  • 1. Data: 2013-06-08 18:15:39
    Temat: Słowacja i nawigacja na szybie
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    Czołem.

    Jak obecnie słowacka policja podchodzi nawigację przyklejoną do szyby ?
    Kilka lat temu czepiali się wszystkiego co niby zasłania przednią szybę.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 2. Data: 2013-06-08 22:32:35
    Temat: Re: Słowacja i nawigacja na szybie
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Sat, 08 Jun 2013 18:15:39 +0200, PeJot napisał(a):

    > Kilka lat temu czepiali się wszystkiego co niby zasłania przednią szybę.

    Lusterka też? I osłon przeciwsłonecznych?

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 3. Data: 2013-06-09 09:41:19
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    W dniu 2013-06-08 18:15, PeJot pisze:
    > Czołem.
    >
    > Jak obecnie słowacka policja podchodzi nawigację przyklejoną do szyby ?
    > Kilka lat temu czepiali się wszystkiego co niby zasłania przednią szybę.

    o ile mi wiadomo - nic sie nie zmienilo.
    Na Slowacje jezdzimy czesto i gospodarz, u ktorego sie zazwyczaj
    zatrzymujemy potwierdzal, ze ichniejsza policja lubi sie czepiac.
    Ja mialem przypieta do bocznej szybki w X.Picasso, wiec calosc byla
    ponizej linii okien i przy lewym slupku.
    Natomiast chodzi pewnie o tych kierowcow, ktorzy nawigacje umieszczaja
    niemal przed swoimi oczami lub na srodku - w centralnym miejscu szyby (a
    patrzac na niektore samochody w PL - to nie jest rzadkosc).
    Tak, ze mysle, ze jesli ktos to ma podpiete z glowa - to problemow byc
    nie powinno.

  • 4. Data: 2013-06-09 10:02:22
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello AL,

    Sunday, June 9, 2013, 9:41:19 AM, you wrote:

> [...]
    > niemal przed swoimi oczami lub na srodku - w centralnym miejscu szyby (a
    > patrzac na niektore samochody w PL - to nie jest rzadkosc).

    No i co w tym złego? W tym miejscu zasłaniam sobie widok maski
    jedynie.

    > Tak, ze mysle, ze jesli ktos to ma podpiete z glowa - to problemow byc
    > nie powinno.

    Dla Słowaków Polak nie ma dobrze z głową z założenia.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 5. Data: 2013-06-09 10:10:39
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    > No i co w tym złego? W tym miejscu zasłaniam sobie widok maski
    > jedynie.

    jak zaslaniasz maske, to nic.
    Ale jak masz na srodku w centralnym miejscu (tuz pod lusterkiem) - to
    owszem - zaslaniasz i tu uwazam, ze slusznie sie czepiaja.

    > Dla Słowaków Polak nie ma dobrze z głową z założenia.

    eeee, jak zwykle wszystko zalezy od czlowieka.

    W PL jak trafisz na 'sluzbiste, wasacza' to jest tak samo.

  • 6. Data: 2013-06-09 10:48:39
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-06-09 10:10, AL pisze:
> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > jak zaslaniasz maske, to nic.
    > Ale jak masz na srodku w centralnym miejscu (tuz pod lusterkiem) - to
    > owszem - zaslaniasz i tu uwazam, ze slusznie sie czepiaja.

    Coś takiego ogranicza widoczność i policja powinna reagować na
    taką twórczość. Wiele razy byłem z taką zamontowaną normalnie
    (centralnie, tuż nad deską) i nikt się tym nawet nie zainteresował
    (nawet przy bezpośrednim kontakcie z policją).

    > eeee, jak zwykle wszystko zalezy od czlowieka.

    To skąd wcześniejsze twierdzenie (podkreślone), że 'lubią się
    czepiać'? Zwyczajnie trzeba przestrzegać przepisów to się
    nikt czepiać nie będzie. Tylko przestrzegać, a nie tak jak
    wielu w PL. Później legendy krążą po internecie (i nie tylko)
    jacy to oni źli i w ogóle :>

  • 7. Data: 2013-06-09 11:07:01
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello AL,

    Sunday, June 9, 2013, 10:10:39 AM, you wrote:

    [...]

    > jak zaslaniasz maske, to nic.
    > Ale jak masz na srodku w centralnym miejscu (tuz pod lusterkiem) - to
    > owszem - zaslaniasz i tu uwazam, ze slusznie sie czepiaja.

    Co zasłaniam? Kawałek widoku pobocza? Toż więcej prawy słupek A
    zasłania.

