eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyChiptunning- czy to się opłaca?Re: Chiptunning- czy to się opłaca?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!nx02.iad01.newshosting.com!n
    ewshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.
    news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "Bugatti" <s...@m...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <kp00c1$nm2$1@node2.news.atman.pl>
    <c...@c...googlegroups.com>
    <kp51jc$42d$1@usenet.news.interia.pl>
    Subject: Re: Chiptunning- czy to się opłaca?
    Date: Mon, 10 Jun 2013 20:12:20 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3664
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3664
    X-Antivirus: avast! (VPS 130610-1, 2013-06-10), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 24
    Message-ID: <51b61703$0$1456$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89-67-168-84.dynamic.chello.pl
    X-Trace: 1370887939 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 1456 89.67.168.84:61550
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2494651
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik <m...@i...pl> napisał w wiadomości:

    > Dłubałem razem 5 turbodiesli. Każdy mniej palił przy tym samym
    > stylu jazdy i wynika to tylko z wyższej temperatury pracy silnika.

    Kto ci takich bzdur naopowiadał. Niższe zużycie paliwa wynika z faktu iż
    przy nieco niższej prędkości obrotowej mamy kilkanaście % więcej Nm co
    powoduje że kierowca nie musi wcisać tak często pedał przyspieszania.

    Wyższa lub niższa temperatura pracy silnika nie jest przyczyną tylko
    skutkiem !

    Po chipie w dieslach jeśli tunner podniesie odpowiedni doładowania oraz czas
    otwracia wtryskiwacza (w przypadku CR) i bardziej zwiększy kąt wyprzedzenia
    wtrysku przy danym obrocie wału to temp. spalania przy spokojnie jeździe
    jest *niższa* niż przy fabryce. Zaś przy butowaniu będzie wyższa ale i
    wówczas spalanie będzie wyższe z uwagi na niższy AFR.

    Pozdr.


    --
    Bugatti

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: