-
11. Data: 2013-06-10 11:22:18
Temat: Re: Chiptunning- czy to się opłaca?
Od: omega_fan <o...@n...org>
On 06/08/2013 09:24 PM, blast > wrote:
> Chciałbym się dowiedzieć czy podniesienie mocy silnika o powiedzmy
> 20-30KM może mieć jakiś niekorzystny wpływ na jego pracę lub trwałość?
> Mam Megane 1.9dci 130KM z 2011r i chętnie bym trochę mocy dołożył, ale
> trochę się boję.
> Miał ktoś doświadczenia z tunningowaniem tego silnika?
Chyba mialo byc "chiptuning".
Nie ma wplywu o ile ten co robi modyfikacje to fachowy tuner a nie jakis
rzeznik i pozniejszy kierowca ma olej w glowie, ale - 1.9 dci,
przynajmniej te 120 KM montowane w Lagunach 2, mialy slabe sprzegla i
poza tym nie trzymaly serii.
Znana mi Laguna 2 zamiast seryjnych 120 KM miala 108 a tuner mowil ze to
i tak dobry wynik. Generalnie po lagodnym podkreceniu zaczelo sie
slizgac sprzeglo i wiele nie dalo sie wycisnac z tego silnika wlasnie z
powodu sprzegla.
-
12. Data: 2013-06-10 12:26:18
Temat: Re: Chiptunning- czy to się opłaca?
Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>
W dniu 2013-06-09 21:53, Lisciasty pisze:
> On 8 Cze, 21:24, blast <""jureks77\"@o2.pl-usun to"> wrote:
>> Chciałbym się dowiedzieć czy podniesienie mocy silnika o powiedzmy
>> 20-30KM może mieć jakiś niekorzystny wpływ na jego pracę lub trwałość?
>
> U mnie coś koło 30KM więcej wyszło, obecnie stan licznika 238 tys. km
> a sprzęgło i dwumasa fabryczne, koledzy wieszczyli szybki zgon
> sprzęgła ale już chyba 30 tys. minęło od grzebania w cipie i nic złego
> się nie dzieje. Aha, mniej pali :>
>
> L.
>
jasne, moze sam produkuje jeszcze paliwo?
Nie wiem skad tobie sie wzielo ze mniej pali, palic bedzie tyle samo lub
wiecej, nigdzy mniej...chyba ze przy tuningowaniu naprawiles cos, co
powodowalo wieksze zuzycie paliwa..
-
13. Data: 2013-06-10 12:49:27
Temat: Re: Chiptunning- czy to się opłaca?
Od: Iksiński <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>
Użytkownik "wchpikus" <w...@w...wp.pl> napisał w wiadomości
news:kp49ka$oji$1@node2.news.atman.pl...
> jasne, moze sam produkuje jeszcze paliwo?
> Nie wiem skad tobie sie wzielo ze mniej pali, palic bedzie tyle samo lub
> wiecej, nigdzy mniej...chyba ze przy tuningowaniu naprawiles cos, co
> powodowalo wieksze zuzycie paliwa..
Mniej pałuje silnik (żeby osiągnąć te same przyspieszenie), to i mniej mu
pali...
X
-
14. Data: 2013-06-10 12:57:03
Temat: Re: Chiptunning- czy to się opłaca?
Od: "X-Man" <k...@w...pl>
"wchpikus" <w...@w...wp.pl> wrote in message
news:kp49ka$oji$1@node2.news.atman.pl...
> W dniu 2013-06-09 21:53, Lisciasty pisze:
>> On 8 Cze, 21:24, blast <""jureks77\"@o2.pl-usun to"> wrote:
>>> Chciałbym się dowiedzieć czy podniesienie mocy silnika o powiedzmy
>>> 20-30KM może mieć jakiś niekorzystny wpływ na jego pracę lub trwałość?
>> U mnie coś koło 30KM więcej wyszło, obecnie stan licznika 238 tys. km
>> a sprzęgło i dwumasa fabryczne, koledzy wieszczyli szybki zgon
>> sprzęgła ale już chyba 30 tys. minęło od grzebania w cipie i nic złego
>> się nie dzieje. Aha, mniej pali :>
>> L.
> jasne, moze sam produkuje jeszcze paliwo?
> Nie wiem skad tobie sie wzielo ze mniej pali, palic bedzie tyle samo lub
> wiecej, nigdzy mniej...
mylisz się
Pzdr
Piotrek
-
15. Data: 2013-06-10 12:59:20
Temat: Re: Chiptunning- czy to się opłaca?
Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>
W dniu 2013-06-10 12:49, Iksiński pisze:
> Mniej pałuje silnik (żeby osiągnąć te same przyspieszenie), to i mniej
> mu pali..
Jedynie wytlumaczenie, ze mniej wciska gaz... jak bral tak bierze, tylko
styl jazdy sie zmienil..
-
16. Data: 2013-06-10 19:15:26
Temat: Re: Chiptunning- czy to się opłaca?
Od: "m...@i...pl" <m...@i...pl>
On 06/09/2013 09:53 PM, Lisciasty wrote:
> On 8 Cze, 21:24, blast<""jureks77\"@o2.pl-usun to"> wrote:
>> Chciałbym się dowiedzieć czy podniesienie mocy silnika o powiedzmy
>> 20-30KM może mieć jakiś niekorzystny wpływ na jego pracę lub trwałość?
>
> U mnie coś koło 30KM więcej wyszło, obecnie stan licznika 238 tys. km
> a sprzęgło i dwumasa fabryczne, koledzy wieszczyli szybki zgon
> sprzęgła ale już chyba 30 tys. minęło od grzebania w cipie i nic złego
> się nie dzieje. Aha, mniej pali :>
>
> L.
Dłubałem razem 5 turbodiesli. Każdy mniej palił przy tym samym
stylu jazdy i wynika to tylko z wyższej temperatury pracy silnika.
-
17. Data: 2013-06-10 19:18:13
Temat: Re: Chiptunning- czy to się opłaca?
Od: Lisciasty <l...@p...pl>
On 10 Cze, 12:26, wchpikus <w...@w...wp.pl> wrote:
> jasne, moze sam produkuje jeszcze paliwo?
> Nie wiem skad tobie sie wzielo ze mniej pali, palic bedzie tyle samo lub
> wiecej, nigdzy mniej...chyba ze przy tuningowaniu naprawiles cos, co
> powodowalo wieksze zuzycie paliwa..
Oczywiście, że naprawili coś, co powodowało większe zużycie :>
Na krzywej momentu zakres maksymalny jest teraz przez 1300 obr/min
zamiast tak jak to było w oryginale, przez jakieś 200 obr/min :>
L.
-
18. Data: 2013-06-10 19:22:41
Temat: Re: Chiptunning- czy to się opłaca?
Od: Lisciasty <l...@p...pl>
On 10 Cze, 11:22, omega_fan <o...@n...org> wrote:
> Znana mi Laguna 2 zamiast seryjnych 120 KM miala 108 a tuner mowil ze to
> i tak dobry wynik. Generalnie po lagodnym podkreceniu zaczelo sie
Jak to jest z tymi furami? U mnie zamiast spodziewanych 104 kuni, na
hamowni wyszło coś pod 116. To jedni producenci zaniżają a inni walą w
ch. i zawyżają? :P
L.
-
19. Data: 2013-06-10 19:28:59
Temat: Re: Chiptunning- czy to się opłaca?
Od: Lisciasty <l...@p...pl>
On 10 Cze, 19:15, "m...@i...pl" <m...@i...pl> wrote:
> Dłubałem razem 5 turbodiesli. Każdy mniej palił przy tym samym
> stylu jazdy i wynika to tylko z wyższej temperatury pracy silnika.
Ja tam nie wiem z czego to wynika, mam nadzieję że nie z tego jak w
motocyklach, gdzie jak "mało pali, to znaczy że pali zawory" :P
L.
-
20. Data: 2013-06-10 20:12:20
Temat: Re: Chiptunning- czy to się opłaca?
Od: "Bugatti" <s...@m...pl>
Użytkownik <m...@i...pl> napisał w wiadomości:
> Dłubałem razem 5 turbodiesli. Każdy mniej palił przy tym samym
> stylu jazdy i wynika to tylko z wyższej temperatury pracy silnika.
Kto ci takich bzdur naopowiadał. Niższe zużycie paliwa wynika z faktu iż
przy nieco niższej prędkości obrotowej mamy kilkanaście % więcej Nm co
powoduje że kierowca nie musi wcisać tak często pedał przyspieszania.
Wyższa lub niższa temperatura pracy silnika nie jest przyczyną tylko
skutkiem !
Po chipie w dieslach jeśli tunner podniesie odpowiedni doładowania oraz czas
otwracia wtryskiwacza (w przypadku CR) i bardziej zwiększy kąt wyprzedzenia
wtrysku przy danym obrocie wału to temp. spalania przy spokojnie jeździe
jest *niższa* niż przy fabryce. Zaś przy butowaniu będzie wyższa ale i
wówczas spalanie będzie wyższe z uwagi na niższy AFR.
Pozdr.
--
Bugatti