  • Data: 2009-07-02 13:57:13
    Temat: Re: Ciekawostka sprzed stu lat
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> szukaj wiadomości tego autora

    rs pisze:

    > otrzyj pot z czola. i przeczytaj jeszcze raz. szczegolnie fragment:
    > "nawet na dzien dzisiejszy". jak nie da do myslenia, to znaczy ze
    > musisz podkrecic klime. <rs>

    Po co ci sprawdzone rozwiązanie na dzień dzisiejszy? Jeśli nawet istnieje,
    to za 100 lat będzie być może równie adekwatne, jak dzisiaj przepis
    na wybudowanie piramidy: "wziąć 10000 niewolników i ..."

    Za 100 lat pozostaje tylko gdybanie. A jeśli już gdybamy, to doświadczenie
    uczy, że praktycznie wszelkie (rozwiązywalne) problemy techniczne w pewnym
    momencie stają się banalne. Nie widzę powodów, aby z odczytem starego nośnika
    miało być inaczej. O ile nie ulegnie wczesniej fizyczemu zniszczeniu, rzecz jasna...

    A Jak? Ot, np:
    "HAL, zbuduj jakieś urządzenie do odczytania tej taśmy.
    Zresztą, nie zawracaj mi głowy szczegółami, tylko odczytaj od razu
    te dane i sprawdź, czy jest tam coś, co mogłoby mnie zaciekawić"
    "Gotowe. Nic specjalnego, Panie"