jest zbudowanie piramid byśmy w dzisiejszych czasach
    >nie sprostali. Otóż sprostalibyśmy bez problemu, tyle, że nikt dysponujący
    >odpowiednimi środkami nie odczuwa potrzeby ich budowania.

    nadal nie rozumiesz. wiec sorry, prosciej wytlumaczyc juz nie
    potrafie. pass.

    >Ekonomicznie też by nie było problemu. Większe inwestycje powstawały -
    >również z prywatnych pieniędzy. Problem jest w celu - po co je budować?

    chocby taki sam jaki przyswiecal transportowi zamkow czy katedr,
    kamien po kamieniu z jednego kontynentu na drugi. lub chocby prostego
    zademonstrowania lucdzkiej pychu, ktora od czasu faraonow sie nie
    zmienila. <rs>

    --

    "My God is nicer than yours". Thomas Krupski

  • 312. Data: 2009-07-06 14:57:57
    Od: rs <n...@n...spam.com>

    On Mon, 06 Jul 2009 00:53:40 +0200, "T.M.F." <t...@n...mp.pl> wrote:

    >Wez sie nie osmieszaj, przejdz sie do dowolnego kamieniolomu.
    >Standardowe pociete plyty granitowe tnie sie z blokow o wymiarach
    >280x160cm, czasami wiekszych. Jak wyglada oryginalny blok mozesz
    >zobaczyc np. tutaj: http://www.galenfrysinger.comvermont_granite_mining.
    htm

    >Bloki do pociecia na plyty o masie 25 i wiecej ton sie normalnie zamawia
    >wysylkowo, z odbiorem w najblizszym porcie. Mozesz sobie poszukac w
    >necie firm, ktore oferuja granite slabs.
    >
    >Gdyby komus sie chcialo wydac na to kase to piramide by zbudowali pewnie
    >w pare tygodni.

    pare tygodni?! i ty mowisz, ze ja sie osmieszam. zapewne sadzisz, ze
    by wszystko scyfrowali i zipem skompresowali. <rs>

    --

    "My God is nicer than yours". Thomas Krupski

  • 313. Data: 2009-07-06 15:04:04
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    rs pisze:
    > rozumiem roznice, ale tak jak nawet przyklad z zegarkiem, ten z BT w
    > uchu ilustruje w jaki sposob rozszerzamy nasz umysl o/na media
    > niebiologiczne. kiedys ludzie pamietali wszystko. potem zaczeli
    > zapisywac. teraz bigna do googla i wikipedii zeby sobie cos
    > przypomniec.

    Kiedyś ludzie pamiętali 10% tego, co dziś przeciętnie pamiętać wypadałoby.

    > prosze nie brac przykladu z BT doslownie i popatrzec
    > troche dalej, staram sie wykazac, ze to co juz obserwujemy rokuje
    > przyszlosc, ktora wymusi na nas inwazyjne metody poszerzania naszych
    > zdolnosci do przekazu informacji i pozyskiwania wiedzy, co jak ju
    > zpisalem ma miejsce, choc na razie na bardzo mala sklale.

    Jestem bardzo za, umożliwi mi to eksplorację nowych zasobów, na które
    zwyczajnie nie mam dziś czasu z powodu ograniczeń narzędziowych.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 314. Data: 2009-07-06 15:05:23
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    adam pisze:

    > Oj, Janko, właśnie się wydało, że brak telewizora w domu szkodzi ocenie
    > rzeczywistości ; )
    > Rządy robią co chcą, opozycja sądzi o tym co chce, przy zmianie sterów
    > dochodzi do wywrócenia wszystkiego po czym nowe rządy robią co chcą, a
    > nowa opozycja sądzi o tym co chce, itd. ; )

    Zatem skoro nie będzie protestów to nie będzie problemu :)
    Myślałem, że to takie ''straszne'' dla społeczeństwa jak tu piszą.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /gryzie cię sumienie? - zażyj truecrypta/

  • 315. Data: 2009-07-06 15:09:34
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    rs pisze:
    >>> super. widze, ze tu panuje bardzo waska specjalizacja jesli chodzi o
    >
    > wiesz co. kazda rozmowa z twoim udzialem konczy sie twoimi wycieczkami
    > osobistymi. nastepnym razem, powiedz otwarcie, ze juz jestes
    > wystarczajaco nastukany, albo zmeczony inaczej, albo nie masz czasu i
    > bedzie ok. po co ten kwas produkujesz? <rs>

    Różnimy się tak, że gdy mnie się napisze głupotę i ktoś to zdementuje,
    to mówię: sorry - pieprzyłem. A Ty polazłeś choćby w te głupie piramidy,
    które są dziś rzekomo niewykonalne, po czym sporo ludzi stwierdziło, że
    nie takie rzeczy się obecnie robi. Gdyby padło: sorry - pieprzyłem -
    byłoby okej. Ale z chwilą, gdy idziesz w zaparte, dostajesz konkretny
    przydział. Niestety.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /lustro jest dla mnie źródłem chwil szczęścia i wzruszeń/

  • 317. Data: 2009-07-06 15:23:40
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Janko Muzykant" napisał

    > Zatem skoro nie będzie protestów to nie będzie problemu :)
    > Myślałem, że to takie ''straszne'' dla społeczeństwa jak tu piszą.

