  • 211. Data: 2017-11-05 21:21:36
    Temat: Re: Ciągłość przeglądu
    Od: j...@i...pl

    On Thu, 2 Nov 2017 13:14:11 +0100, Poldek <p...@i...eu>
    wrote:

    >Nie
    >kupuję też żarówek typu 150% więcej NAJT BREJKER MEGA LAJGHT.

    Ale zdajesz sobie sprawę, że te żarówki (renomowanych producentów)
    mają homologacje auropejską? Taki Tungsram Megalight Ultra +120% np.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 212. Data: 2017-11-05 21:23:02
    Od: j...@i...pl

    On Thu, 2 Nov 2017 14:22:25 +0100, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
    wrote:

    >Anie razu nie sprawdzili mi ustawienia. Sprawdzają tylko czy świeci.

    Mnie sprawdzją ustawienie za każdym razem. Raz mi podregulowali, nawet
    za to nie płaciłem, a ponoć to coś tam w cenniku kosztuje.

  • 213. Data: 2017-11-06 15:05:29
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    ddddddddddddd <d...@f...pl> wrote:

    > przy OC nie ma prawa, chyba że udowodni że auto było niesprawne - ale to
    > może też zrobić w aucie z aktualnym przeglądem

    Jak nie ma przeglądu, to pewnie będzie próbował udowadniać :)

    > w jednym aucie nie robiłem przeglądu z premedytacją - okazało się że
    > miejsca na pieczątki nie ma (a zauważyłem to pół roku po terminie, więc
    > zaoszczędziłem 50zł ;) i trzeba by zmarnować dzień na wymianę dowodu +
    > tablic (bo nie przerejestrowany jeszcze był na nowy adres) - bo koszt
    > wymiany to nie głupie 160zł, a 160zł+dniówka pracy. Auto jeździło
    > codziennie, w warsztacie było średnio co 2 miesiące i wymieniałem
    > wszystko co wskazywało na przyszły problem - bo auto miało pracować na
    > siebie, a nie miałem czasu sam do niego zerkać.

    I wolno Ci - pytanie co by było, gdybyś spowodował tym autem kolizję i
    ktoś by ucierpiał. Nie masz wtedy potwierdzenia, że hamulce są sprawne
    itd.

    --
    [ GSX 1300 R Hayabusa 2000r & Yaris I FL 1.3 Terra 2004r ]
    [ PMS+ PJ+ S+ p+ M- W P+:++ X+ L++ B+ M++ Z+++ T w- CB++ ]

  • 214. Data: 2017-11-06 21:24:03
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 06.11.2017 o 14:05, Adam Wysocki pisze:

    > I wolno Ci - pytanie co by było, gdybyś spowodował tym autem kolizję i
    > ktoś by ucierpiał. Nie masz wtedy potwierdzenia, że hamulce są sprawne
    > itd.

    no stłuczkę miałem ale nikt nie ucierpiał (oprócz malucha który się
    skrócił o kilkanaście cm ;), auto nie miało przeglądu i nie było
    przerejestrowane. Fakt, że przegląd zrobiłem szybko -jeszcze w ten sam
    dzień. Samochodowi nic się nie stało, delikatnie się pogniótł - ale miał
    naciętą oponę, na której bałem się jechać (diagnosta nie zauważył...).
    Dowód odebrałem jeszcze w ten sam dzień, oponę kupiłem dzień później.

    Łukasz

  • 215. Data: 2017-11-07 11:31:36
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 01.11.2017 o 00:34 Poldek <p...@i...eu> pisze:

    > Pytanie z cyklu, co jest łatwiejsze - samemu jechać bezpiecznie i nie
    > zabijać innych, czy zmusić wszystkich innych, żeby jechali bezpiecznie i
    > nie zabijali mnie?

    Brak analogii.
    Ale jeśli chodzi o bezpieczeństwo to akurat najbardziej by się poprawiło
    gdyby zakazać ubezpieczeń OC.

    --
    SW3
    ----

  • 216. Data: 2017-11-07 11:46:33
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 02.11.2017 o 13:14 Poldek <p...@i...eu> pisze:

    > Ale ja mam taki głupi zwyczaj, że przed udaniem się do SKP oddaję
    > samochód na przegląd do ASO lub dobrego warsztatu

    Ale samochód powinien być sprawny przez cały czas (gdy jeździ po drogach)
    a nie tylko w dniu przeglądu :>

    --
    SW3
    ----

  • 217. Data: 2017-11-08 09:48:58
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-11-02 o 23:05, Maciek pisze:
    > Pogadaj z tymi, którym ASO coś sp* za niemałe pieniądze.

    Czyli mam niesprawne?

    -homologacje-przepisy-wiedza-w-pigulce/
    > Coś tam przejrzałem. Piszą o homologacji lamp na określone źródła
    > światła. Więc o co Ci chodzi z tą homologacją?

    Przeczytaj, wszystkiego się dowiesz :-)