  • Data: 2016-10-10 23:17:00
    Temat: Re: Chińczycy umieją podobno tylko kopiować
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F. napisał:

    > W zasadzie musisz, bo inaczej po diabla taki podatek ...

    Podatki są po to, by utrzymać wojsko, szpitale, drogi budować...
    Dobra, po diabła mam tu takie komunały wypisywać. No więc podatek
    od alkoholu jest bardzo prosty w *dobrowolnym* ściąganiu. Nie
    każdy ma znajomego bimbrownika, więc jeśli potrzebuje, kupi w
    sklepie. Jasne, że część dalej będzie pita bezpodatkowo, jednak
    ściągalność będzie daleko większa niż podatku od telewizora.
    I od wielu innych też.

    > A na produkcje nie trzeba koncesji ?

    Niekoniecznie trzeba. Podałem przykłady takich krajów.

    > Jasne, tylko kto powiedzial, ze ja sasiada podkabluje ?

    No więc gdyby tylko takie omijanie podatków miało miejsce, to by
    budźet kipiał od nadmiaru. Rąd miałby pieniądze na finansowananie
    wszystkich zachcianek. Mógłby nawet zlecić naukowcom opracowanie
    pińcetronu próżniowego -- przyrządu do wygrywania każdych kolejnych
    wyborów.

    --
    Jarek