  • Data: 2016-10-11 11:57:12
    Temat: Re: Chińczycy umieją podobno tylko kopiować
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Piotr Gałka dodatkowo uważa, że:

    > zrzuta na ZUS powinna byś zrzutą na służbę zdrowia dla siebie

    Ja bym radził, by jeszcze raz się nad tym zastanowić. ZUS --
    Zakład Ubezpieczeń Społecznych, tak to się wykłada. Ubezpieczeń.
    Człowiek ubezpieczył sobie mieszkanie, rok w rok płaci składki,
    nic z tego nie ma. Aż tu nagle sąsiad z góry zalał mu łazienkę.
    Najpierw wściekłość, ale zaraz przychodzi myśl -- no to teraz
    zrobię sobie remont, a oni za to zapłacą. Fajnie. Nie wyobrażam
    sobie jednak takiej sytuacji -- "o jak wspaniale, że mam tego
    raka, teraz z nawiązką odzyskam te wszystkie składki zdrowotne".

    Nie, nie ma czegoś takiego jak ubezpieczenia zdrowotne i płacenie
    za siebie. To jest podatek, który państwo pobiera i pobierać
    powinno. Zapłacę. I chcę, by był on strasznie niesprawiedliwy
    dla mnie. Jako społeczeństwo stać nas na to -- mamy leczyć tych,
    którzy tego potrzebują.

    > ... i na emeryturę nie dla siebie. Czyli emerytura nie powinna
    > być zależna od tego ile wpłaciłeś, bo bez sensu jest aby ci co
    > zarabiali poniżej minimum socjalnego potem mieli 0 emerytury.
    > Czyli wszyscy dostają taką samą emeryturę (ci co lepiej sobie
    > radzili mieli szansę sobie prywatnie odłożyć - ich sprawa, czy
    > to zrobili, jak nie to z głodu nie padną).

    We wspominanej już Kanadzie tak mniej więcej sobie zrobili.

    --
    Jarek