eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyChiptunning- czy to się opłaca?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 27

  • 1. Data: 2013-06-08 21:24:44
    Temat: Chiptunning- czy to się opłaca?
    Od: blast <""jureks77\"@o2.pl-usuń to">

    Chciałbym się dowiedzieć czy podniesienie mocy silnika o powiedzmy
    20-30KM może mieć jakiś niekorzystny wpływ na jego pracę lub trwałość?
    Mam Megane 1.9dci 130KM z 2011r i chętnie bym trochę mocy dołożył, ale
    trochę się boję.
    Miał ktoś doświadczenia z tunningowaniem tego silnika?


  • 2. Data: 2013-06-08 22:40:04
    Temat: Re: Chiptunning- czy to się opłaca?
    Od: lopi1 <w...@p...onet.pl>

    On 8 Cze, 21:24, blast <""jureks77\"@o2.pl-usun to"> wrote:
    > Chciałbym się dowiedzieć czy podniesienie mocy silnika o powiedzmy
    > 20-30KM może mieć jakiś niekorzystny wpływ na jego pracę lub trwałość?
    > Mam Megane 1.9dci 130KM z 2011r i chętnie bym trochę mocy dołożył, ale
    > trochę się boję.
    > Miał ktoś doświadczenia z tunningowaniem tego silnika?

    Zamontuj magnetyzery, to co najmniej 20 kucy wiecej.


  • 3. Data: 2013-06-08 23:19:39
    Temat: Re: Chiptunning- czy to się opłaca?
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "blast" <""jureks77\"@o2.pl-usuń to"> wrote in message
    news:kp00c1$nm2$1@node2.news.atman.pl...
    > Chciałbym się dowiedzieć czy podniesienie mocy silnika o powiedzmy 20-30KM
    > może mieć jakiś niekorzystny wpływ na jego pracę lub trwałość?
    > Mam Megane 1.9dci 130KM z 2011r i chętnie bym trochę mocy dołożył, ale trochę
    > się boję.
    > Miał ktoś doświadczenia z tunningowaniem tego silnika?

    hmm tego konkretnie to nie wiem ale jeśli program robi ktoś z głową i potem
    jeździ autem też gość z głową to raczej widzę same plusy. W 1.9TDI 90KM mam
    program na 165KM (wtryski .216 i turbo ARL) od ponad roku jeździ i ma się
    dobrze. Spalanie praktycznie bez zmian, nic złego się nie dzieje. Nie wiem jak
    się dci chipują ale 20KM to nie jest jakaś oszałamiająca różnica i raczej o
    trwałość bym się nie martwił chyba ze jakiś paprak ci program będzie robił.

    Pzdr
    Piotrek


  • 4. Data: 2013-06-08 23:21:40
    Temat: Re: Chiptunning- czy to się opłaca?
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-06-08 21:24, blast > pisze:
    > Chciałbym się dowiedzieć czy podniesienie mocy silnika o powiedzmy
    > 20-30KM może mieć jakiś niekorzystny wpływ na jego pracę lub trwałość?
    > Mam Megane 1.9dci 130KM z 2011r i chętnie bym trochę mocy dołożył, ale
    > trochę się boję.
    > Miał ktoś doświadczenia z tunningowaniem tego silnika?

    Poruchałbym ale się boję...

    W zależności od silnika a w znakomitej większości silniki (danej
    "rodziny") są takie same ale mają inny soft i ewentualnie drobne zmiany
    w osprzęcie i tak przykładowo wychodziły wersje od 90KM do 150KM na tym
    samy "dole".
    Z czego po zmianach sprzętowych szło dojść do 200KM
    Oczywiście wykręcanie do granic możliwości to już duże ryzyko
    "klęknięcia" takiego silnika. Ale zrobienie wersji najsłabszej do
    poziomu wersji najmocniejszej nie powoduje praktycznie żadnych strat na
    wytrzymałości.

    W turbo benzynach podobnie były np najsłabsze 150KM i najmocniejsze
    205KM różniące się turbo i wtryskami. Z tego najsłabszego na seryjnym
    osprzęcie idzie zrobić 220-230KM a z najmocniejszego 270-280KM, "słupek"
    zostaje ten sam czyli akurat ten silnik sam w sobie spokojnie znosi
    praktycznie podwojenie mocy...

    --
    Pozdrawiam
    Lewis


  • 5. Data: 2013-06-08 23:52:55
    Temat: Re: Chiptunning- czy to się opłaca?
    Od: scobowski <s...@i...pl>

    W dniu 2013-06-08 21:24, blast > pisze:
    > Chciałbym się dowiedzieć czy podniesienie mocy silnika o powiedzmy
    > 20-30KM może mieć jakiś niekorzystny wpływ na jego pracę lub trwałość?
    > Mam Megane 1.9dci 130KM z 2011r i chętnie bym trochę mocy dołożył, ale
    > trochę się boję.
    > Miał ktoś doświadczenia z tunningowaniem tego silnika?

    Chipuj.
    Przestrzegaj "10 przykazań dla dizla" i ciesz się mocą za ?darmo.


  • 6. Data: 2013-06-09 08:44:18
    Temat: Re: Chiptunning- czy to się opłaca?
    Od: "Baczek" <b...@k...pl>

    >
    > hmm tego konkretnie to nie wiem ale jeśli program robi ktoś z głową i
    > potem jeździ autem też gość z głową to raczej widzę same plusy. W 1.9TDI
    > 90KM mam program na 165KM (wtryski .216 i turbo ARL) od ponad roku jeździ
    > i ma się dobrze. Spalanie praktycznie bez zmian, nic złego się nie dzieje.
    > Nie wiem jak się dci chipują ale 20KM to nie jest jakaś oszałamiająca
    > różnica i raczej o trwałość bym się nie martwił chyba ze jakiś paprak ci
    > program będzie robił.

    Możesz gdzieś wrzucić wykres z hamowni?


  • 7. Data: 2013-06-09 12:04:50
    Temat: Re: Chiptunning- czy to się opłaca?
    Od: ZIWK <w...@o...pl>

    W dniu 2013-06-08 23:21, Lewis pisze:
    > W dniu 2013-06-08 21:24, blast > pisze:
    >> Chciałbym się dowiedzieć czy podniesienie mocy silnika o powiedzmy
    >> 20-30KM może mieć jakiś niekorzystny wpływ na jego pracę lub trwałość?
    >> Mam Megane 1.9dci 130KM z 2011r i chętnie bym trochę mocy dołożył, ale
    >> trochę się boję.
    >> Miał ktoś doświadczenia z tunningowaniem tego silnika?
    >
    > Poruchałbym ale się boję...
    >
    > W zależności od silnika a w znakomitej większości silniki (danej
    > "rodziny") są takie same ale mają inny soft i ewentualnie drobne zmiany
    > w osprzęcie i tak przykładowo wychodziły wersje od 90KM do 150KM na tym
    > samy "dole".
    Nie do końca masz rację - często mocniejsze wersje są konstrukcyjnie
    bardziej zaawansowane - np. mają zawory o większej powierzchni, są
    wyposażone w natrysk oleju na denka tłoków, komory wirowe, zmienne
    charakterystyki dolotu.
    Znaczek na tylnej klapie NIC nie mówi o silniku - to tylko oznaczenie
    handlowe - z tym samym znaczkiem na jedne rynki szły stłumione silniki
    X, a na inne do numeru Z podkręcone silniki Y... - dla tego jeśli
    kupujesz części to ważny jest numer VIN.

    Czasem przynależność do danej rodziny nic nie ma wspólnego ze zgodnością
    części - korbowody o większych przekrojach, panewki o dużych
    powierzchniach, czy inny blok/głowica o dużych kanałach wodnych...
    Aby to ustalić trzeba posiedzieć nad katalogami części zamiennych i
    porównać numery wszystkich kluczowych elementów.
    Takie "bezkrytyczne podkręcanie" silnika tylko softem często kończy si
    jego błyskawicznym zgonem

    > Z czego po zmianach sprzętowych szło dojść do 200KM
    > Oczywiście wykręcanie do granic możliwości to już duże ryzyko
    > "klęknięcia" takiego silnika. Ale zrobienie wersji najsłabszej do
    > poziomu wersji najmocniejszej nie powoduje praktycznie żadnych strat na
    > wytrzymałości.
    Jeśli silnik to 130KM stłumione ze względów finansowych, technicznych
    lub podatkowych do 90KM to masz rację...

    1.9dCi Renault jest bardzo "nowatorski" posiada panewki bezzamkowe -
    łatwe do obrócenia :( ...

    Do tego silnik nie jest w aucie sam - często podniesienie mocy (a
    dokładnie momentu) jest na granicy wytrzymałości skrzyni, czy przegubów
    - czy to reż da się załatwić?


    > W turbo benzynach podobnie były np najsłabsze 150KM i najmocniejsze
    > 205KM różniące się turbo i wtryskami. Z tego najsłabszego na seryjnym
    > osprzęcie idzie zrobić 220-230KM a z najmocniejszego 270-280KM, "słupek"
    > zostaje ten sam czyli akurat ten silnik sam w sobie spokojnie znosi
    > praktycznie podwojenie mocy...


    --
    /\ Wojciech Smagowicz - Kraków /\
    /\ SzpachelSzmelcPussyWagen - Polo '93 /\


  • 8. Data: 2013-06-09 12:11:51
    Temat: Re: Chiptunning- czy to się opłaca?
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-06-09 12:04, ZIWK pisze:
    > W dniu 2013-06-08 23:21, Lewis pisze:
    >> W dniu 2013-06-08 21:24, blast > pisze:
    >>> Chciałbym się dowiedzieć czy podniesienie mocy silnika o powiedzmy
    >>> 20-30KM może mieć jakiś niekorzystny wpływ na jego pracę lub trwałość?
    >>> Mam Megane 1.9dci 130KM z 2011r i chętnie bym trochę mocy dołożył, ale
    >>> trochę się boję.
    >>> Miał ktoś doświadczenia z tunningowaniem tego silnika?
    >>
    >> Poruchałbym ale się boję...
    >>
    >> W zależności od silnika a w znakomitej większości silniki (danej
    >> "rodziny") są takie same ale mają inny soft i ewentualnie drobne zmiany
    >> w osprzęcie i tak przykładowo wychodziły wersje od 90KM do 150KM na tym
    >> samy "dole".
    > Nie do końca masz rację - często mocniejsze wersje są konstrukcyjnie
    > bardziej zaawansowane - np. mają zawory o większej powierzchni, są
    > wyposażone w natrysk oleju na denka tłoków, komory wirowe, zmienne
    > charakterystyki dolotu.
    > Znaczek na tylnej klapie NIC nie mówi o silniku - to tylko oznaczenie
    > handlowe - z tym samym znaczkiem na jedne rynki szły stłumione silniki
    > X, a na inne do numeru Z podkręcone silniki Y... - dla tego jeśli
    > kupujesz części to ważny jest numer VIN.

    Owszem są i takie, ale i takie jak mówię, cały przekrój mocowy to
    dokładnie ten sam blok i głowica... dlatego mówię że w większości a nie
    wszystkie.


    > Czasem przynależność do danej rodziny nic nie ma wspólnego ze zgodnością
    > części - korbowody o większych przekrojach, panewki o dużych
    > powierzchniach, czy inny blok/głowica o dużych kanałach wodnych...
    > Aby to ustalić trzeba posiedzieć nad katalogami części zamiennych i
    > porównać numery wszystkich kluczowych elementów.
    > Takie "bezkrytyczne podkręcanie" silnika tylko softem często kończy si
    > jego błyskawicznym zgonem

    Nie mówię o bezkrytycznym, napisałem że do pewnego momentu robi się po
    prostu to co fabryka wypuściła jako najmocniejszy a powyżej to już
    trzeba przemyśleć...

    > 1.9dCi Renault jest bardzo "nowatorski" posiada panewki bezzamkowe -
    > łatwe do obrócenia :( ...

    A to inna inszość, swoją drogą kupowanie diesla to w większości durna
    moda niż faktyczna uzasadniona potrzeba.

    > Do tego silnik nie jest w aucie sam - często podniesienie mocy (a
    > dokładnie momentu) jest na granicy wytrzymałości skrzyni, czy przegubów
    > - czy to reż da się załatwić?

    Owszem da się. O hamulcach nie wspominając.



    --
    Pozdrawiam
    Lewis


  • 9. Data: 2013-06-09 12:24:18
    Temat: Re: Chiptunning- czy to się opłaca?
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "Baczek" <b...@k...pl> wrote in message
    news:51b42442$0$1451$65785112@news.neostrada.pl...
    >> hmm tego konkretnie to nie wiem ale jeśli program robi ktoś z głową i potem
    >> jeździ autem też gość z głową to raczej widzę same plusy. W 1.9TDI 90KM mam
    >> program na 165KM (wtryski .216 i turbo ARL) od ponad roku
    >> jeździ i ma się dobrze. Spalanie praktycznie bez zmian, nic złego się
    >> nie dzieje. Nie wiem jak się dci chipują ale 20KM to nie jest jakaś
    >> oszałamiająca różnica i raczej o trwałość bym się nie martwił chyba
    >> ze jakiś paprak ci program będzie robił.
    > Możesz gdzieś wrzucić wykres z hamowni?

    proszę bardzo: http://s19.postimg.org/j4ms1ygwj/IMG_4282.jpg

    Pzdr
    Piotrek


  • 10. Data: 2013-06-09 21:53:15
    Temat: Re: Chiptunning- czy to się opłaca?
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 8 Cze, 21:24, blast <""jureks77\"@o2.pl-usun to"> wrote:
    > Chciałbym się dowiedzieć czy podniesienie mocy silnika o powiedzmy
    > 20-30KM może mieć jakiś niekorzystny wpływ na jego pracę lub trwałość?

    U mnie coś koło 30KM więcej wyszło, obecnie stan licznika 238 tys. km
    a sprzęgło i dwumasa fabryczne, koledzy wieszczyli szybki zgon
    sprzęgła ale już chyba 30 tys. minęło od grzebania w cipie i nic złego
    się nie dzieje. Aha, mniej pali :>

    L.

strony : [ 1 ] . 2 . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: