  • Data: 2010-12-18 16:35:09
    Temat: Re: Ciekawostka - okres oczekiwania na nowe polo
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 18 Dec 2010 07:58:17 -0600, Pszemol wrote:

    >Byłem w listopadzie ubiegłego roku. Zainteresowany byłem nowym
    >VW CC jako alternatywą dla mojej Acury TL-S. Stało ich 6 na placu
    >w różnych kolorach i rodzajach wyposażeń. Mi się podobał ten
    >czekoladowy lakier metalik i beżowo czarne siedzenia - miodzik...
    >Do wzięcia od ręki z silnikiem 2l turbo.

    Ale to jest sytuacja gdy ci sie podoba auto z placu.
    A gdyby nie ?

    >Grudzień to czas paniki u każdego dealera że na placu ma tyle aut
    >a rok korporacyjny się kończy i co zrobią z modelami 2010 w 2011 :-)
    >Zresztą już we wrześniu się modeli 2010 wyzbywali, ładowali na
    >place roczniki 2011.

    No i wlasnie - ty oczywiscie chcesz kupic model 2011 :-)

    Tylko jeszcze wybierz model ktory jest faktycznie nowy, i zamowienia
    przyjmowali od czerwca - moze sie nie zdazyli wyrobic :-)

    >Zdziwiłbyś się... Wygooglaj sobie mapkę z satelity.
    >Wygooglaj sobie jak wygląda plac na samochody u Forda
    >"Packey Webb" na północno-wschodnim rogu skrzyżowania ulic
    >Finley Rd i Ogden Ave w miasteczku Downers Grove.

    Ale mialo byc miasto, a nie jak wies na przedmiesciach, gdzie latwo
    odziedzyczyc 10ha po przodkach :-)

    No dobra, widze z 500 aut. Z mojego przykladu wychodzi 896 :-)

    P.S. Patrzac na parking Opla w Gliwicach - dominuja auta biale, szare
    i czarne [ciemne]. troche czerwonych, kilka granatowych, niektore byc
    moze jasnoniebieskie. Innych kolorow z gory nie widac :-)
    Ale duzego placu tez nie maja

    >i zaraz masz następnego dealera nowych samochodów, tym razem
    >jest to Nissan "Bill Kay"

    Ale ten nie ma zbyt duzo.

    >Faktem jest jednak, że VW oferuje może połowę albo 1/3 tych
    >opcji silnika co jest w ofercie w Europie. Klient w USA nie jest
    >po prostu aż tak wybredny? Nie wiem.

    Jest. Lubi mocne silniki nie wiadomo czemu, spalanie go nie przeraza,
    z europejskiej oferty zostaja 3.2 i 2.0T :-)

    >Bo szczerze mówiąc czy
    >jest jakaś różnica pomiędzy tymi silnikami aż taka aby do passata
    >było do wyboru aż 6 czy 8 różnych silników co widzę na niemieckiej
    >stronie www? Przerost jakiś formy nad treścią...

    Ale nie az tak duzy. Jeden dieselek 1.6 - oszczedny. Dieselek 2.0 w
    trzech wersjach - VW od lat lubil takie kombinowanie.

    Stary sprawdzony benzyniak 1.6 i 1.8T, z nowej mody 1.4T. 2.0T i 3.2.

    Z ktorego zrezygnowac ? Zapewne wszystkie sie sprzedaja, bo
    odpowiednio ustawili ceny :-)

    Dodaj do tego ze pewnie niektore sa po to zeby klient ich nie kupil -
    troche za slabe sa, sluza do pochwalenia sie niska cena w reklamie.
    A i tak sie sprzedaja :-) Moze dlatego ze w niektorych krajach wiecej
    nie trzeba.

    >Fabryki produkują na place. Klienci biorą z placów, nie z fabryk.

    No ale to w USA. W Europie jak widac nie. Moze place za drogie, moze
    klient mniej wymagajacy .. albo bardziej. A moze moze poczekac, bo da
    sie zyc bez samochodu.

    Co by nie pisac - VW umie zarabiac na samochodach, a taki GM to
    niekoniecznie :-)

    J.