-
31. Data: 2009-04-19 19:33:13
Temat: Re: Cichy elektryczny cross
Od: Kefir <k...@o...pl>
Marek Borowski wrote:
> Kuczu wrote:
>> Marek Borowski pisze:
>>>
>>> No i w czym jest problem ? Wieksza pojemnosc i/albo optymalizacja
>>> (czyt. elektronika) zalatwi sprawe.
>>
>> Czyli co ? Trzeba rozwiert robic ? Bzdury czlowieku takie opowiadasz
>> ze az zle sie czyta.
>>
>>
> To ze nie rozumiesz nie oznacza iz to sa bzdury. Nie kaze Ci nic rozbic
> Pisze o nowych modelach w porownaniu do starych - ze nic nie traca.
> Wyobraz sobie ze projektujesz nowsza wersje modelu motocykla. Dokladasz
> katalizator, stwierdziles iz dolozenie katalizatora obniza moc - zgadzam
> sie. Wiec aby utrzymac moc trzeba co zrobic tak ?
> Rozwiazan jest kilka jedno to zwiekszyc pojemnosc.
> Inne to np. zwiekszyc sprawnosc silnika - a to da sie zrobic dzieki
> zaawansowanym algorytmom sterowania silnika ktorych bez elektroniki nie
> uzyskasz. Popatrz sobie na nowe modele np. Bandita, Transalpa i
> zobaczysz ze tak sie robi.
Bandit: z 600 na 650 oraz 1200 na 1250. Transalp ewoluowal z 600 do 700.
Masz jeszcze jakies ciekawe teorie? Nie krepuj sie, bedzie weselej ;)
--
Pozdrawiam, Artu / Kef vel czosnek & dwie skrzynki na plody rolne
Znajdowanie slabych punktow jest moja najmocniejsza strona
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=Motocyklo
weFAQ&v=qvj
NETYKIETA: http://www.grush.one.pl/article.php?id=netykieta
-
32. Data: 2009-04-19 20:00:47
Temat: Re: Cichy elektryczny cross
Od: Jacot <j...@m...pl>
Marek Borowski <m...@l...pl> wrote:
>Pisze o nowych modelach w porownaniu do starych - ze nic nie traca.
>Wyobraz sobie ze projektujesz nowsza wersje modelu motocykla. Dokladasz
>katalizator, stwierdziles iz dolozenie katalizatora obniza moc - zgadzam
>sie. Wiec aby utrzymac moc trzeba co zrobic tak ?
>Rozwiazan jest kilka jedno to zwiekszyc pojemnosc.
>Inne to np. zwiekszyc sprawnosc silnika - a to da sie zrobic dzieki
>zaawansowanym algorytmom sterowania silnika ktorych bez elektroniki nie
>uzyskasz. Popatrz sobie na nowe modele np. Bandita, Transalpa i
>zobaczysz ze tak sie robi.
O matko jedyna...
--
Pozdrowionka
Jacot M10
http://www.junak.riders.pl/
http://www.jacot.ath.cx/
-
33. Data: 2009-04-19 20:11:03
Temat: Re: Cichy elektryczny cross
Od: Kuczu <p...@j...pl>
Marek Borowski pisze:
> To ze nie rozumiesz nie oznacza iz to sa bzdury. Nie kaze Ci nic rozbic
> Pisze o nowych modelach w porownaniu do starych - ze nic nie traca.
> Wyobraz sobie ze projektujesz nowsza wersje modelu motocykla. Dokladasz
> katalizator, stwierdziles iz dolozenie katalizatora obniza moc - zgadzam
> sie. Wiec aby utrzymac moc trzeba co zrobic tak ?
> Rozwiazan jest kilka jedno to zwiekszyc pojemnosc.
> Inne to np. zwiekszyc sprawnosc silnika - a to da sie zrobic dzieki
> zaawansowanym algorytmom sterowania silnika ktorych bez elektroniki nie
> uzyskasz. Popatrz sobie na nowe modele np. Bandita, Transalpa i
> zobaczysz ze tak sie robi.
Wow ! Internetowi teoretycy to to co lubie najbardziej :)
A powiedz mi moj Wielki Teoretyku jak mam odblokowac moce drzemiace w
posiadanym motocyklu bez jego zmiany na nowszy/wiekszy/mocniejszy ?
--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/
-
34. Data: 2009-04-19 20:15:39
Temat: Re: Cichy elektryczny cross
Od: Marek Borowski <m...@l...pl>
Kefir wrote:
> Marek Borowski wrote:
>> Kuczu wrote:
>>> Marek Borowski pisze:
>>>>
>>>> No i w czym jest problem ? Wieksza pojemnosc i/albo optymalizacja
>>>> (czyt. elektronika) zalatwi sprawe.
>>>
>>> Czyli co ? Trzeba rozwiert robic ? Bzdury czlowieku takie opowiadasz
>>> ze az zle sie czyta.
>>>
>>>
>> To ze nie rozumiesz nie oznacza iz to sa bzdury. Nie kaze Ci nic rozbic
>> Pisze o nowych modelach w porownaniu do starych - ze nic nie traca.
>> Wyobraz sobie ze projektujesz nowsza wersje modelu motocykla.
>> Dokladasz katalizator, stwierdziles iz dolozenie katalizatora obniza
>> moc - zgadzam sie. Wiec aby utrzymac moc trzeba co zrobic tak ?
>> Rozwiazan jest kilka jedno to zwiekszyc pojemnosc.
>> Inne to np. zwiekszyc sprawnosc silnika - a to da sie zrobic dzieki
>> zaawansowanym algorytmom sterowania silnika ktorych bez elektroniki
>> nie uzyskasz. Popatrz sobie na nowe modele np. Bandita, Transalpa i
>> zobaczysz ze tak sie robi.
>
> Bandit: z 600 na 650 oraz 1200 na 1250. Transalp ewoluowal z 600 do 700.
> Masz jeszcze jakies ciekawe teorie?
Tak. Zwiekszyc stopien sprezania.
>Nie krepuj sie, bedzie weselej ;)
>
Grunt to dobre argumenty nie ?
Twierdzisz iz zwiekszanie pojemnosci nie zwieksza mocy ?
Albo ze elektroniczne algorymy sterownia nie poprawiaja osiagow ?
Pozdr
Marek
-
35. Data: 2009-04-19 20:26:39
Temat: Re: Cichy elektryczny cross
Od: Kuczu <p...@j...pl>
Marek Borowski pisze:
> Grunt to dobre argumenty nie ?
> Twierdzisz iz zwiekszanie pojemnosci nie zwieksza mocy ?
Opisz lepiej jak zwiekszyc moc bez powiekszania pojemnosci. na pewno wiesz.
> Albo ze elektroniczne algorymy sterownia nie poprawiaja osiagow ?
No to opisz przypadek silnika gaznikowego. Co zrobic, drogie Bravo, aby
zwiekszyc jego moc bez powiekszania pojemnosci i grzebania w elektronice
ktorej nie ma (zaplonu nie licze, w zaplonie grzebac mozesz ).
--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/
-
36. Data: 2009-04-19 20:27:09
Temat: Re: Cichy elektryczny cross
Od: Marek Borowski <m...@l...pl>
Kuczu wrote:
> Marek Borowski pisze:
>
>> To ze nie rozumiesz nie oznacza iz to sa bzdury. Nie kaze Ci nic rozbic
>> Pisze o nowych modelach w porownaniu do starych - ze nic nie traca.
>> Wyobraz sobie ze projektujesz nowsza wersje modelu motocykla.
>> Dokladasz katalizator, stwierdziles iz dolozenie katalizatora obniza
>> moc - zgadzam sie. Wiec aby utrzymac moc trzeba co zrobic tak ?
>> Rozwiazan jest kilka jedno to zwiekszyc pojemnosc.
>> Inne to np. zwiekszyc sprawnosc silnika - a to da sie zrobic dzieki
>> zaawansowanym algorytmom sterowania silnika ktorych bez elektroniki
>> nie uzyskasz. Popatrz sobie na nowe modele np. Bandita, Transalpa i
>> zobaczysz ze tak sie robi.
>
> Wow ! Internetowi teoretycy to to co lubie najbardziej :)
>
> A powiedz mi moj Wielki Teoretyku jak mam odblokowac moce drzemiace w
> posiadanym motocyklu bez jego zmiany na nowszy/wiekszy/mocniejszy ?
>
Ale po co ? Dyskusja zaczela sie od tego iz w nowe motocykle
(spelniajace restrykcyjne normy halasu i emisji spalin, maja duzo
wiekszy potencjal zdlawiony wlasnie przez te normy - nastawy zasilania,
katalizatory, tlumiki) sa gorsze od starych. Wiec pisze ze nie sa.
Lepiej miec nowe 2000 cm3 spelniajace wszystkie normy niz "oddlawione"
stare 1500 cm3. (osiagi moga byc podobne).
Pozdr
Marek
-
37. Data: 2009-04-19 20:33:16
Temat: Re: Cichy elektryczny cross
Od: Kuczu <p...@j...pl>
Marek Borowski pisze:
> Ale po co ? Dyskusja zaczela sie od tego iz w nowe motocykle
> (spelniajace restrykcyjne normy halasu i emisji spalin, maja duzo
> wiekszy potencjal zdlawiony wlasnie przez te normy - nastawy zasilania,
> katalizatory, tlumiki) sa gorsze od starych.
Bzdura. Nie umiesz czytac ze zrozumieniem.
Cytuje (sam siebie):
"Seryjne motocykle, spelniajace restrykcyjne normy halasu i emisji
spalin, maja duzo wiekszy potencjal zdlawiony wlasnie przez te normy
(nastawy zasilania, katalizatory, tlumiki)."
Tak wiec aby te ukryte moce uaktywnic nalezy pogrzebac przy dolocie i
przy wydechu.
> Wiec pisze ze nie sa.
> Lepiej miec nowe 2000 cm3 spelniajace wszystkie normy niz "oddlawione"
> stare 1500 cm3. (osiagi moga byc podobne).
Ale lepiej ze niby co ? Ja uwazam ze lepiej miec oddlawione 1000 ccm niz
zdlawione 1000 ccm w TYM SAMYM motocyklu. I o tym jest dyskusja.
--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/
-
38. Data: 2009-04-19 20:35:35
Temat: Re: Cichy elektryczny cross
Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>
Marek Borowski napisał(a):
> Kefir wrote:
>> Marek Borowski wrote:
[...]
>>> Inne to np. zwiekszyc sprawnosc silnika - a to da sie zrobic dzieki
>>> zaawansowanym algorytmom sterowania silnika ktorych bez elektroniki
>>> nie uzyskasz.
Uuuu... Brzmi swietnie. tylko w praktyce nie chce dzialac ;)
>>>Popatrz sobie na nowe modele np. Bandita, Transalpa i
>>> zobaczysz ze tak sie robi.
>>
>> Bandit: z 600 na 650 oraz 1200 na 1250. Transalp ewoluowal z 600 do
>> 700. Masz jeszcze jakies ciekawe teorie?
>
> Tak. Zwiekszyc stopien sprezania.
Cholerrra jasna! Ale przeciez zwiekszenie stopnia sprezania powoduje
wzrost cisnienia akustycznego generowanego przez wydech? Czyli
koniecznosc lepszego wytlumienia wydechu, czyli spadek/zdlawienie calej
tej mocy uzyskanej dzieki wiekszemu stopniowi sprezania.
Zreszta... Wzrost z 10,1 do 10,5 to nie to samo co skok jakosciowy z 7,5
do 9,0 :)
>> Nie krepuj sie, bedzie weselej ;)
>>
> Grunt to dobre argumenty nie ?
> Twierdzisz iz zwiekszanie pojemnosci nie zwieksza mocy ?
Alesz!... Jak to mozna bylo utrwalic sobie w tym miejscu: Nic nie
zastapi pojemnosci skokowej. No, chyba, ze wiecej pojemnosci skokowej...
;)
> Albo ze elektroniczne algorymy sterownia nie poprawiaja osiagow ?
A co ty chcesz algorytmicznie sterowac elektronicznie? :)
--
pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)
-
39. Data: 2009-04-19 20:39:51
Temat: Re: Cichy elektryczny cross
Od: Marek Borowski <m...@l...pl>
Kuczu wrote:
> Marek Borowski pisze:
>
>> Grunt to dobre argumenty nie ?
>> Twierdzisz iz zwiekszanie pojemnosci nie zwieksza mocy ?
>
> Opisz lepiej jak zwiekszyc moc bez powiekszania pojemnosci. na pewno
> wiesz.
>
Juz napisalem. Zwiekszyc stopien sprezania zwiekszyc dawke paliwa.
Ale jak sam napisales jestem teoretykiem (tyle ze nie internetowym).
>> Albo ze elektroniczne algorymy sterownia nie poprawiaja osiagow ?
>
> No to opisz przypadek silnika gaznikowego. Co zrobic, drogie Bravo, aby
> zwiekszyc jego moc bez powiekszania pojemnosci i grzebania w elektronice
> ktorej nie ma (zaplonu nie licze, w zaplonie grzebac mozesz ).
>
>
Od gaznikow to Ty jestes specem :-).
Pozdr
Marek
-
40. Data: 2009-04-19 20:50:40
Temat: Re: Cichy elektryczny cross
Od: Kuczu <p...@j...pl>
Marek Borowski pisze:
> Juz napisalem. Zwiekszyc stopien sprezania zwiekszyc dawke paliwa.
I co dalej ? Co na to ekologia, katalizator, wydech itp ?
> Ale jak sam napisales jestem teoretykiem (tyle ze nie internetowym).
No wlasnie widze ze czysta teoria w oderwaniu od rzeczywistosci. Bo z
tego co pamietam to mowa od poczatku byla o ekologii i halasie. A Ty,
jak dotychczas, probujesz halas zwiekszyc i atmosfere popsuc.
> Od gaznikow to Ty jestes specem :-).
Czyli brak argumentow ? Czuje sie zawiedziony.
--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/