    Protesty będą - pytanie czy ktoś się nimi będzie przejmować ?
    Bez względu na skalę takie sprzeciwy mogą nie uzyskać żadnego przełożenia na
    decyzje.

    Jak kasowali zielone strzałki ze skrzyżowań to większość kierowców mówiła,
    że to totalna głupota. Ale ten sprzeciw był pacyfikowany sakramentalnym "bo
    Unia nam każe". Po czym po paru latach okazało się, że Unia nic do tego nie
    miała, strzałki wracają i tylko można się domyślać po co ten idiotyzm
    realizowano ; )

    Rozmaite rządy już niejednokrotnie dawały dowód na to, że wbrew wszelkiemu
    rozsądkowi potrafią wprowadzić w życie jakiś totalny absurd.

    adam

  • 316. Data: 2009-07-06 15:23:40
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński" napisał

    > Aby na pewno da odpowiedź na pytanie: z jaką *częstotliwością* i *co*
    > modulować?

    No właśnie się zastanawiam.
    Jak się ktoś domyśli, że ma doczynienia z jakimś zapisem to po przyjęciu do
    wiadomości czym jest taki jak płyta winylowa nośnik, zmierzeniu rowka chyba
    nie wpadnie na pomysł, że może ona zawierać zapis szczególnie wyrafinowany
    technicznie ?
    Może się wygłupiłem ale wydało mi się niemożliwe aby ktoś mógł przypuszczać,
    że na winylu może mieć GHz zapis ?
    Choć to oczywiście problem tego kto to wykopie za x lat ; )

    adam

  • 318. Data: 2009-07-06 15:35:23
    Od: rs <n...@n...spam.com>

    On Mon, 06 Jul 2009 17:04:04 +0200, Janko Muzykant
    <j...@w...pl> wrote:

    >Kiedyś ludzie pamiętali 10% tego, co dziś przeciętnie pamiętać wypadałoby.

    szkoda ze sokrates juz nie zyje, ani rzymsy oratorzy. <rs>

    --

    "My God is nicer than yours". Thomas Krupski

  • 319. Data: 2009-07-06 15:39:58
    Od: rs <n...@n...spam.com>

    On Mon, 06 Jul 2009 17:09:34 +0200, Janko Muzykant
    <j...@w...pl> wrote:

    >Różnimy się tak, że gdy mnie się napisze głupotę i ktoś to zdementuje,
    >to mówię: sorry - pieprzyłem.

    kurna, a nie przyznalem racji ze te miliony byly na wyrost? bajdurzysz
    juz chlopie, maninpulujesz albo wrednie klamiesz.

> [...]
    >nie takie rzeczy się obecnie robi. Gdyby padło: sorry - pieprzyłem -
    >byłoby okej. Ale z chwilą, gdy idziesz w zaparte, dostajesz konkretny

    ale ja nadal twierdze, ze jest to niewykonalne, a paru tez
    stwierdzilo, z ekonomicznie nie do zrealizowania, wies sorry Jasiu,
    ale przeprosin nie bedzie. <rs>

    --

    "My God is nicer than yours". Thomas Krupski

  • 320. Data: 2009-07-06 15:58:40
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> napisał:

    > Aby na pewno da odpowiedź na pytanie: z jaką *częstotliwością* i *co*
    modulować?

    Że nie była to jakaś wielka częśtotliwość da się stwierdzić analizująć
    wytrzymałość materiału płyty - na tej podstawie mozna określić maksymalną
    bezpieczną dla niej prędkość wirowania a z tego i obrazu rowka można
    określić największą częstotliwość jaka mogłą być na niej zapisana. Na tej
    podstawie da się zapewne wykluczyć dla płyty gramofonowej częstotliwosci
    radiowe i wyższe. Niestety jak ograniczyć zakres częstotliwości od dołu -
    nie wiem - zatem określenie na podstawie samej płyty czy zawiera ona zapis
    akustyczny, czy rejestarcję poziomu wody w jakimś zbiorniku może być dość
    trudne.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)