  • 11. Data: 2014-02-07 00:55:08
    Temat: Re: Ciekawostka: nowy play24 rozpoznaje telefony
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2014-02-06 22:37, K pisze:

    > a getne.pl?

    Przeglądarka podaje swoją wizytówkę i system

  • 12. Data: 2014-02-07 00:59:13
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "dizel" napisał w wiadomości

    >po imei, można by to sprawdzić zmieniając w telefonie imei ale w
    >Polsce jest to nielegalne.

    Jest na to jakis paragraf ?

    >Swoją drogą ta funkcjonalność jest tak potrzebna że nie wiem,
    >przecież
    >każdy wie jaki ma telefon, ale widać że ludzie i takimi rzeczami się
    >brandzlują.

    My sie bnadlujemy:
    a) jak oni to robia ?
    b) jak oni tak moga ...

    J.

  • 13. Data: 2014-02-07 08:22:54
    Od: dizel <x...@x...xx>

    On Fri, 7 Feb 2014 00:59:13 +0100, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Jest na to jakis paragraf ?

    http://www.telepolis.pl/wiadomosci/zmiana-imei-w-pol
    sce-jest-karalna,2,3,1710.html

    >My sie bnadlujemy:
    >a) jak oni to robia ?
    >b) jak oni tak moga ...

    No tak nie pomyślałem o tym:)

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2014-02-07 11:11:09
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    > po imei, można by to sprawdzić zmieniając w telefonie imei ale w
    > Polsce jest to nielegalne. Zresztą jakoś tak nie dokładnie z tymi
    > modelami telefonu bo mam kilka nr podpiętych i na przykład nokię c1-01
    > co prawda zakupioną za granicą rozpoznaje jako nokia c3-01, albo nokia
    > 100 rozpoznaje jako nokia 1000.
    > Swoją drogą ta funkcjonalność jest tak potrzebna że nie wiem, przecież
    > każdy wie jaki ma telefon, ale widać że ludzie i takimi rzeczami się
    > brandzlują.
    1. jeszcze niedawno w orange trzeba było podać jaki się ma telefon, aby
    pobrać konfiguracje wap/gprs
    2. Słyszałeś o firmie "donod"? ja też nie, i w domu nazywaliśmy go
    "telefon z ebaya", bo niema na nim żadnych napisów. "Donod" pojawia się
    na ekranie podczas uruchamiania, ale nie byłem pewien czy to producent
    czy jakieś chińskie "witam" zapisane naszymi literkami.

    ToMasz

  • 15. Data: 2014-02-07 11:33:18
    Od: dizel <x...@x...xx>

    On Fri, 07 Feb 2014 11:11:09 +0100, ToMasz
    <n...@n...neostrada.pl> wrote:

> [...]
    >na ekranie podczas uruchamiania, ale nie byłem pewien czy to producent
    >czy jakieś chińskie "witam" zapisane naszymi literkami.

    To raczej marginalne przypadki, zresztą do takich no nameów to i tak
    nie ma gotowych automatycznych konfiguracji, trzeba sobie samemu
    poustawiać ręcznie w telefonie.

    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2014-02-07 11:40:03
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 07 Feb 2014 11:11:09 +0100, ToMasz napisał(a):

> [...]
    > na ekranie podczas uruchamiania, ale nie byłem pewien czy to producent
    > czy jakieś chińskie "witam" zapisane naszymi literkami.

    Ważne, że firma nadająca poszczególne kody producenta słyszała.
    I pewnie jeszcze organizacja nadająca prefixy MAC również. I parę innych

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 17. Data: 2014-02-07 11:44:22
    Od: Trybun <C...@j...com>

    W dniu 2014-02-06 21:24, ToMasz pisze:
    > Witam
    >
    > mam rodzinę "w playu" i robię za jelenia który dba o doładowania,
    > taryfy itp. Zalogowałem się na tą nową stronę i widzę ze strona "wie"
    > że mam sgs2. niby nic dziwnego, bo kiedyś tam logowałem się z
    > telefonu. ale patrze dalej. następny telefon nokia, samsung
    > sonyericsson, myfon, motorola F3 (mają fotografię telefonu!) i telefon
    > mojego syna (pisałem o nim kiedyś, model z ebaya za 13 usd) też
    > rozpoznany jako DONOD! Zgadza sie!!!!
    > Skąd skubańce wiedza jakimi się posługujemy telefonami? 3modele z 7
> [...]

    Mojego tabletu nie (chyba) rozpoznaje. A w której sekcji trzeba szukać
    info o telefonie?

  • 18. Data: 2014-02-07 12:20:14
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-02-07, o godz. 10:40:03
    Waldek Godel <n...@o...info> napisał(a):

    > Ważne, że firma nadająca poszczególne kody producenta słyszała.
    > I pewnie jeszcze organizacja nadająca prefixy MAC również. I parę
    > innych

    Z MAC-ami jest ciekawie. Kiedyś tego pilnowano. Teraz bywa różnie,
    Chińczycy potrafią nadać ten sam numer całej partii urządzeń. Choć niby
    powinny być unikalne. I nie zawsze z zakresu jaki ma przyznana firma.
    Zdarzyło mi się mieć dwie jakiś czas temu 2 sztuki jakiś chińskich
    no-namemów które przyniósł kolega do poustawiania i miały MAC adres
    identyczny. Zdarzył mi się też kiedyś telefon którego MAC to były same
    zera. Bo o np. o kamerach sieciowych gdzie cała partia ma ten sam MAC
    to nie ma cop pisać - to powszedniość nie rzadki przypadek. ;-)

    Zdrówko

  • 19. Data: 2014-02-07 12:41:09
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 7 Feb 2014 12:20:14 +0100, Maciek BabciaDobosz napisał(a):

    > Z MAC-ami jest ciekawie. Kiedyś tego pilnowano. Teraz bywa różnie,
    > Chińczycy potrafią nadać ten sam numer całej partii urządzeń. Choć niby
    > powinny być unikalne. I nie zawsze z zakresu jaki ma przyznana firma.

    Z tym "teraz" to bym nie przesadzał, jakieś 12 lat temu, kiedy jeszcze
    najprostszy access-point kosztował majątek dwa tygodnie szukałem w jednej
    firmie czemu sieć nie chodzi. Okazało się, że wszystkie nowiuteńkie AP mają
    ten sam MAC

  • 20. Data: 2014-02-07 13:07:07
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

> [...]
    > sie!!!!
    > Skąd skubańce wiedza jakimi się posługujemy telefonami? 3modele z 7

    Haha, ale jak pod "mój telefon" wciskam link 'Autokonfiguracja' to nagle
    stronę naszła amnezja. Muszę podać numer telefonu i wybrać producenta i
    model telefonu. I na co mi taki bajer, kiedy na koniec nawet w
    podpowiedzi nie ma tego, co wykryło? ;) Już bym rozumiał, gdyby można
    było wybrać telefon dowolny, gdybym komuś innemu chciał to wysłać, ale
    przynajmniej powinna być opcja 'użyj mojego' i bym nie musiał nic podawać.

    --
    GAD Zombie
    http://gad.art.pl/ http://sadist.art.pl/