  • 31. Data: 2009-04-19 19:33:13
    Temat: Re: Cichy elektryczny cross
    Od: Kefir <k...@o...pl>

    Marek Borowski wrote:

> [...]
    > Pisze o nowych modelach w porownaniu do starych - ze nic nie traca.
    > Wyobraz sobie ze projektujesz nowsza wersje modelu motocykla. Dokladasz
    > katalizator, stwierdziles iz dolozenie katalizatora obniza moc - zgadzam
    > sie. Wiec aby utrzymac moc trzeba co zrobic tak ?
    > Rozwiazan jest kilka jedno to zwiekszyc pojemnosc.
    > Inne to np. zwiekszyc sprawnosc silnika - a to da sie zrobic dzieki
    > zaawansowanym algorytmom sterowania silnika ktorych bez elektroniki nie
    > uzyskasz. Popatrz sobie na nowe modele np. Bandita, Transalpa i

    Bandit: z 600 na 650 oraz 1200 na 1250. Transalp ewoluowal z 600 do 700.
    Masz jeszcze jakies ciekawe teorie? Nie krepuj sie, bedzie weselej ;)

    --
    Pozdrawiam, Artu / Kef vel czosnek & dwie skrzynki na plody rolne
    weFAQ&v=qvj

  • 32. Data: 2009-04-19 20:00:47
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    Marek Borowski <m...@l...pl> wrote:

> [...]
    >zaawansowanym algorytmom sterowania silnika ktorych bez elektroniki nie
    >uzyskasz. Popatrz sobie na nowe modele np. Bandita, Transalpa i

    O matko jedyna...

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 33. Data: 2009-04-19 20:11:03
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    Marek Borowski pisze:

> [...]
    > zaawansowanym algorytmom sterowania silnika ktorych bez elektroniki nie
    > uzyskasz. Popatrz sobie na nowe modele np. Bandita, Transalpa i

    Wow ! Internetowi teoretycy to to co lubie najbardziej :)

    A powiedz mi moj Wielki Teoretyku jak mam odblokowac moce drzemiace w
    posiadanym motocyklu bez jego zmiany na nowszy/wiekszy/mocniejszy ?

    --
    Kuczu
    LOUD PIPES SAVE LIVES !!

  • 34. Data: 2009-04-19 20:15:39
    Od: Marek Borowski <m...@l...pl>

    Kefir wrote:

    > Bandit: z 600 na 650 oraz 1200 na 1250. Transalp ewoluowal z 600 do 700.
    > Masz jeszcze jakies ciekawe teorie?
    Tak. Zwiekszyc stopien sprezania.

    >Nie krepuj sie, bedzie weselej ;)

    Grunt to dobre argumenty nie ?
    Twierdzisz iz zwiekszanie pojemnosci nie zwieksza mocy ?
    Albo ze elektroniczne algorymy sterownia nie poprawiaja osiagow ?

    Pozdr

    Marek

  • 35. Data: 2009-04-19 20:26:39
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    Marek Borowski pisze:

    > Grunt to dobre argumenty nie ?
    > Twierdzisz iz zwiekszanie pojemnosci nie zwieksza mocy ?

    Opisz lepiej jak zwiekszyc moc bez powiekszania pojemnosci. na pewno wiesz.

    > Albo ze elektroniczne algorymy sterownia nie poprawiaja osiagow ?

    No to opisz przypadek silnika gaznikowego. Co zrobic, drogie Bravo, aby
    zwiekszyc jego moc bez powiekszania pojemnosci i grzebania w elektronice
    ktorej nie ma (zaplonu nie licze, w zaplonie grzebac mozesz ).

    --
    Kuczu
    LOUD PIPES SAVE LIVES !!

  • 36. Data: 2009-04-19 20:27:09
    Od: Marek Borowski <m...@l...pl>

    Kuczu wrote:

    > Wow ! Internetowi teoretycy to to co lubie najbardziej :)
    >
    > A powiedz mi moj Wielki Teoretyku jak mam odblokowac moce drzemiace w
    > posiadanym motocyklu bez jego zmiany na nowszy/wiekszy/mocniejszy ?

    Ale po co ? Dyskusja zaczela sie od tego iz w nowe motocykle
    (spelniajace restrykcyjne normy halasu i emisji spalin, maja duzo
    wiekszy potencjal zdlawiony wlasnie przez te normy - nastawy zasilania,
    katalizatory, tlumiki) sa gorsze od starych. Wiec pisze ze nie sa.
    Lepiej miec nowe 2000 cm3 spelniajace wszystkie normy niz "oddlawione"
    stare 1500 cm3. (osiagi moga byc podobne).

    Pozdr

    Marek

  • 37. Data: 2009-04-19 20:33:16
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    Marek Borowski pisze:

> [...]
    > wiekszy potencjal zdlawiony wlasnie przez te normy - nastawy zasilania,
    > katalizatory, tlumiki) sa gorsze od starych.

    Bzdura. Nie umiesz czytac ze zrozumieniem.
    Cytuje (sam siebie):
    "Seryjne motocykle, spelniajace restrykcyjne normy halasu i emisji
    spalin, maja duzo wiekszy potencjal zdlawiony wlasnie przez te normy
    (nastawy zasilania, katalizatory, tlumiki)."

    Tak wiec aby te ukryte moce uaktywnic nalezy pogrzebac przy dolocie i
    przy wydechu.

    > Wiec pisze ze nie sa.
    > Lepiej miec nowe 2000 cm3 spelniajace wszystkie normy niz "oddlawione"
    > stare 1500 cm3. (osiagi moga byc podobne).

    Ale lepiej ze niby co ? Ja uwazam ze lepiej miec oddlawione 1000 ccm niz
    zdlawione 1000 ccm w TYM SAMYM motocyklu. I o tym jest dyskusja.

    --
    Kuczu
    LOUD PIPES SAVE LIVES !!

  • 38. Data: 2009-04-19 20:35:35
    Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>

    Marek Borowski napisał(a):
> [...]
    [...]
> [...]

    Uuuu... Brzmi swietnie. tylko w praktyce nie chce dzialac ;)

    > Tak. Zwiekszyc stopien sprezania.

    Cholerrra jasna! Ale przeciez zwiekszenie stopnia sprezania powoduje
    wzrost cisnienia akustycznego generowanego przez wydech? Czyli
    koniecznosc lepszego wytlumienia wydechu, czyli spadek/zdlawienie calej
    tej mocy uzyskanej dzieki wiekszemu stopniowi sprezania.
    Zreszta... Wzrost z 10,1 do 10,5 to nie to samo co skok jakosciowy z 7,5
    do 9,0 :)

    > Grunt to dobre argumenty nie ?
    > Twierdzisz iz zwiekszanie pojemnosci nie zwieksza mocy ?

    Alesz!... Jak to mozna bylo utrwalic sobie w tym miejscu: Nic nie
    zastapi pojemnosci skokowej. No, chyba, ze wiecej pojemnosci skokowej...
    ;)

    > Albo ze elektroniczne algorymy sterownia nie poprawiaja osiagow ?

    A co ty chcesz algorytmicznie sterowac elektronicznie? :)

  • 39. Data: 2009-04-19 20:39:51
    Od: Marek Borowski <m...@l...pl>

    Kuczu wrote:

    > Opisz lepiej jak zwiekszyc moc bez powiekszania pojemnosci. na pewno
    > wiesz.

    Juz napisalem. Zwiekszyc stopien sprezania zwiekszyc dawke paliwa.
    Ale jak sam napisales jestem teoretykiem (tyle ze nie internetowym).

    Od gaznikow to Ty jestes specem :-).

    Pozdr

    Marek

  • 40. Data: 2009-04-19 20:50:40
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    Marek Borowski pisze:

    > Juz napisalem. Zwiekszyc stopien sprezania zwiekszyc dawke paliwa.

    I co dalej ? Co na to ekologia, katalizator, wydech itp ?

    > Ale jak sam napisales jestem teoretykiem (tyle ze nie internetowym).

    No wlasnie widze ze czysta teoria w oderwaniu od rzeczywistosci. Bo z
    tego co pamietam to mowa od poczatku byla o ekologii i halasie. A Ty,
    jak dotychczas, probujesz halas zwiekszyc i atmosfere popsuc.

    > Od gaznikow to Ty jestes specem :-).

    Czyli brak argumentow ? Czuje sie zawiedziony.

    --
    Kuczu
    LOUD PIPES SAVE LIVES !!