  • Data: 2016-10-11 01:57:36
    Temat: Re: Chińczycy umieją podobno tylko kopiować
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan JaNus pyta:

    > Ale to na marginesie, bo do tego zmierzam, że wg lewaków kapitalista
    > (każdy!) jest zły, prawda?

    Też tak kiedyś myślałem, ale nie, to nieprawda. Z kręgów zblizonych do
    centrum lewactwa docierają do mnie wieści, że kapitaliści wcale nie są
    tacy źli, są pożyteczni. Bo potrafią wyprodukować różne Fajne Rzeczy,
    których kto inny by wytworzyć nie umiał. Że ani państwo, ani proletaryat
    nie posiadł takich zdolności -- taka wiedza już tam dotarła. Należy
    tylko tym kapitalistom zabierać na bieżąco wszystko co zarabią, zostawić
    tyle tylko, ile osiągają inni -- a już cały świat będzie szczęśliwy.

    W starej anegdocie syn pyta ojca o to, czym jest kapitalizm. -- Synu,
    jet to wyzysk człowieka przez człowieka. -- A czym jest socjalizm?
    -- W socjalizmie, synu, jest odwrotnie! Więc ci nasi współcześni
    lewacy wierzą w to, że będzie odwrotnie, że teraz proletaryat zacznie
    wyzyskiwał kapitalistów. Naprawdę w to wierzą!

    --
    Jarek