  • 41. Data: 2013-01-09 18:04:01
    Temat: Re: Chyba mnie uj strzeli z HD6870...
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Pozwól w koncu Jakubowi zagrzac pokoj kartą a nie farelką ;)

    No wlasnie - gaz kosztuja od cholery a za prad i tak place ;)

  • 42. Data: 2013-01-09 18:14:11
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    Użytkownik Jakub Jewuła napisał:

    > No wlasnie - gaz kosztuja od cholery a za prad i tak place ;)

    A ja w zwiazku z jakimis dziwnymi problemami z windows powoli zaczne
    sobie skladac nowego peceta... Ale ten juz bedzie od razu na nVidii -
    nie mam juz sily do Radeonow... Trzymalem sie ich jakos tak od dawna,
    ale czas po prostu zrezygnowac na rzecz teorzacego sie monopolisty :/

  • 43. Data: 2013-01-09 18:27:47
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

> [...]
    > nie mam juz sily do Radeonow... Trzymalem sie ich jakos tak od dawna,
    > ale czas po prostu zrezygnowac na rzecz teorzacego sie monopolisty :/

    Ja sie na mocniejszych kartach nie wyznaje - stad zakup HD6870 ;)

    Inna sprawa, ze karte potrzebuje wylacznie do video, wiec moze
    bedzie ok. Ja tez w najblizszych dniach zaczne kupowac czesci
    do nowego potworka, moze wystarczy na jakies 3-4 lata, czyli
    w sam raz do emerytury ;)

  • 44. Data: 2013-01-09 18:30:36
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "R.e.m.e.K" <g...@d...null> napisał w wiadomości

    > To raczej malo sensowne by bylo, bo GPU uzywa sie z potrzeby wydajnosci, a
    > emulacja to w praktyce przeciwienstwo wydajnosci :-)

    Swego czasu powstawały np. emulatory OpenGL na DirectX.
    A co do kodowania filmów to AMD miało swój własny konwerter, ale on chyba
    używał AVIVO / UVD a nie OpenCL. Natomiast w najnowszych Radeonach (serii 7,
    więc 6870 nie obejmuje) jest specjalizowana jednostka do obliczeń video
    (odpowiednik intelowskiego Quick Sync), ale nie wiem czy AMD już ją
    aktywowało w sterach.

  • 45. Data: 2013-01-09 18:45:05
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    > Ja sie na mocniejszych kartach nie wyznaje - stad zakup HD6870 ;)

    JAka tam mocna... W zyciu nie wydalem wiecej niz 600 zeta na grafike i
    zawsze bylem zadowolony :) GeForce 560Ti kupie chyba :)

> [...]
    > bedzie ok. Ja tez w najblizszych dniach zaczne kupowac czesci do nowego
    > potworka, moze wystarczy na jakies 3-4 lata, czyli

    No ja wlasnie wybralem plyte :)

    Asus P8Z77-V LX Intel Z77 LGA 1155

    W wyborze miedzy polecanym tu mi niedawno AsRockiem a Intelem DH77KC
    przewazyla ostatecznie cena i ilosc pozytywnych komentarzy na rzecz Asusa.

    No dobra, klikam zamow ;)

    Od czegos trza zaczac, potem musze poszukac jakiejs obudowy co mi sie
    podoba :D

  • 46. Data: 2013-01-09 19:45:33
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

> [...]
    > (serii 7, więc 6870 nie obejmuje) jest specjalizowana jednostka do
    > obliczeń video (odpowiednik intelowskiego Quick Sync), ale nie wiem czy

    A ja w sumie kupie procek 3930K i jak karta da jakis dopal to ok,
    jak nie to pies ja tracal ;)

  • 47. Data: 2013-01-09 21:39:02
    Od: Michal <d...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-01-09 18:45, Mr Misio pisze:

    > JAka tam mocna... W zyciu nie wydalem wiecej niz 600 zeta na grafike i
    > zawsze bylem zadowolony :) GeForce 560Ti kupie chyba :)

    Ty to chyba rzeczywiście masz prąd za darmo i chęć zastąpienia tym
    Fermim farelki (wskazówka: stary proces 40nm i 170W TDP).
    Jak już dla CUDA ma być nVidia, to bierz jakiegoś Keplera w normalnym w
    2013 r. procesie 28nm. Generalnie przy przetwarzaniu wideo superwydajne
    GPU się nie sprawdzają i stopień akceleracji konwersji jest bardzo
    zbliżona na GPU z lowendu, jak i highendowych - to ma znaczenie w grach
    albo GPGPU innym niż zwykła konwersja video z dopalaniem Vegas/
    MediaEsspresso/softu graficznego Adobe itp. - bardzo wydajne GPU
    przydają się do projektów z BOINC itp. oraz do gier. Do konwersji wideo
    czy softu Adobe wystarcza dowolny GPU z API wspieranym przez dany
    program - po prostu na dziś algorytmy równoległe w większości softu są
    do du*y i nie skalują się z wydajnością GPU. Te które dobrze się
    rozkładają na wątki to np: wszelkiej maści algorytmy dekryptograficzne i
    tu nvidia nie ma podejścia - ze względu na wydajność i ogromną liczbę
    procesorów liczą się tylko Radeony i OpenCL/ATI Stream.
    Do konwersji wideo wystarczy natomiast i GT620-630, wszystko co szybsze
    to tylko gry. A tego Fermiego (GF 560Ti) warto brać na dziś wyłącznie do
    ogrzewania pokoju :>

    --
    /MB

  • 48. Data: 2013-01-09 22:10:12
    Od: Michal <d...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-01-09 18:30, maX pisze:

    > Swego czasu powstawały np. emulatory OpenGL na DirectX.

    Raczej wrappery (OpenGL i Glide). Tyle że robienie wrappera CUDA nie ma
    sensu i może być problematyczne, bo to zamknięty i własnościowy
    standard. Zamiast robić akcelerację pod producenta, który więcej
    zasponsoruje (osobno dla CUDA, osobno dla QuickSync, osbno dla Stream)
    developerzy wreszcie przestaliby się kur*ć i przeszli na otwarty OpenCL
    dostępny na sprzęcie każdego producenta i każdej platformie, bo inaczej
    wszystkich "pogodzi" jak zwykle Microsoft z DirectCompute skutecznie
    blokując inne API w Windows 9/10/Blue czy jak go zwał. Wystarczy
    przypomnieć co Microsoft zrobił z akceleracją dźwięku przestrzennego w
    DirectSound od NT 6.x, sprowadzając często bardzo wydajne DSP do roli
    kodeków HDAudio.

> [...]
    > (serii 7, więc 6870 nie obejmuje) jest specjalizowana jednostka do
    > obliczeń video (odpowiednik intelowskiego Quick Sync), ale nie wiem czy

    Na radeonach 7000 z AVIVO converterem jest to co było zawsze - raz że
    to skrajnie uproszczone rozwiązanie (ilość ustawień i kiepska jakość
    materiału wyjściowego), to do tego działa jak chce - zazwyczaj
    akceleracja GPU praktycznie nie działa. Z AVIVO converterem jest tak od
    kiedy pamiętam - co najmniej od czasów Radeonów HD 3000 - AMD używa go
    do materiałów promocyjnych, a nigdy nie napisano go porządnie.

    --
    /MB

  • 49. Data: 2013-01-10 01:09:30
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    Użytkownik Michal napisał:

> [...]
    > Fermim farelki (wskazówka: stary proces 40nm i 170W TDP).
    > Jak już dla CUDA ma być nVidia, to bierz jakiegoś Keplera w normalnym w

    Decyzja jeszcze nie zapadla - co proponujesz najtanszego w najnowszej
    technologii?

    > Generalnie przy przetwarzaniu wideo superwydajne
    > GPU się nie sprawdzają i stopień akceleracji konwersji jest bardzo
    > zbliżona na GPU z lowendu, jak i highendowych

    Noooo celując w max 500/600 za grafike to celuje w low midend raczej :)

    czyli cos GT 6xx?

    :)

  • 50. Data: 2013-01-10 01:13:16
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    Użytkownik Michal napisał:

    > Do konwersji wideo wystarczy natomiast i GT620-630, wszystko co szybsze

    hm?

    http://www.komputronik.pl/product/162295/Sprzet_komp
    uterowy/Podzespoly/GeForce_with_CUDA_GT_630_MSI_4GB_
    DVI_HDMI_D_SUB_PCI_E_.html