    > eeee, jak zwykle wszystko zalezy od czlowieka.

    Słowak to człowiek? ;)

    > W PL jak trafisz na 'sluzbiste, wasacza' to jest tak samo.

    Jeszcze żaden polski policjant nie czepił się mojej kolekcji
    przyssawek.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 8. Data: 2013-06-09 14:18:03
    Od: Marek 'marcus075' Karweta <m...@g...com>

    PeJot, Sat, 08 Jun 2013 18:15:39 +0200, pl.misc.samochody:

    > Czołem.
    >
    > Jak obecnie słowacka policja podchodzi nawigację przyklejoną do szyby ?
    > Kilka lat temu czepiali się wszystkiego co niby zasłania przednią szybę.

    <http://auto.sme.sk/c/5123567/kde-dat-v-aute-navigac
    iu-aby-z-toho-nebola-pokuta.html>
    "Už sa v médiách objavilo vyhlásenie z Ministerstva vnútra SR, že budú
    pokutovať vodičov, ktorí budú mať na čelnom skle upevnený navigačný
    prístroj.

    § 4, vyhláška č. 464/2009 Z.z. (Výhľad z miesta vodiča a spätné zrkadlá):
    [...]
    Navigačné systémy a im podobné zariadenia pripevnené prísavkou alebo iným
    podobným zariadením na čelnom skle sa nesmú umiestňovať do zorného poľa
    vodiča.
    [...]
    Z uvedeného vyplýva, že zorné pole vodiča predstavuje priestor, ktorý musí
    mať priehľadný, aby vodič dokázal bezpečne viesť vozidlo.
    "

    Co tłumaczy się jako:
    "W mediach pojawiło się już obwieszczenie Ministerstwa spraw wewnętrznych
    Republiki Słowackiej, że (policja) będzie karać kierowców, którzy na
    przedniej szybie będą mieć nawigację.
    § 4, obwieszczenia nr 464/2009 Dz. Ust. (widok z miejsca kierowcy i
    lusterka wsteczne):
    [...]
    Systemy nawigacyjne i inne im podobne urządzenia przymocowane za pomocą
    przyssawki albo w inny podobny sposób na przedniej szybie nie mogą być
    umieszczone w polu widzenia kierowcy.
    [...]
    Z powyższego wynika, że pole widzenia kierowcy to przestrzeń, którą
    kierowca musi mieć wolną, żeby bezpiecznie prowadzić samochód."

    Aczkolwiek to ostatnie to ocena autora. A artykuł jest z 2009 roku, od
    tamtego czasu mogło się coś zmienić, na przykład mogła, jak sugeruje autor
    na końcu, zostać dodana definicja "pola widzenia":
    "zorné pole vodiča predstavuje priestor, ktorý musí byť priehľadný, aby
    vodič dokázal bezpečne viesť vozidlo."
    "Pole widzenia kierowcy to przestrzeń, na której nie może być żadnych
    urządzeń, aby kierowca mógł bezpiecznie prowadzić samochód."

    Miłego wyjazdu.

    --
    Pozdrowienia,
    Marek 'marcus075' Karweta | Dwa kieliszki wystarczą.

  • 9. Data: 2013-06-09 14:57:14
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2013-06-08 18:15, PeJot wrote:
    > Czołem.
    >
    > Jak obecnie słowacka policja podchodzi nawigację przyklejoną do szyby ?
    > Kilka lat temu czepiali się wszystkiego co niby zasłania przednią szybę.

    Polecam podkladke na kokpit. Nie dosc, ze nie bedziesz mial problemow za
    granica to jeszcze poprawisz widocznosc oraz skrocisz ramie nawigacji
    co z reguly przyklada sie na mniejsze drgania urzadzenia.
    Tu przyklad:
    http://allegro.pl/podkladka-samoprzylepna-pod-nawiga
    cje-gps-kokpit-i3256652868.html
    Sugeruje unikanie podkladek Nokii, ktore sa mocno gumowe i po przyssaniu
    uchwytu, czesto sie odksztalcaja tracac szczelnosc.

  • 10. Data: 2013-06-09 15:01:06
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2013-06-09 14:57, atm pisze:

    > Polecam podkladke na kokpit. Nie dosc, ze nie bedziesz mial problemow za
    > granica to jeszcze poprawisz widocznosc oraz skrocisz ramie nawigacji
    > co z reguly przyklada sie na mniejsze drgania urzadzenia.

    Pytanie, czy te krążki trzymają się solidnie na *dosyć mocno chropowatej
    powierzchni* kokpitu, takiej jak w Fabii 2 ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem