eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyAmortyzacja, komfort
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 8

  • 1. Data: 2013-06-08 08:10:41
    Temat: Amortyzacja, komfort
    Od: k...@g...com

    Witam,
    Chciałbym zapytać szanowne grono o następującą sprawę:

    Kupiłem jakiś czas temu auto i wszystko jest super poza komfortem zawieszenia. Kiedy
    koło wpadnie w dziurę to jest łomot. Auto ma sportowe zawieszenie, więc nie powinno
    to dziwić.

    Licząc na to że może to być efekt zużytych elementów zawieszenia, wymieniłem
    amortyzatory (w aso), ale jest jak było.

    A teraz pytanie:
    czy w jakikolwiek inny mechaniczny sposób można polepszyć komfort podróżowania ?
    Mechaniczny - tzn poprzez jakąś regulację, albo [opcja preferowana] wymianę jakichś
    fabrycznych elementów zawieszenia na zamienniki o większej zdolności tłumienia
    nierówności ? Może jest jakaś guma miedzy amortyzatorem a jego "mocowaniem" ?
    Amortyzatory wolałbym już zostawić (nie wymieniać na zamienniki), bo wykosztowałem
    się :(. Bardzo liczę na taki element - że jest i że będzie można wsadzić podobny,
    bardziej "miękki".

    Samochód to Mercedes CLK. Fajny, ale na kiepskiej drodze żal ściska wątrobę kiedy
    auto się niszczy.

    Jeśli ktoś ma doświadczenie z Mercedesem C, to też chętnie posłucham co ma do
    powiedzenia, bo CLK jest na płycie C-klasy.

    Dzięki serdecznie za pomoc
    K.


  • 2. Data: 2013-06-08 11:19:26
    Temat: Re: Amortyzacja, komfort
    Od: "m...@i...pl" <m...@i...pl>

    On 06/08/2013 08:10 AM, k...@g...com wrote:
    > Witam,
    > Chciałbym zapytać szanowne grono o następującą sprawę:
    >
    > Kupiłem jakiś czas temu auto i wszystko jest super poza komfortem zawieszenia.
    Kiedy koło wpadnie w dziurę to jest łomot. Auto ma sportowe zawieszenie, więc nie
    powinno to dziwić.
    >
    > Licząc na to że może to być efekt zużytych elementów zawieszenia, wymieniłem
    amortyzatory (w aso), ale jest jak było.
    >
    > A teraz pytanie:
    > czy w jakikolwiek inny mechaniczny sposób można polepszyć komfort podróżowania ?
    > Mechaniczny - tzn poprzez jakąś regulację, albo [opcja preferowana] wymianę jakichś
    fabrycznych elementów zawieszenia na zamienniki o większej zdolności tłumienia
    nierówności ? Może jest jakaś guma miedzy amortyzatorem a jego "mocowaniem" ?
    Amortyzatory wolałbym już zostawić (nie wymieniać na zamienniki), bo wykosztowałem
    się :(. Bardzo liczę na taki element - że jest i że będzie można wsadzić podobny,
    bardziej "miękki".
    >
    > Samochód to Mercedes CLK. Fajny, ale na kiepskiej drodze żal ściska wątrobę kiedy
    auto się niszczy.
    >
    > Jeśli ktoś ma doświadczenie z Mercedesem C, to też chętnie posłucham co ma do
    powiedzenia, bo CLK jest na płycie C-klasy.
    >
    > Dzięki serdecznie za pomoc
    > K.

    zmień kołą na najmniejszy rozmiar felgi, jaki da sie założyć.


  • 3. Data: 2013-06-08 14:19:00
    Temat: Re: Amortyzacja, komfort
    Od: tá´Ź

    m...@i...pl wrote:

    > zmień kołą na najmniejszy rozmiar felgi, jaki da sie założyć.

    Fajnie będzie wyglądał. :>

    --
    ss??q s? ??u??ou??


  • 4. Data: 2013-06-08 15:27:15
    Temat: Re: Amortyzacja, komfort
    Od: "m...@i...pl" <m...@i...pl>

    On 06/08/2013 02:19 PM, t? wrote:
    > m...@i...pl wrote:
    >
    >> zmień kołą na najmniejszy rozmiar felgi, jaki da sie założyć.
    >
    > Fajnie będzie wyglądał. :>
    >

    Albo komfort albo wygląd.
    To jak dla kobiet chodzenie w szpilkach 16cm.
    Fajnie wygląda, ale kiepskoo się w takich chodzi


  • 5. Data: 2013-06-08 17:02:21
    Temat: Re: Amortyzacja, komfort
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>


    > Dzięki serdecznie za pomoc
    > K.
    >

    Jakie tam masz kola? Ja mam slk (zawieszenie podobne) na 17tkach i jest
    dosc twardo. Wczesniej mialem 16tki i w sumie jakas roznice czuc.
    Dodatkowo, choc nie wiem jak to jest w CLK, fotele poglebiaja wrazenie
    twardosci - sa twarde i malo komfortowe.


  • 6. Data: 2013-06-09 00:46:19
    Temat: Re: Amortyzacja, komfort
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 8 czerwca 2013 17:02:21 UTC+2 użytkownik Grzegorz Prędki napisał:
    > Jakie tam masz kola? Ja mam slk (zawieszenie podobne) na 17tkach i jest
    > dosc twardo. Wczesniej mialem 16tki i w sumie jakas roznice czuc.
    > Dodatkowo, choc nie wiem jak to jest w CLK, fotele poglebiaja wrazenie
    > twardosci - sa twarde i malo komfortowe.

