eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Ciekawe załączanie się ESP
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 61

  • 51. Data: 2019-05-16 10:39:46
    Temat: Re: Ciekawe załączanie się ESP. Neutral.
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 14-05-2019 o 19:46, J.F. pisze:
    > Użytkownik "JaLa"  napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:qbaju4$b4e$...@n...mixmin.net...
    > Użytkownik "Mateusz Viste" <m...@n...pamietam> napisał w wiadomości
    >>> Swoją drogą - dlaczego w tych twoich autach jazda na luzie była
    >>> niezalecana? Czy producent podawał jakiś konkretny powód?
    >
    >> W Mercedesie automat, w instrukcji jest napisane,
    >> że pozycję N neutral należy ustawiać tylko po całkowitym
    >> zatrzymaniu pojazdu, w przeciwnym razie może dojść
    >> do uszkodzenia skrzyni biegów.
    >
    > Ciekawe ile w tym prawdy ... te skrzynie musza byc idiotoodporne, tam
    > rzadzi komputer.
    >
    > A po zatrzymaniu i wrzuceniu N mozna puscic hamulec i rozpoczac zjazd,
    > czy tego instrukcja juz nie podawala ? :-)
    >
    > A nie pomylilo ci sie z P ?
    > Choc na moj gust tam tez rzadzi komputer :-)
    >
    >> Jeżeli układ ESP jest wyłączony, lub uszkodzony, należy ustawić
    >> dźwignię skrzyni biegów w pozycję N, jeżeli pojazdowi grozi
    >> wpadnięcie w poślizg, np. śliska nawierzchnia.
    >> Czyli, domyślam się, że wtedy można włączyć bieg N
    >> podczas ruchu pojazdu.
    >
    > Dziwaczne. Wlaczyc N ... i zatrzymac sie ?
    >

    Możliwość włączenia N w każdej sytuacji jest zabezpieczeniem na wypadek
    "zablokowania się wciśniętego pedału gazu" albo innego zwariowania
    sterownika silnika lub skrzyni. Lepiej nadpsuć skrzynię, ale mieć
    możliwość skutecznego rozłączenia napędu.

    yabba


  • 52. Data: 2019-05-16 12:13:52
    Temat: Re: Ciekawe załączanie się ESP
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:qbj7a3$a1a$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 15-05-2019 o 21:55, Marek S pisze:
    > W dniu 2019-05-15 o 14:08, J.F. pisze:
    >>> Dlatego trzeba przeczytac instrukcje - cos tam o holowaniu pisza,
    >>> moze "wolno z predkoscia do 50km/h".
    >
    >> Owszem, piszą: pod żadnym pozorem nie wolno holować.

    >Zależy od skrzyni, modelu samochodu, fantazji piszącego instrukcję.

    Od fantazji chyba umiarkowanie.
    Albo sie auto od holowania psuje, i trzeba to zapisac, albo nie psuje
    ... wiec po co pisac ?

    No chyba, ze fantazja spowoduje taki zapis - nie zaszkodzi przeciez
    :-)


    J.


  • 53. Data: 2019-05-17 16:22:36
    Temat: Re: Ciekawe załączanie się ESP
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:qbj760$a1a$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 15-05-2019 o 14:08, J.F. pisze:
    >>>> Ogolnie sie mowilo, ze naped od silnika kreci pompe oleju/plynu,
    >>>> a w automatach to wazne. Naped od strony kol nie kreci.
    >>> Z mechanikami gadaj.Ja się nie znam.
    >
    >> Mechanicy tez malo wiedza, wiekszosc wie tylko jak wymienic cala
    >> skrzynie.
    >
    >> Ale jesli to powyzej jest prawdziwe ... to z wlaczonym silnikiem
    >> nie powinno byc problemow.

    >W skrzyni automatycznej (takiej klasycznej), wydatek pompy na biegu
    >jałowym jest za mały na prawidłowe smarowanie skrzyni przy
    >prędkościach podróżnych.

    Watpie. Co by to musialo byc za smarowanie, zeby wymagac wiekszej
    wydajnosci.

    Natomiast ... auto stoi w korku, skrzynia na D, chyba jakos
    zestawiona na 1 bieg,
    auto moze ma tendencje do pelzania ... ale to kierowca hamulec
    wcisnie.
    Wiec auto stoi, a silnik sie kreci.

    Czyzby na tym konwerterze momentu/sprzegle hydraulicznym sie obroty
    silnika konczyly ?
    To skad naped pompy w srodku skrzyni ?
    Nie tylko do smarowania, ale glownie do sterowania.

    Czy jednak sie kreci, a to komputer wykryl jalowe obroty silnika i
    rozlaczyl naped ?
    Połaczy po wcisnieciu gazu.


    J.



  • 54. Data: 2019-05-17 17:53:58
    Temat: Re: Ciekawe załączanie się ESP. Neutral.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:qbj7kl$agj$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 14-05-2019 o 19:46, J.F. pisze:
    > Użytkownik "JaLa" napisał w wiadomości grup
    >>> Jeżeli układ ESP jest wyłączony, lub uszkodzony, należy ustawić
    >>> dźwignię skrzyni biegów w pozycję N, jeżeli pojazdowi grozi
    >>> wpadnięcie w poślizg, np. śliska nawierzchnia.
    >>> Czyli, domyślam się, że wtedy można włączyć bieg N
    >>> podczas ruchu pojazdu.
    >
    > Dziwaczne. Wlaczyc N ... i zatrzymac sie ?

    >Możliwość włączenia N w każdej sytuacji jest zabezpieczeniem na
    >wypadek "zablokowania się wciśniętego pedału gazu" albo innego
    >zwariowania sterownika silnika lub skrzyni. Lepiej nadpsuć skrzynię,
    >ale mieć możliwość skutecznego rozłączenia napędu.

    Byloby to dobre uzasadnienie ... tylko czemu mialoby psuc skrzynie ?
    To N jaki hamulec wlacza ?

    No i JaLa cytuje cos o ESP i poslizgach - tego juz kompletnie nie
    rozumiem.

    J.


  • 55. Data: 2019-05-17 18:01:40
    Temat: Re: Ciekawe załączanie się ESP
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kk" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:qbj0qs$nnt$...@n...icm.edu.pl...
    On 2019-05-15 21:24, J.F. wrote:
    >> To miganie I drucik, to mi smierdzi ALDL
    >> https://en.wikipedia.org/wiki/ALDL
    >
    >> Taki pierwowzor OBD2
    >> O,
    >> http://www.ladawiki.de/index.php/ALDL-Protokoll

    >A nie OBD-I ?
    >https://en.wikipedia.org/wiki/On-board_diagnostics

    Ale czytasz - "OBD" to taka nazwa ogolna, pod ktora i ALDL podpada,
    a "OBD-I" tez zaden standard.

    >"DTCs from OBD-I cars are often read through the blinking patterns of
    >the 'Check Engine Light' (CEL) or 'Service Engine Soon' (SES) light.
    >By connecting certain pins of the diagnostic connector, the 'Check
    >Engine' light will blink out a two-digit number that corresponds to a
    >specific error condition."

    >Zwierało się kabelkiem dwa piny złącza diagnostycznego i migało np w
    >Oplu Tigrze A

    Tylko ze Opel to GM byl, wiec pewnie to byl ALDL.

    J.


  • 56. Data: 2019-05-17 18:54:42
    Temat: Re: Ciekawe załączanie się ESP
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Tue, 07 May 2019 20:08:14 +0200, cef wrote:
    > W dniu 2019-05-07 o 13:35, Mateusz Viste pisze:
    >> Ostatnio trochę jeżdżę samochodem małżonki, tj. dwuletnim Dusterem i
    >> zauważyłem ciekawą przypadłość: kiedy jadę przez kilka kilometrów bez
    >> biegu, to po jakichś 5 minutach włącza się system ESP (tzn. zapala się
    >> ikonka ESP). Szosa sucha, prędkość między 50 a 80 km/h
    >
    > Jak to się robi, żeby jechać kilka kilometrów bez biegu i do tego
    > 50-80km/h?

    "Z górki na pazurki". Wystarczy dobrą górkę mieć.

    Mateusz


  • 57. Data: 2019-05-18 02:09:12
    Temat: Re: Ciekawe załączanie się ESP
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-05-17 18:01, J.F. wrote:
    > Użytkownik "kk"  napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:qbj0qs$nnt$...@n...icm.edu.pl...
    > On 2019-05-15 21:24, J.F. wrote:
    >>> To miganie I drucik, to mi smierdzi ALDL
    >>> https://en.wikipedia.org/wiki/ALDL
    >>
    >>> Taki pierwowzor OBD2
    >>> O,
    >>> http://www.ladawiki.de/index.php/ALDL-Protokoll
    >
    >> A nie OBD-I ?
    >> https://en.wikipedia.org/wiki/On-board_diagnostics
    >
    > Ale czytasz - "OBD" to taka nazwa ogolna, pod ktora i ALDL podpada,
    > a "OBD-I" tez zaden standard.

    I co z tego, że nie standard?

    >
    >> "DTCs from OBD-I cars are often read through the blinking patterns of
    >> the 'Check Engine Light' (CEL) or 'Service Engine Soon' (SES) light.
    >> By connecting certain pins of the diagnostic connector, the 'Check
    >> Engine' light will blink out a two-digit number that corresponds to a
    >> specific error condition."
    >
    >> Zwierało się kabelkiem dwa piny złącza diagnostycznego i migało np w
    >> Oplu Tigrze A
    >
    > Tylko ze Opel to GM byl, wiec pewnie to byl ALDL.

    Nie wydaje się, ale tak całkiem tego wykluczyć nie umiem i w sumie wisi
    mi to. Z tego co mi wiadomo to to było ISO 14230.


  • 58. Data: 2019-05-18 08:27:30
    Temat: Re: Ciekawe załączanie się ESP
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-05-17 o 18:54, Mateusz Viste pisze:
    > On Tue, 07 May 2019 20:08:14 +0200, cef wrote:
    >> W dniu 2019-05-07 o 13:35, Mateusz Viste pisze:
    >>> Ostatnio trochę jeżdżę samochodem małżonki, tj. dwuletnim Dusterem i
    >>> zauważyłem ciekawą przypadłość: kiedy jadę przez kilka kilometrów bez
    >>> biegu, to po jakichś 5 minutach włącza się system ESP (tzn. zapala się
    >>> ikonka ESP). Szosa sucha, prędkość między 50 a 80 km/h
    >>
    >> Jak to się robi, żeby jechać kilka kilometrów bez biegu i do tego
    >> 50-80km/h?
    >
    > "Z górki na pazurki". Wystarczy dobrą górkę mieć.

    Potrafisz wskazać takie miejsce na mapie?


  • 59. Data: 2019-05-18 09:09:03
    Temat: Re: Ciekawe załączanie się ESP
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sat, 18 May 2019 08:27:30 +0200, cef wrote:
    > W dniu 2019-05-17 o 18:54, Mateusz Viste pisze:
    >> On Tue, 07 May 2019 20:08:14 +0200, cef wrote:
    >>> W dniu 2019-05-07 o 13:35, Mateusz Viste pisze:
    >>>> Ostatnio trochę jeżdżę samochodem małżonki, tj. dwuletnim Dusterem i
    >>>> zauważyłem ciekawą przypadłość: kiedy jadę przez kilka kilometrów bez
    >>>> biegu, to po jakichś 5 minutach włącza się system ESP (tzn. zapala
    >>>> się ikonka ESP). Szosa sucha, prędkość między 50 a 80 km/h
    >>>
    >>> Jak to się robi, żeby jechać kilka kilometrów bez biegu i do tego
    >>> 50-80km/h?
    >>
    >> "Z górki na pazurki". Wystarczy dobrą górkę mieć.
    >
    > Potrafisz wskazać takie miejsce na mapie?

    Pierwszy przykład z brzegu, z mojej najbliższej okolicy:
    https://bit.ly/30s7Dno

    Wyłączając bieg w tym miejscu przy 90 km/h, zwalniam do 50 km/h*:
    po ok. 6.5 km Loganem
    po ok. 6.0 km Dusterem
    po ok. 2.5 km Nivą

    Takich miejsc jest w moim regionie sporo - często trzeba hamować
    silnikiem, ale bywa i tak (jak na tym przykładzie) że bez biegu samochód
    jedzie dłuższy czas bardzo sprawnie.

    Mateusz

    *prędkość licznikowa, czyli faktyczna rozpiętość jest pewno bliższa 80-45.


  • 60. Data: 2019-05-18 17:50:05
    Temat: Re: Ciekawe załączanie się ESP
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-05-18 o 09:09, Mateusz Viste pisze:
    > On Sat, 18 May 2019 08:27:30 +0200, cef wrote:
    >> W dniu 2019-05-17 o 18:54, Mateusz Viste pisze:
    >>> On Tue, 07 May 2019 20:08:14 +0200, cef wrote:
    >>>> W dniu 2019-05-07 o 13:35, Mateusz Viste pisze:
    >>>>> Ostatnio trochę jeżdżę samochodem małżonki, tj. dwuletnim Dusterem i
    >>>>> zauważyłem ciekawą przypadłość: kiedy jadę przez kilka kilometrów bez
    >>>>> biegu, to po jakichś 5 minutach włącza się system ESP (tzn. zapala
    >>>>> się ikonka ESP). Szosa sucha, prędkość między 50 a 80 km/h
    >>>>
    >>>> Jak to się robi, żeby jechać kilka kilometrów bez biegu i do tego
    >>>> 50-80km/h?
    >>>
    >>> "Z górki na pazurki". Wystarczy dobrą górkę mieć.
    >>
    >> Potrafisz wskazać takie miejsce na mapie?
    >
    > Pierwszy przykład z brzegu, z mojej najbliższej okolicy:
    > https://bit.ly/30s7Dno

    Nie widać tam takich spadków,
    ale skoro tam jesteś to wierzę Ci na słowo.

strony : 1 ... 5 . [ 6 ] . 7


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: