  • Data: 2010-12-18 17:00:30
    Temat: Re: Ciekawostka - okres oczekiwania na nowe polo
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 18 Dec 2010 09:09:09 -0600, Pszemol wrote:
    >Ja myślę że to wszystko pic na wodę, a tak naprawdę rozchodzi się
    >o to, że detalista w Polsce nie chce brać na siebie ryzyka włożenia
    >kasy w auto i zaoferowanie go potem klientowi od ręki tylko gra
    >pieniędzmi klienta który już podpisał umowę. Takie handlowanie
    >nie zasługuje u mnie na zbyt duże uznanie.

    Te zaliczki nie sa az takie duze, a i tak nie wiadomo czy nie trzeba
    ich do fabryki wplacic.

    >Marża detalisty właśnie
    >bierze się stąd, że to on właśnie ryzykuje pieniądze w zakup hurtowy
    >i potem szuka chętnych detalicznie.

    Mylisz sie - zaloze sie ze i w USA nie wkladaja wlasnej gotowki.
    Moze odroczona platnosc, moze kredyt z banku.

    A poza tym po jutro ci sie auto sprzeda i co - bedziesz czekal do
    oproznienia placu ? Tez uzupelniasz zapas, a hurtowosc wynika z
    rocznego obrotu. Moze tylko tyle ze dostawa to 8 sztuk - bo tyle na
    trucka wchodzi [ha, ha - jakby sie nie dalo dwoch salonow jednym
    kursem obsluzyc], albo w tym tygodniu fabryka tylko biale robi - wiec
    caly truck bialych ..

    >Sprzedawać auta pod gotowe
    >zamówienia to każdy głupek potrafi - tu masz prawie zerowe ryzyko.

    Trzeba sobie umiec klienta wychowac :-)

    J.