eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia.gsmCiekawe wspominki odnosnie Psiona i rozwoju (degradacji) niektorych funkcji › Re: Ciekawe wspominki odnosnie Psiona i rozwoju (degradacji) niektorych funkcji
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Ciekawe wspominki odnosnie Psiona i rozwoju (degradacji) niektorych
    funkcji
    Date: Thu, 3 Oct 2013 14:17:03 +0200

    Użytkownik "atm" napisał w wiadomości
    > Otóż to...
    > Jeśli klient miał zapłacić za palma 10-15 lat temu stosowną cenę, to
    > rezygnował.
    > W międzyczasie technika poszła do przodu, a ceny w dół. Ale to
    > drugie
    > także dlatego, że istnieje abonament. Oferuje się klientowi
    > "smartfon" w

    No wlasnie ... dzis "smartfon" dobrej klasy tez kosztuje 2000.
    Jesli chodzi o Polske - zarobki i sila nabywcza skoczyly.
    Ale koniunkture dyktuje zachod, a tam realny spadek ceny chyba nie byl
    az tak duzy.

    Ale ja czasem spogladam na to co jest, a czego nie ma.
    Moze nie wykorzystam, a moze jednak bedzie konieczne, to lepiej miec
    :-)

    >Wg mnie czynnikiem, ktory spopularyzowal palmtopy czyli dzisiejsze
    >smartfony jest modul gsm i funkcje z nim zwiazane.

    Hm, byc moze. W duzej czesci mi niepotrzebne, ale te itunes, gdzie
    klient moze sobie kupic ulubiona muzyke za drobne pieniadze - to moze
    przyciagac.
    No i w miedzyczasie internet sie spopularyzowal, teraz bez niego
    trudno zyc, i e-maila trzeba sprawdzac.
    Przy czym ciagle uwazam ze do sensownego uzytku trzeba wozic laptopa
    :-)

    >Wczesniejsze zastosowanie palmtopow bylo mocno ograniczone a
    >wydawanie ok 2000zl na Palm Vx (bo chyba poczatkowo kosztowal cos
    >kolo tego)
    >bylo dla zdecydowanej wiekszosci nie do przyjecia.

    Calkiem niedawno sobie pomyslalem - a moze by tak na wakacje kupic
    jakiegos Palma, bedzie czytnik e-bookow. A teraz to przeciez psie
    pieniadze kosztuje.
    Ale odstraszyly mnie te 2-3MB pamieci - to ile sie na tym ksiazek
    zmiesci ?
    Co prawda po kompresji zdaje sie ze kilkanascie by weszlo, ale jakos
    wydalo mi sie malo :-)

    Przy czym ja wtedy lubialem elektroniczne notatniki, zas palm ... to
    bylo jednak troche przerostu formy nad trescia.

    >Z obecnego rozwoju smartfonow jestem bardzo zadowolony. Mam do wyboru
    >cala game ekranow zarowno pod wzgledem jakosci jak i wielkosci

    Na plazy wszystkie kiepskie :-(

    >(choc niestety w hiendzie dachowki dominuja...), systemow
    >operacyjnych czy pozostalych opcji sprzetowych lacznie z
    >wodoszczelnoscia, nawigacja czy audio-video. W tamtych czasach mozna
    >bylo o tym jedynie marzyc.

    Ale to sprzet musial dorosnac. Pamieci odpowiednia ilosc,
    miniaturyzacja itp.
    No i ceny uslug sieciowych tez musialy spasc :-)

    J.