    Koła mam teraz (lato) 225/45/17 (przód), 245/40/17 (tył)
    W zimie miałem 205/55/16

    Czy była jakaś różnica w komforcie ? No może jakaś była, ale nie piorunująca.
    Pytam tutaj o jakaś część (pewnie gumową) odpowiedzialną obok amortyzatora za
    dodatkowe tłumienie drgań - bo nie chciałbym się wygłupić u mechanika - sugerując że
    spodziewam się takiej części...

    Gdybym to ja konstruował samochód, na pewno gdzieś pomiędzy kołem a podwoziem byłby
    taki element tłumiący ;)

    Ktoś może potwierdzić że jest takie coś (i np nazywa się X..) ?

    Dzięki i pozdrawiam
    K.


  • 7. Data: 2013-06-27 03:07:27
    Temat: Re: Amortyzacja, komfort
    Od: _Michał <m...@g...pl>

    On 6/9/2013 12:46 AM, k...@g...com wrote:
    > W dniu sobota, 8 czerwca 2013 17:02:21 UTC+2 użytkownik Grzegorz Prędki napisał:
    >> Jakie tam masz kola? Ja mam slk (zawieszenie podobne) na 17tkach i jest
    >> dosc twardo. Wczesniej mialem 16tki i w sumie jakas roznice czuc.
    >> Dodatkowo, choc nie wiem jak to jest w CLK, fotele poglebiaja wrazenie
    >> twardosci - sa twarde i malo komfortowe.
    >
    > Koła mam teraz (lato) 225/45/17 (przód), 245/40/17 (tył)
    > W zimie miałem 205/55/16
    >
    > Czy była jakaś różnica w komforcie ? No może jakaś była, ale nie piorunująca.
    > Pytam tutaj o jakaś część (pewnie gumową) odpowiedzialną obok amortyzatora za
    dodatkowe tłumienie drgań - bo nie chciałbym się wygłupić u mechanika - sugerując że
    spodziewam się takiej części...
    >
    > Gdybym to ja konstruował samochód, na pewno gdzieś pomiędzy kołem a podwoziem byłby
    taki element tłumiący ;)
    >
    > Ktoś może potwierdzić że jest takie coś (i np nazywa się X..) ?
    >
    > Dzięki i pozdrawiam
    > K.
    >

    Nie ma takich rzeczy: tylko amortyzator + sprężyna oraz opona.
    niby jest zawieszenie amortyzatora, ale ono już nie bardzo coś tłumi.

    małe felgi, i wielkie opony - jedyna rada - lub kup francuza ;)

    zmianę mogą dać aluminiowe wahacze, a nie stalowe - ale to minimalne.
    Nie wytłuczone są jakieś łączniki stabilizatora czy inne elementy
    zawieszenia ? bo amortyzatory jak by ich nie załatwić to nie widziałem
    żeby się tłukły w żadnym aucie.


  • 8. Data: 2013-06-27 17:57:26
    Temat: Re: Amortyzacja, komfort
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 27 Jun 2013 03:07:27 +0200, _Michał napisał(a):

    > On 6/9/2013 12:46 AM, k...@g...com wrote:
    >> W dniu sobota, 8 czerwca 2013 17:02:21 UTC+2 użytkownik Grzegorz Prędki napisał:
    >>> Jakie tam masz kola? Ja mam slk (zawieszenie podobne) na 17tkach i jest
    >>> dosc twardo. Wczesniej mialem 16tki i w sumie jakas roznice czuc.
    >>> Dodatkowo, choc nie wiem jak to jest w CLK, fotele poglebiaja wrazenie
    >>> twardosci - sa twarde i malo komfortowe.
    >>
    >> Koła mam teraz (lato) 225/45/17 (przód), 245/40/17 (tył)
    >> W zimie miałem 205/55/16
    >>
    >> Czy była jakaś różnica w komforcie ? No może jakaś była, ale nie piorunująca.
    >> Pytam tutaj o jakaś część (pewnie gumową) odpowiedzialną obok amortyzatora za
    dodatkowe tłumienie drgań - bo nie chciałbym się wygłupić u mechanika - sugerując że
    spodziewam się takiej części...
    >>
    >> Gdybym to ja konstruował samochód, na pewno gdzieś pomiędzy kołem a podwoziem
    byłby taki element tłumiący ;)
    >>
    >> Ktoś może potwierdzić że jest takie coś (i np nazywa się X..) ?
    >>
    >> Dzięki i pozdrawiam
    >> K.
    >>
    >
    > Nie ma takich rzeczy: tylko amortyzator + sprężyna oraz opona.
    > niby jest zawieszenie amortyzatora, ale ono już nie bardzo coś tłumi.

    Jest cały szereg takich części.
    Tuleje metalowo-gumowe zawieszenia, uniballe, górne mocowania amortyzatora
    itp.

    Zawieszenie obojętnie jak sztywne i sportowe, jeżeli jest sprawne to nie
    wydaje z siebie żadnych dźwięków przy pokonywaniu nierówności.
    Dźwięki ma prawo wydawać opona, no albo w skrajnych przypadkach uderzenia
    podwoziem. Nie zawieszenie.

    Jakieś stuki-puki z zawieszenia najczęściej oznaczają właśnie wymęczone już
    elementy przenoszenia sił w zawieszeniu.
    Amortyzator, nawet uszkodzony raczej dźwięków nie wydaje - no chyba że już
    wyluzowany na boki.
    Czyli do sprawdzenia sworznie drążka kierowniczego i wahacza, wszystkie
    tuleje wahaczy, łączniki stabilizatora (czasami stabilizator pod nimi jest
    już wytarty) i gumy w gónych mocowaniach amortyzatora.
    W dalszej kolejności poduszki mocowania silnika i jak są to poduszki
    mocowania ramy pod silnikiem.


strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: