eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCiekawe załączanie się ESP
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 61

  • 41. Data: 2019-05-14 21:47:01
    Temat: Re: Ciekawe załączanie się ESP
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-05-14 o 19:39, J.F. pisze:

    >> W instrukcji? Grozi poważnym uszkodzeniem skrzyni biegów. To cytat z
    >> obecnego auta (automat).
    >
    > Ale jak - na N, z wylaczonym silnikiem ?

    eee... jakim wyłączonym? W wątku nie było nic o takim wariancie.

    > Ogolnie sie mowilo, ze naped od silnika kreci pompe oleju/plynu,
    > a w automatach to wazne. Naped od strony kol nie kreci.

    Z mechanikami gadaj.Ja się nie znam.

    >
    > Ale to raczej uwaga przy holowaniu byla.

    Automaty holować można? Nie wiedziałem. W instrukcji jest napisane, że
    wrzucenie N przy 30+ = utrata gwarancji na skrzynię.

    > W przecietnej recznej skrzyni i tak sie duzo kreci w czasie jazdy na luzie.

    To też nie do mnie.

    >> nie trafia do chłodniczki wtedy więc się grzeje.
    >
    > Ciekawe ... wiekszosc recznych skrzyn raczej nie ma chlodnicy, widac sie
    > malo grzeja.
    > Na luzie chyba tez niewiele ... no moze gdzies w Alpach, jak na zjezdzie
    > jest 120 :-)

    W Maździe 323GTI 4WD miałem takową. Turbo benzyna, manual.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek


  • 42. Data: 2019-05-14 21:49:53
    Temat: Re: Ciekawe załączanie się ESP
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-05-14 o 20:03, Mateusz Viste pisze:

    >> W normalnych komputerach diagnostycznych możesz mieć np. bezprzewodowe
    >> pobieranie danych nowych modeli lub uzupełnień tych starszych. Bulisz za
    >> subskrypcję. Wszystko po to by mieć aktualne "kody".
    >
    > Ech, ten szaleńczy konsumpcjonizm. :-/

    I tak i nie. Są zady i walety nowoczesności. :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Marek


  • 43. Data: 2019-05-15 04:59:29
    Temat: Re: Ciekawe załączanie się ESP
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-05-14 20:03, Mateusz Viste wrote:
    > On Tue, 14 May 2019 19:13:41 +0200, Marek S wrote:

    ..
    >
    >>> Prawdę mówiąc to nie mam pojęcia - to całe OBD2 to dla mnie nowość, w
    >>> moim własnym samochodzie nie mam czegoś takiego - moja Niva przekazuje
    >>> mi błędy ECU morsem, do odczytania niczego nie potrzebuję, poza okiem.
    >>
    >> Pewnie tylko główne. W ten sposób przy byle awarii miałbyś pół dnia
    >> odczytywania kodów :-)
    >
    > Nie no, wszystkie... Tzn. wszystkie istniejące, sztuk 24. Jak komputerowi
    > coś się nie podoba, to zapala mi lampkę check engine, wtedy wystarczy że
    > zewrę dwa kabelki pod kierownicą i kalkulator zaczyna migać lampką check
    > engine morsem, nadając w kółko listę błędów. Wystarczy wtedy odczytać
    > okiem, sięgnąć do diagnostycznej knigi i od razu wiadomo ocb - żadnych
    > dziwnych dongli, niebiesko-zębnych protokołów, modułów, bibliotek...

    Ale to jedno drugiego nie wyklucza. Można mieć cyfrowy interfejs
    diagnostyczny i odczytywanie miganiem. To miganie potwierdza, że jakaś
    diagnostyka jest i raczej da się uzyskać do niej dostęp po kabelku. Może
    tylko różny interfejs diagnostyczny być jak auto było produkowane na
    przestrzeni wielu lat.


  • 44. Data: 2019-05-15 14:08:01
    Temat: Re: Ciekawe załączanie się ESP
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:qbf5vv$gpb$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 2019-05-14 o 19:39, J.F. pisze:
    >>> W instrukcji? Grozi poważnym uszkodzeniem skrzyni biegów. To cytat
    >>> z obecnego auta (automat).
    >
    >> Ale jak - na N, z wylaczonym silnikiem ?
    >eee... jakim wyłączonym? W wątku nie było nic o takim wariancie.

    >> Ogolnie sie mowilo, ze naped od silnika kreci pompe oleju/plynu,
    >> a w automatach to wazne. Naped od strony kol nie kreci.
    >Z mechanikami gadaj.Ja się nie znam.

    Mechanicy tez malo wiedza, wiekszosc wie tylko jak wymienic cala
    skrzynie.

    Ale jesli to powyzej jest prawdziwe ... to z wlaczonym silnikiem nie
    powinno byc problemow.

    >> Ale to raczej uwaga przy holowaniu byla.
    >Automaty holować można? Nie wiedziałem. W instrukcji jest napisane,
    >że wrzucenie N przy 30+ = utrata gwarancji na skrzynię.

    Dlatego trzeba przeczytac instrukcje - cos tam o holowaniu pisza,
    moze "wolno z predkoscia do 50km/h".

    >> W przecietnej recznej skrzyni i tak sie duzo kreci w czasie jazdy
    >> na luzie.
    >To też nie do mnie.

    IMO - w recznej skrzyni luz nie grozi.

    No i ciekawe jak to jest w DSG - skrzynia przypomina reczna ... ale
    zdaje sie ze sprzeglo pracuje odwrotnie - silownik musi nacisnac, aby
    sprzeglo sie załaczylo.

    Elektryczny silownik maja, czy pomocnicza pompa gdzies przy silniku ?
    Bo naped do skrzyni nie dochodzi ... hm , a moze i jakos dochodzi ?

    >>> nie trafia do chłodniczki wtedy więc się grzeje.
    >> Ciekawe ... wiekszosc recznych skrzyn raczej nie ma chlodnicy,
    >> widac sie malo grzeja.
    >> Na luzie chyba tez niewiele ... no moze gdzies w Alpach, jak na
    >> zjezdzie jest 120 :-)

    >W Maździe 323GTI 4WD miałem takową. Turbo benzyna, manual.

    Tu moglo byc cos zwiazane z tym 4WD ...

    J.



  • 45. Data: 2019-05-15 21:24:07
    Temat: Re: Ciekawe załączanie się ESP
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kk" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:qbfv9s$1lv$...@n...icm.edu.pl...
    On 2019-05-14 20:03, Mateusz Viste wrote:
    > On Tue, 14 May 2019 19:13:41 +0200, Marek S wrote:
    >>>> Prawdę mówiąc to nie mam pojęcia - to całe OBD2 to dla mnie
    >>>> nowość, w
    >>>> moim własnym samochodzie nie mam czegoś takiego - moja Niva
    >>>> przekazuje
    >>>> mi błędy ECU morsem, do odczytania niczego nie potrzebuję, poza
    >>>> okiem.
    >>
    >>> Pewnie tylko główne. W ten sposób przy byle awarii miałbyś pół
    >>> dnia
    >>> odczytywania kodów :-)
    >
    >> Nie no, wszystkie... Tzn. wszystkie istniejące, sztuk 24. Jak
    >> komputerowi
    >> coś się nie podoba, to zapala mi lampkę check engine, wtedy
    >> wystarczy że
    >> zewrę dwa kabelki pod kierownicą i kalkulator zaczyna migać lampką
    >> check
    >> engine morsem, nadając w kółko listę błędów. Wystarczy wtedy
    >> odczytać
    >> okiem, sięgnąć do diagnostycznej knigi i od razu wiadomo ocb -
    >> żadnych
    >> dziwnych dongli, niebiesko-zębnych protokołów, modułów,
    >> bibliotek...

    >Ale to jedno drugiego nie wyklucza. Można mieć cyfrowy interfejs
    >diagnostyczny i odczytywanie miganiem. To miganie potwierdza, że
    >jakaś diagnostyka jest i raczej da się uzyskać do niej dostęp po
    >kabelku. Może tylko różny interfejs diagnostyczny być jak auto było
    >produkowane na przestrzeni wielu lat.

    To miganie I drucik, to mi smierdzi ALDL
    https://en.wikipedia.org/wiki/ALDL

    Taki pierwowzor OBD2

    O,
    http://www.ladawiki.de/index.php/ALDL-Protokoll

    J.






  • 46. Data: 2019-05-15 21:55:20
    Temat: Re: Ciekawe załączanie się ESP
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-05-15 o 14:08, J.F. pisze:
    >>> Ale to raczej uwaga przy holowaniu byla.
    >> Automaty holować można? Nie wiedziałem. W instrukcji jest napisane, że
    >> wrzucenie N przy 30+ = utrata gwarancji na skrzynię.
    >
    > Dlatego trzeba przeczytac instrukcje - cos tam o holowaniu pisza,
    > moze "wolno z predkoscia do 50km/h".

    Owszem, piszą: pod żadnym pozorem nie wolno holować.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek


  • 47. Data: 2019-05-16 08:43:39
    Temat: Re: Ciekawe załączanie się ESP
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-05-15 21:24, J.F. wrote:
    > Użytkownik "kk"  napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:qbfv9s$1lv$...@n...icm.edu.pl...
    > On 2019-05-14 20:03, Mateusz Viste wrote:
    >> On Tue, 14 May 2019 19:13:41 +0200, Marek S wrote:
    >>>>> Prawdę mówiąc to nie mam pojęcia - to całe OBD2 to dla mnie nowość, w
    >>>>> moim własnym samochodzie nie mam czegoś takiego - moja Niva przekazuje
    >>>>> mi błędy ECU morsem, do odczytania niczego nie potrzebuję, poza okiem.
    >>>
    >>>> Pewnie tylko główne. W ten sposób przy byle awarii miałbyś pół dnia
    >>>> odczytywania kodów :-)
    >>
    >>> Nie no, wszystkie... Tzn. wszystkie istniejące, sztuk 24. Jak
    >>> komputerowi
    >>> coś się nie podoba, to zapala mi lampkę check engine, wtedy wystarczy że
    >>> zewrę dwa kabelki pod kierownicą i kalkulator zaczyna migać lampką check
    >>> engine morsem, nadając w kółko listę błędów. Wystarczy wtedy odczytać
    >>> okiem, sięgnąć do diagnostycznej knigi i od razu wiadomo ocb - żadnych
    >>> dziwnych dongli, niebiesko-zębnych protokołów, modułów, bibliotek...
    >
    >> Ale to jedno drugiego nie wyklucza. Można mieć cyfrowy interfejs
    >> diagnostyczny i odczytywanie miganiem. To miganie potwierdza, że jakaś
    >> diagnostyka jest i raczej da się uzyskać do niej dostęp po kabelku.
    >> Może tylko różny interfejs diagnostyczny być jak auto było produkowane
    >> na przestrzeni wielu lat.
    >
    > To miganie I drucik, to mi smierdzi ALDL
    > https://en.wikipedia.org/wiki/ALDL
    >
    > Taki pierwowzor OBD2
    >
    > O,
    > http://www.ladawiki.de/index.php/ALDL-Protokoll

    A nie OBD-I ?

    https://en.wikipedia.org/wiki/On-board_diagnostics

    "DTCs from OBD-I cars are often read through the blinking patterns of
    the 'Check Engine Light' (CEL) or 'Service Engine Soon' (SES) light. By
    connecting certain pins of the diagnostic connector, the 'Check Engine'
    light will blink out a two-digit number that corresponds to a specific
    error condition."

    Zwierało się kabelkiem dwa piny złącza diagnostycznego i migało np w
    Oplu Tigrze A


  • 48. Data: 2019-05-16 10:23:03
    Temat: Re: Ciekawe załączanie się ESP
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Wed, 15 May 2019 21:24:07 +0200, J.F. wrote:
    > To miganie I drucik, to mi smierdzi ALDL
    > https://en.wikipedia.org/wiki/ALDL
    >
    > Taki pierwowzor OBD2

    Tak, w mojej nivie mam ALDL. Co prawda wtyczka do podpięcia jest - mam
    nawet do tego stosowny kabelek i laptop z programem pod DOS ("ALDLDIAG"),
    ale to raczej dla czystej zabawy, bo w praktyce odbiór morsem w
    zupełności wystarczy i jest dużo łatwiejszy. Komputer mógłby co najwyżej
    pokazać dodatkowo obroty, szybkość i temperaturę silnika - no ale
    przecież to samo widzę na desce rozdzielczej.

    Mateusz


  • 49. Data: 2019-05-16 10:31:57
    Temat: Re: Ciekawe załączanie się ESP
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 15-05-2019 o 14:08, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Marek S"  napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:qbf5vv$gpb$...@n...news.atman.pl...
    > W dniu 2019-05-14 o 19:39, J.F. pisze:
    >>>> W instrukcji? Grozi poważnym uszkodzeniem skrzyni biegów. To cytat z
    >>>> obecnego auta (automat).
    >>
    >>> Ale jak - na N, z wylaczonym silnikiem ?
    >> eee... jakim wyłączonym? W wątku nie było nic o takim wariancie.
    >
    >>> Ogolnie sie mowilo, ze naped od silnika kreci pompe oleju/plynu,
    >>> a w automatach to wazne. Naped od strony kol nie kreci.
    >> Z mechanikami gadaj.Ja się nie znam.
    >
    > Mechanicy tez malo wiedza, wiekszosc wie tylko jak wymienic cala skrzynie.
    >
    > Ale jesli to powyzej jest prawdziwe ... to z wlaczonym silnikiem nie
    > powinno byc problemow.
    >

    W skrzyni automatycznej (takiej klasycznej), wydatek pompy na biegu
    jałowym jest za mały na prawidłowe smarowanie skrzyni przy prędkościach
    podróżnych.


    yabba


  • 50. Data: 2019-05-16 10:34:09
    Temat: Re: Ciekawe załączanie się ESP
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 15-05-2019 o 21:55, Marek S pisze:
    > W dniu 2019-05-15 o 14:08, J.F. pisze:
    >>>> Ale to raczej uwaga przy holowaniu byla.
    >>> Automaty holować można? Nie wiedziałem. W instrukcji jest napisane,
    >>> że wrzucenie N przy 30+ = utrata gwarancji na skrzynię.
    >>
    >> Dlatego trzeba przeczytac instrukcje - cos tam o holowaniu pisza,
    >> moze "wolno z predkoscia do 50km/h".
    >
    > Owszem, piszą: pod żadnym pozorem nie wolno holować.
    >

    Zależy od skrzyni, modelu samochodu, fantazji piszącego instrukcję.
    W niektórych skrzyniach nie wolno holować, w innych można pod jakimiś
    warunkami. Np. maks. 50 km/h na dystansie do 50 km.

    yabba

strony : 1 ... 4 . [ 5 ] . 6 . 7


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: